Ha BMW, akkor benzines!!!
Szöveges ítélet
2006 január 3-án vettem. Egy álmom vált valóra..részben. Elsősorban kupét kerestem, de sajnos kb 1 millával drágább lett volna, és nem is igazán találtam belőle olyan 6 hengeres, benzines példányt, aminek az "előélete", valamint a műszaki állapota is rendben lett volna.
2.2 liter, 170Le, 1390 kiló össztömeg. Hát nem kell hasra esni a menetteljesítményétől, de ez azért bőven elég arra, hogy a rizsrakétákat maga mögé utasítsa főleg 100km/h felett, de a 3000ccm-nél kisebb dízelek sem bizonyulnak ellenfélnek.
Úgy 4200 rpm fölött jön meg igazán az erő. Gyönyörű a hangja.
Az a fránya 6-ik sebességfokozat nagyon elkelne, főleg akkor, amikor autópályán haladok, és már 140km/h-nál 4000-et forog. Cserébe viszont gyorsulni, innen szeret csak igazán.
Sperr difi nincs, de hiányzik!
2,5 liter. Kb ennyi üzemanyaggal kell többet tölteni bele 100 kilométerenként és máris nem kell a dízel traktoros, lankasztó hangját hallgatni, nem kell a turbót visszahűteni, a műszerfalon lesni a spriált, mikor alszik el, és azon remegni, hogy mikor kell már megint légtömegmérőt venni, turbót felújítani, motortartó bakot cserélni..stb
Ezzel csak annyit akartam mondani, hogy egy BMW is lehet szar, ha nem a megfelelő típus nem megfelelő példányát választjuk.
A váltó nem tudom hogy mennyire problémás ennél a típusnál. Ez a 4. 320-as amit kiprobáltam, illetve hajtok, és nem vagyok megelégedve. Amúgy pontos, de hidegen kelletlen, valahogy mintha akadna. Viszonylag gyorsan lehet kapcsolni, de valahogy az az érzésem, mintha már túl lenne szinkronizálva.
Összefoglalva, mindenkinek csak ajánlani tudom, viszont lehetőség szerint minnél nagyobb motorral kell megvenni. Leginkább egy M3-ast;)
A kezdeti nehézségek óta szinte semmi probléma. Fékcsere, olajcsere stb.
Ablakemelő recseg, de állítólag ez ilyen. Senki nem tud vele mit kezdeni, uh. beletörődtem. Na és mostanában valami egyre erősebben kotyog hátul. Tuti futómű lesz. De nem is csoda a pesti utakon.
Hibalista
- Hűtő csere volt, mert az előző tulaj nem fagyállózta fel a tél előtt, vagy esetleg nem légtelenítették rendesen.15000.- bontott
- Repedt volt a jobb első irányjelző búra. új lett volna 8000 körül, de szerencsém volt, és egy kedves fórumos barát adott 1000-ért.
- DSC (menetstabilizátor) úgy fél éve vacakolt, volt, hogy már magától nem működött. Lehet, nem szerette az állandó kikapcsolgatást. Most már viszont egyáltalán nem működik.
- 2007. december Termosztát csere. 15000HUF új, gyári
- Lassacskán kuplungcsere következik..
-
Ide hordtam szervizbe
Budafokon Szalay Norbert barátom. Gyorsan, pontosan, és olcsón dolgozik.(nem csak nekem) ha vkit esetleg érdekel, ezen az email cimen kérhet elérhetőséget, vagy bővebb információt:
pbamcwi@yahoo.com
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 80000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 50000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | Corolla | Következő autója? | BMW 330Ci, e46 M3 |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.9/10) |
