Családtag
Szöveges ítélet
A családunkba 2007-ben került, tehát 3 évesen Németországból. A szüleim hitelből vették, pont a válság előtt szerencsétlen kombináció, de az egy másik történet.
Pár évig apám Ausztria-Németországba járt dolgozni, ekkor olyan évi 25-30.000 kilómétert ment a kocsi, utána már itthon lett helyette munkás autója, a BMW pedig megkapta a családi programok kiszolgálását, olyan évi 10.000 kilóméter képében.
Hozzátartozik, hogy én 2016-ban szereztem meg a jogosítványom, persze előtte is érdekeltek az autók, 12-13 évesen addig nyaggattam apám amíg nem tanított meg vezetni. Amint lehetett meg is szereztem a jogsim és a következő három évben az autót nagyrészt én használtam. Soha nem hagyott az út szélén, persze hibái voltak, de erre majd kitérek.
150 lóerő ésszerű keretek között bármire elég, meg persze ott van a 330NM nyomaték, amit a komolyabb 6 hengeres szívó BMW-k tudnak. Autópályán 130-nál 2000 RPM körül forog és akár 6 liter alá is vihető a fogyasztás, viszont városban, hideg indításokkal is nehéz 7 liter fölé vinni, nekem nem sikerült.
Olajat és szűrőket 10-15.000 kilóméterente cserélni, turbóra figyelni, megvárni amíg bemelegszik a víz-olaj, padlógáz után nem leállítani és nagy probléma nem lehet vele. Van aki úgy tartja BMW-t fenntartani drágább, de a hasonló autókkal ugyanazon szinten van. Felesleges egy Swiftel vagy kategóriatársaival összevetni. Persze ez ettől egy common-rail dízelmotor, üzemanyagrendszer, turbó, kettőstömegű, stb mindegyikben nagyobb összeget tesz ki. Ha valaki használtan veszi a tekert óra miatt faraghat rá leginkább. 287.000 kilóméternél még ennek a turbójához nem kellett nyúlni.
Igazi friss jogsis fiatalként egy hátsó kerekes BMW-ben persze ki kellett próbálni, hogy mit tud hóban. Így sikerült nyári gumin, hóesésben összetalálkozni egy padkával, kormányösszekötő, 2 felni, 100.000 HUF, aucs. Nem az autó hibája, valószínűleg a bekapcsolt DSC megmentette volna. Tanulópénz, téli gumi és csúszkálni olyan helyen ahol kevés dologban akadhatsz fent.
Végül 2019. nyarán dőlt el a sorsa, felkerült hahu-ra és az első érdeklődő meg is vette, mondván hogy a többi amit nézett közel sincs ilyen állapotban, gányolt, tekert órás, stb.
Remélem jó helye lesz, megérdemli.
Hibalista
- 200.000 km körül kettőstömegű lendkerék, kuplunggal, csere.
- A kézifék gyenge, állítás-felújítás, teljesen mindegy, fél-egy év múlva ismét nem fogja meg bármilyen emelkedőn az autót.
- Termosztátra érdemes figyelni, nyáron nem nagy probléma, de télen lassan melegszik be az autó. A motornak sem jó, fél-egy literes fogyasztás növekedést is eredményezhet, a fűtés sem az igazi.
- Kozmetikázásnál telefújták valamivel a kapcsolókat, hibákat dobált, szakembernek szét kellett szednie az egész autót mielőtt rájött, hogy a tempomat kapcsolója a hiba. Kicserélve jó lett.
- 2018 nyarán Horvátországból hazafelé felvillant az alacsony hűtőfolyadék lámpája, de megállásoknál ellenőrizve, vízzel pótolva hazahozott 600-700 kilóméterről.
- Az idő vasfoga, avagy a rozsda elsőként a sárvédőíveket kezdte rágni. Lakatos szerint nem érdemes gányolni, csere. Ez megmaradt a következő tulajdonosnak.
- A bal hátulja törve volt, konkrétan a bal hátsó keréknél pont egy fekete e46 szedán csúszott bele. Szépen meg lett csináltatva, futómű-alkatrészek cserélve, stb. Érdekesség hogy csak a bal hátsó sárvédő úszta meg a rozsdát, tehát nem gányolva lett.
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 12 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 90000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 197000 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | BMW f10 530d xDrive |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.4/10) |
