Első BMW-m, íme a tapasztalat
Szöveges ítélet
Nemrég vettem az autómat, és előtte elég sokat böngésztem a Népítéletet, ezért gondoltam én is megosztok pár tapasztalatot. Először is nagyon sokat kerestem megfelelő autót - már-már lehetetlen dolognak tűnt, de úgy néz ki, hogy sikerült. Arany szabály: mielőtt megveszed, vidd be márkaszervízbe és nézesd át + kérj le MINDEN információt alvázszám alapján. Ha tudod, hogy behozott autó, akkor egy ottani BMW márkaszervíz is tud segíteni, de magyar is.
Jelenleg az autóban fütyül a turbó, amit elvileg megold egy EGR szelep tisztítás (volt benne egy kisebb maréknyi dzsuva). Ezen kívül kb 115km/h -nál 2300as fordulaton az autó rettenetesen beremeg, mintha rámentem volna az autópályán a záró vonalra. A megoldás még feltárás alatt van, de jelenleg úgy fest a dolog, hogy a kipufogó rezonál be egy bizonyos rezgésnél. Később még leírom, ha meglett a megoldás, hátha másnak is segít.
Az autó egyébként nagyon kényelmes, leszámítva, hogy nincs benne combtámasz. Az hiányzik kicsit.
Nagyon jól megy, dinamukus, keveset fogyaszt. Ha odafigyel rá az ember, akkor a váltó-turbó-befecskendezés is nagyon sokat meg fog élni.
UPDATE 1 (2014.05.16.)
A fenti utolsó sorok után vicces fejlemény, hogy az autó remegését nem a kipufogó rezonálása hanem az automata váltó hibája okozta. Háromszáznegyvenezer magyar forint volt a felújítás. Sajnos még mindig nem tökéletes a váltó, hamarosan visszaviszem programoztatni, de talán az sem lesz elég.
A turbó sípolását sem oldotta meg az EGR szelep tisztítása, bár egy darabig tényleg úgy tűnt. Imába foglalom, hogy a turbócsövek eresztése miatt sípoljon. Erre ad következtetni az is, hogy kis sebességnél és nagy gáznál érezni lehet a kocsiban a kipufogó gázt. Meglátjuk, ez még a jövő. Az olaj nem fogy, nagy baj nem lehet.
Ezen kívül valamiért folyamatosan elfolyik az ablakmosó folyadékom, illetve hamarosan nyárigumikat cserélek, mert a mostaniak csúsznak. Így 3 hónap és 5ezer km távlatában ennyi. Remélem, hogy barátok maradunk, eddig nagyon szeretem.
Hibalista
- - Termosztát - - Jobb hátsó rugó eltört - - Turbó sípol - egy darabig megoldotta egy vákumszelep tisztítás, de már újra sípol :) - - Diffiből szivárgó olaj - tömítés csere - - Automata váltó felújítás (Nyári János, Dány)
Ide hordtam szervizbe
Autó Doki, Belváros
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 121650 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 5000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | V40 1.9d | Következő autója? | 330d |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.2/10) |
