Csupa optimum meg egy kis vigyor - 143 LE (2. rész)
Szöveges ítélet
Az első rész itt olvasható:
http://nepitelet.hu/autok/bmw/3_1998/csupa_optimum_meg_egy_kis_vigyor_-_143_le/
Az első ítéletem óta eltelt másfél év, ezalatt megtettem kb 25 ezer kilométert, így az autót elég jól kiismertem. Továbbra is rendkívül elégedett vagyok az úttartással, kormányzással, teljesítménnyel, fékekkel. Egyszerűen imádom vezetni. A fogyasztására sem lehet panasz: az utóbbi kb 2 év átlagfogyasztása 7,3 liter vegyesen (sokat autópályán) használva, ami szerintem kifejezetten jónak számít egy kétezres motortól. Talán annyi negatívummal egészíteném ki, hogy a gázreakció az nem túl sportautós az elektronikus gázpedál miatt.
Az autókhoz a hozzáállásom már-már fanatikusnak mondható.Ha bármi zörejt hallok vagy szokatlan érzek egyből elkezdek gondolkodni, kutakodni a neten, kérdezősködni ismerősöktől..., amíg ki nem derül az ok. A sors úgy hozta, hogy ezekkel a tevékenységekkel el is töltöttem egy pár hétvégét az utóbbi fél évben. 2012 júniusban kezdődött a történet, amikor egy Miskolc - Pécs út közepén Budapesten leállítottam az autót, majd az indításnál csak próbálkozott az indítómotor, nem akart beröffenni. Egy csomó dolgot leellenőriztem, továbbra sem indult. Miután lehűlt a motor újra próbálkoztam, nagy nehezen elindult mindenféle villogások közepette. Pécsen hosszú diagnosztika után, a Scneider BMW-nél kiderítették, hogy a motorfordulatszám jeladó beázott. Csere 90.000 Ft. Már ekkor is hallottam egy fura dízeles kattogást a motorból. Erről kiderült, hogy cserélni kell a láncfeszítő patront (Schneider BMW - 39.000 Ft). A korai szériás motoroknál a rosszul méretezték a vezérlés egyes elemeit, így a patron cserénél már számítottam rá, hogy cserélni kell a láncfeszítőt és vezetőt is. Ez is megtörtént gyári alkatrészekkel 90.0000 Ft. Ezek után megszűnt az idegesítő kattogó hang.
Közben kapott az autó egy szervízt is csak minőségi elemekkel + jobb oldali koszorút fényezni kellett egy tetőcsomagtartós sérülés miatt (50.000 Ft). Ez így 70.000-ből jött ki. Tehát idén az autó kb 280.000 Ft + műszaki vizsga költségbe került, ami eléggé rossz pillanatban jött, de nem adom el mert egyébként nagyon szeretem. Remélem a jövőben nem jön elő több probléma, mert el sem tudok képzelni más autót, ami fiatalabb és megfelelne nekem.
Még folytatom...
Hibalista
- - Első ablakemelőkben először a bal aztán jobb)eltört egy kis műanyag elem javítás (10 perc)5.000Ft/db (Javította Török Gábor - Pécs) - - Motorfordulatszám érzékelő csere BMW Schneidernél 90.000 Ft (ha máshol csináltatom, akkor kb 30.000 Ft) - - Láncfeszítő patron csere BMW Scneidernél 39.000 Ft (ha máshol csináltatom, akkor kb 15.000 Ft) - - Lánc, Láncfeszítő és terelő csere 90.000 Ft (Javította Török Gábor - Pécs) - - Szervíz: MOTUL olaj, MANN szűrők, DENSO IR gyertyák kb. 70.000 Ft
Ide hordtam szervizbe
BMW Schneider - Pécs
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Török Gábor autószerelő, Pécs
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 32000 |
Megbízhatóság | (6) | Vezetett km | 33000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Honda Civic 1.4 is | Következő autója? | ? |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.8/10) |
