Gombóc Artúr
Szöveges ítélet
Ma valtam el tole vegleg, igy meg frissiben - talan erzelmektol tulfutve - leirom a velemenyemet rola.
Az auto motorja ugyanaz mint az elozo autome volt (320d E46, nepitelet: "Szerelmem, ... a nejem is szereti"), muszakilag tehat az egyetlen szamottevo kulonbseg annyi, hogy ebben mar 6 sebesseges valto volt. A felszereltsege nekem nagyon jo volt, egyebkent pedig ezeket ma mar rengeteg uj autoban megtalalni, tehat inkabb atlagosnak mondanam (8M forintba kellett belefernie, 2005 elejen). Konkretan az extrak: manualis klima, multifunkcios kormany, eloltaras BMW Business CD, automatikusan sotetedo tukrok, sportulesek elol, sportfutomu, elektromos ablakok (hatul a 2 elefantful is). Plusz az alapfeleszereltseg, ami a biztonsagi felszereleseket nezve kituno, kenyelmi szempontbol viszont gyakorlatilag a nullaval egyenlo.
Ami tetszett es mindenkeppen ajanlanam:
- hozzam hasonlo meretu (181-2 centi, 85 kg) embereknek a sportules szerintem megeri az arat. Persze, feltetelezem nem vizilabdazok, vagy kajak-kenusok. Elsosorban kenyelmes, de meginkabb fontos, hogy tobbfelekeppen, sokkal finomabban lehet az emberre allitani, plusz huzigalhato a combtamasz, ami hosszu uton nagyon kenyelmes.
- ertelmetlen extranak tunik, de a mindennapokban valojaban az egyik leghasznalhatobb es legertekelhetobb extra a hatso elektromos elefantfulek. Ha nincs annyira meleg, hogy huteni kell az autot, akkor azert jo, ha viszont a legkondi termeli a hideget, es egy ido utan elfarad a levego, akkor pedig azert jo. Ennel hatekonyabban nehezen lehet kiszelloztetni ugy egy autot, hogy ne huzzon a huzat az ember nyakara.
Ami (miatt) tetszene, de nem ajanlom:
- a sportfutomu rendelese csaloka dolog lehet, mivel az extra listan nem tunik nagy tetelnek. Nem is az egyebkent, de a Budapesti utakra ez sok. Ketsegtelen, autopalyan, vagy jominosegu orszaguton egy alom, es aki ilyenen autozik tobbsegeben ne sporoljon, ezzel az igazi, de aki hozzam hasonloan Budapesten szlalomozik, annak szerintem teljesen felesleges.
- nagyon jo a nagy hely elol, a ketajtos, kupes erzes, de ez megint csak max. 2 szemelyig. Hiaba az okos ules, ami a helyere visszaall ... hatulra a gyerkocok uleseit csak komoly izzadassal tudom beszerelni, de ha mar az ulesek bent vannak, akkor sem egyszeru 2 lurkot beoperalni hatra. (persze ok marhara elvezik, jol ki is rohognek engem:-))
Ami nem tetszett:
- atlagos termetueknek nagyon hatul van a biztonsagi ov, a nalam 8-10 centivel alacsonyabb felesegemnek pedig buvesz mutatvany elorehuzni az ovet.
- elvileg nem sokkal kisebb mint a limuzin, viszont a csomagtarto sokkal rosszabbul pakolhato. Jo formaju, de nem eleg mely, es kisebb is, mint a limuzine. (Raadasul ott nyugodtabb lelkiismerettel paszirozza ra az ember a csomi fedelet, mert nem kell kalaptarto v. ablak miatt aggodni)
Technikailag az auto a 2 literes dizelek kozott maga a tokely. Telen-nyaron legkondival, varosban korulbelul 7-7,5 litert fogyaszt, ami igazabol nem is nagyon megy lejjebb autopalyan sem, mert ugysem tudja az ember megallni, hogy 130-140-el utazzon. Nekem ora szerint egyszer sikerult vele 232 km/h-val menni es a gyari gyorsulasi adatokat is biztosan hozza. (220-nal az atfolyasmero 12-13 litert mutat) Az utazosebesseg, amit az auto is szeret es a vezetonek is kenyelmes, olyan 180-190 kornyeken van, mintha erre terveztek volna.
A valtora, kuplungra, futomure, kar a karaktereket pocsekolni, minden ugy jo, ahogy van. Nyilvan bele lehet kotni, de csak rosszindulattal es a nagypapas autokat szereto fejjel.
Osszessegeben a sajat kategoritarsaival osszehasonlitva, biztos, hogy az egyik, ha nem legjobb auto. 8M forint ugyan sok penz egy ekkora autoert, viszont ha a limuzinhoz hasonlitjuk, joval olcsobb. A technikai reszletek pedig megegyezoek, igy megis inkabb realisnak mondanam ezt az arat, mint magasnak. Csaladi autonak nem igazan, BMW-nek viszont tokeletes valasztas, nem beszelve a hasznalt arakrol.
A hatranyok, amiket en is irtam meglatszanak a hasznalt arakon is, az azonos idos 325ti compact-ok megkozelitoleg a 4 ajtos 20d araban mozognak, vagy egy nagyon jol felszerelt 20td-t kap az ember egy relativ csupasz 20d araert. Igy pedig mar mindjart mas a helyzet, mert, ha a meret nem fontos, a 325ti halalra ver barmilyen 2 ezres td autot, sokkal de sokkal jobban, finomabban es verpezsditoen megy.
En tehat hasznaltan is batran mernem ajanlani, ha a 4 ajto nem fontos, nincs gyerkoc a haznal, vagy van egy nagyobb auto. Termeszetesen a 2,5-os moci dukal bele, igy ha a fogyasztas nem szamit, vagy elszamolhato a benzin, ugras a 2,5-osre.
A konkluzio: Ha valaki figyelembe veszi, es belatja, hogy ez az auto, fikarcnyit sem nagyobb es jobban hasznalhato mint egy Golf v. Corolla, az biztosan nem fog csalodni benne. Egy igazi 3-as BMW, kisebb es nagyon szeretheto csomagolasban. A soros 6 hengeresert pedig egyenesen rajonganek es toporzekolnek. ... az E90 325i-re pedig szerintem 10/10-es pontszamot adtam volna, mindenre.
u.i.: A negativ dolgokat, nem rendkivuli jelentoseguk miatt irtam, hanem mert ugy gondolom, aki ezekkel tisztaban van, csak orulni tud egy ilyen autonak, de nagyon !
Hibalista
- Masfel ev, 51e km. A legtobb uj autonak ez nem jelent gondot, ennek sem.
Ide hordtam szervizbe
BMW Niederlassung, Becs
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 51000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | 320d | Következő autója? | ? |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.6/10) |
