Gázolajzabáló puttonyos füstgép
Szöveges ítélet
Mielőtt megvettem ezt az autót, jó néhányat megnéztem előtte. Valamennyi BMW ismerettel már rendelkeztem, mert egy E60-asom volt 2éve.
Szóval a választott példány egy 320d touring, automata váltóval, meg majdnem full extrával (nincs nyitható tető és csak félbőr a kárpit, de ezeken kívül minden van benne). Azért választottam ilyet, mert kényelmesen el lehet férni benne, van rendesen használható csomagtartó, meg 16:9-es színes, nagy navi, ha eltévednék!:-))
Elhoztam az autót a kereskedésből, és néhány ezer km után jött a fekete leves. Arra lettem figyelmes, hogy nagyobb gázadásnál iszonyat durván kormol.
A fogyasztás is elég durva volt, vegyes használat mellett (60% M0-ás, 40% város, nagyon könnyű lábbal) 10liter/100km. Ez sok. Nagyon sok. Ennek a motornak híresen alacsony a fogyasztása, 6-6,5L/100km a normális.
Arra gondoltam, hogy biztosan ömlik bele a gázolaj, azért füstöl és azért kajál ennyit. Ezt persze csak én gondoltam, mert egy szerelő sem erősítette meg az elméletemet. Valamitől pedig füstöl és fogyaszt is. Az egyik szerelő azt mondat, hogy biztosan szoftveres chiptuning van benne. Megnézettem, a gyári szoftver van rajta. Szuper. Egy másik szerelő azt mondta, hogy a porlasztócsúcsok biztos gatyák. Ez sem jött be, a gyári értéken dolgozott mind a négy. Egy harmadik azt tanácsolta, cseréljem le a légtömegmérőt, azt' meglátjuk. Lecseréltem, de nem lett jobb. A negyedik szerelő adott egy tippet: kartergáz szűrő mikor volt cserélve? Mire én: az meg mi?
A megoldás ez lett: kartergázszűrő csere. 10.000ft-os alkatrész, ettől füstölt úgy, mint a gyárkémény. Persze azért még mindig füstöl, de negyedannyira nem úgy, mint előtte.
A fogyasztás viszont még mindig nem az igazi. Nem tudom, mi lehet vele.
Na de elég a sírásból, amúgy szuper kis kocsi: a fél futóművet kicseréltettem, de a csere előtt sem volt olyan érzésem, hogy ki akar esni a kerék. Nagyon kényelmes, semmi nem nyekereg, kárpitok karcmentesek, az ülések szinte gyári állapotúak. Mindez 208.000km-nél, ami szerintem inkább 300.000km lehet. Behozott autó, 2007-ben jött Mo-ra, akkor volt benne 70.000km....na persze...2003-as a kocsi, 2007-ig eltel 4 év. 4év alatt a németek tuti nem 70.000km-t raknak egy kocsiba.
Aki ilyen autót szeretne venni, annak nem tudok semmi bíztatót mondani csak azt, hogy MINDENKÉPPEN nézesse át az autót egy szerelővel, mielőtt döntene. Mindegy, hogy BMW szerelő, vagy nem, de az alap dolgok is rohadt sokba kerülnek hozzá.
Hibalista
- Magasnyomású üzemanyag szivattyú (55.000ft), légtömegmérő (45.000ft), motortartó bakok (70.000ft), főtengely szíjtárcsa (70.000ft), stabpálca, szélső gömbfejek, hátsó trapézszilentek (50.000ft). Ezen kívül füstölt, mint a gyárkémény és 10litert zabált 100km-re.
Ide hordtam szervizbe
Kb. 5 BMW szerelőnél voltam a kocsival, de csak 1 szerelő jött rá arra, hogy mi volt a gond. Ő Csömörön dolgozik, saját műhelye van. Nagyon profi, de ára is van.
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 180000 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 30000 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | e60 520d | Következő autója? | E90 320d touring |
Ennyire szerette | (6) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.7/10) |
