Derrick a Sportsedan
Szöveges ítélet
Mindig is E46-os Bmwre vágytam..Mikor adottak lettek a feltételek hozzá, belefogtam a keresésbe.Elöször még Dieseleket is nézegettem,de pár szerelővel történt beszélgetés után rájöttem nekem nem éri meg az évi 10-12ezer Km-hez valamint sokkal drágább a javitatása és sokkal próblémásabbak a 10 év feletti olajkályhák.Meg akkor még a futásteljesítményük is jóval több ennyi idős korban általában.(Wily Fog többször körbe autózta velük a földet.)
Elkezdtem hát kutatni a benzinesek között.Bújtam a külföldi használt autó oldalakat.Volt kint élő autószakértő barátom aki segítségemre volt.
Több általam küldött linken szereplő kocsit megnézett, de mindig volt valami baj velük.Egyiknek a futóműve lógott, másik törve volt jócskán és úgy volt helyrerakva,hogy síralmas volt élőben elmondása szerint.Török neppereknél lévők mind felejtősek voltak.Már kezdtem magamba fordulni ,hogy nem lesz megfelelő, mikor megcsörrent a mobilom.Kint elő barát közölte, hogy megvan az autó amit keresek. Igaz csak 16i de 1895ccmes (Jóval nyomatékosabb az itthon forgalmazott 1600ccm-esnél) egy öreg úré volt és nagyon patika állapotú végig Bmw szervizbe szervizelték, vezetett szervizköny,sérülésmentes, valós 112ezer KM!3 ágú multikormány, ELektromos Napfénytető, Digit klima,4elektromos ablak, 8db alufelnivel.
Mondanom se kell újjongtam a telefonba és mondtam neki FOGLALÓZD LE AZONNAL! Azonnal szabit kértem és már ki is utaztam érte.Csodálatos állapotban volt.Volt neki gazdája.Hazahoztam ideiglenes rendszámmal és azóta elválaszthatatlanok vagyunk. Bőven elég a mindennapi közlekedésre.A futóműve egyszerűen zseniális. Eddigi közös más fél évünk alatt csak a kiegyenlítőtartályt és a lengéscsillapító porvédőit kellett kicserélni.Az olajat és szűrőket évente vagy 10 ezrenként cseréltettem.A fogyasztás városban 9-10liter, országúton 7 körül van.
Nekem szerencsém volt kifogtam egy álomszerű állapotú példányt.De nem mindenki ilyen szerencsés.Itthoni kínálat borzalamas.Bontószökevény a 90%.
Sokan megvesznek egy olyat és utána jönnek a gondok ás szídják, hogy a Bmw egy szar. Ha megveszi a bontószökevény 500ezret futott visszapörgetett, elhanyagolt pédányt akkor ne csodálkozzon.
Én remélem még sokáig kiszolgál az enyém.
2014.nyarán stabilizár rúd csere elől /másnéven kutyacsont/mivel kopogott.
Alapjárat ingadozott kartellgázszelep cserével megoldott.
Hibalista
- -Kiegyenlitőtartály szétrepedt - - Lengéscsillapitó porvédők, felütközésgátlók csere - 10000 ezrenként,évente kap friss olajat,szűrőket. :) - -Stabilizátor rúd(kutyacsont) csere elől 18000 ft - -Kartellgázszelep csere 20000 ft
Ide hordtam szervizbe
Egy nagyon megbízható maszek mesteremberhez hordom.Korrekt,precíz,olcsó.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2000 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 112000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 17000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Bravo | Következő autója? | BMW |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.4/10) |
