Estoril kék ég - 325Ci
Szöveges ítélet
2014-re állt össze bennem a gondolat, hogy baj van a világgal, nekem mindenképpen muszáj birtokolnom egy sor6 szívó motoros autót, mielőtt mindent beborít a kehes 3 henger turbó, hibrid, meg elektromos katasztrófa...
Nem voltam kabrió fanatikus, de már állt egy céges autó nálunk, meg egy városi szaladgálós is, úgyhogy a coupéval szemben erősödött ez az ötlet. Cabrioból jobb eséllyel lehetett alacsony futásút találni, lévén itt valós az a felhasználói helyzet, hogy csak jó időben használjuk. 325-330Ci-ben gondolkoztam, főként az ár / érték miatt, sokáig nézelődtem, míg végül ott állt Ő. Estoril kék, M csomag, 62ezer km, mint az új. Nem volt olcsó, viszont drága volt, nyilván ezért nem kapkodták el, a tulajnak meg volt türelme kivárni a barmot (engem), aki ki is fizeti érte a megfelelő pénzt. Úgyhogy repülőre fel, gyorsan megállapodtunk és hazavezettem.
A Rack Autónál átvizsgáltattam, az autó egész életében csak BMW szervízben járt, a km-t visszaigazolták, az összes szervíz lekövethető volt, úgy tűnt a drága, de jó kategóriát húztam magamnak. Néhány apró dolgot azért el kellett végezni rajta, nem ártott egy tetőtisztítás-impregnálás kombináció neki, a bőrüléseket leápoltattam, az első lökhárítón volt egy repedés, azt kijavítottuk a totalcar által ajánlott műhelyben (profik, szuper munkát végeztek, KÖSZ!!) kapott egy egyedi méretezésű túraponyvát, hogy ne álljon napon, ha utazunk, ezzel ki is merítettem a hibalistát.
Most jön, hogy milyen vezetni: ami nagyon tetszik, az a motorhang. Teljesen eredeti az autó, nincs rajta utólagos sportauspuff, itt azt kaptam, amit kerestem, gyönyörűen szól, érdekes módon zárt tetőnél valahogy jobban bejön a hang. Dinamikából azért picivel többet vártam. Félreértés ne essék, jól mozog 192 LE-vel, de nehéz ám. 1600 kg azért érződik és a merevsége sem olyan, mint egy coupénak, magyarul lehet ezzel jókat autózni, de nem a huligánkodás gépe, inkább dinamikus krúz. Azt szereti is, nincs problémája a fordulattal, szívesen üvölt a nyári erdőben, miközben behozza a természetet az öledbe. Teljesen nyilvánvaló, hogy emellé kell még egy rosszalkodó autó (a feleségem ezen kiakadt... furcsák a nők néha, én mondom). Marha szélesek a hátsó gumik (245 volt eredetileg), szó nincs kanyarban fenékkirakásról, ez is inkább a nyugodt vezetésre ösztökél. Kormányzása precíz, jó visszajelzéseket ad az útról, a futómű a sima utakat preferálja, nem véletlen, hogy az egyetlen hibája a lengőkar szilent volt, nem ide tervezték szegényt...
Maga a kabrióssága szerintem nagyon rendben van, ha fent a szélfogó, akkor semmilyen légörvény nem jut be, 180 km/h sebességnél sem (német autópályán), az elektromos tetőnyitó viszonylag hamar nyit-zár (menet közben gyakorlatilag azért nem - valami 15 km/h-ig engedi, ami semmi). Zárt tetővel meglepően jó a hangszigetelés, az ablakoknál sem süvít a szél.
Együttélésünk azért komoly kompromisszumokat kíván, szeretni kell őt. 35 fok van kint? Hááááááát nem biztos, hogy oda akarok olvadni. De akkor mi? Felhúzzam a tetőt és légkondi? Akkor minek a kabrió, megyek a másikkal inkább. Rövid városi utak? Hmmm... gyilkoljam a kuplungját a dugóban? Akkor Visegrád! OK, oda pont jó. Balatonra le, szuper, csak ha jönnek a gyerekek is, akkor vagy kell egy kísérőkocsi (költségek, helló!), vagy tényleg keveset kell pakolni. Apropó gyerekek. ISOFIX-es ülés berakása valódi tortúra, vigyázva a bőrre, kitapogatva a süllyesztett-rejtett (!) ISOFIX csatlakozókat. Garantált zuhanyzás utána, viszont élvezik - 40 km/h-ig. Ugyanis ilyenkor nincs ám szélháló, kapják a légörvényt 100%-ban. Marad a tető fel. :)
Fogyasztásról nem érdemes nagyon beszélni éves 3-4.000 km használatnál, de a rend kedvéért 8-12 literig bármit képes produkálni, a jellemző inkább az erős 10+.
Egy dolgot változtattam az eredeti felálláson, volt egy komoly becsípődésem a performance felni iránt, találtam egy szett gyönyörűt Ausztriában, arra van most lecserélve az eredeti M-es, 255-ös gumikkal hátul.
Azt hiszem csapdában vagyunk vele. Ha csak leülök és nézegetem, tudom, hogy sosem fogom eladni. Gyönyörű és teljesen hasznotalan, a racionalitásnak egy szikráját sem tartalmazza és imádjuk. Mindenki a családban. Még a végén veteránt csinálok belőle...
Hibalista
- Lengőkar szilent - 50.000 Ft szereléssel
Ide hordtam szervizbe
BMW Rack Autó Budaörs - rendben van alapvetően, de nem olcsó, főként ezért kapja csak a 7-est "csak", ami azért jó osztályzat.
Értékelése: 7
Képek az autómról
Fenntartási költség | (3) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 62000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 10000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.0/10) |
