BMW E46 316i 1796 cm3, érdemes elolvasni, imádom
Szöveges ítélet
Az autó még meg van, de gondoltam megosztom eddigi tapasztalataimat.
Az autót 2007 februárjában vettem át, az előző tulaj 1 évig sem használta, állítólag lakásra kellett a pénz. Az ő előtte lévő, első tulaj Svájcban új autóként vette, magyar állímpolgár volt, de kint dolgozott, nem sokat használta az autót, néha járt haza vele, majd 2004-ben lett magyarországi forgalomba helyezésű.
Az autón voltak hibák, amit titkolt a tulaj, de alapvetően nem leharcolt, ilyen irégység által vezérelt emberek nyomai láthatóak rajta, amit részben eltüntettek egy újra fújással... az autó nem törött!
Mivel külföldi modell annyira nem fapados a BMW-k között, ami nagyon fontos az a DSC III benne, ami télen piciny hóba is sogat segít, már leteszteltem, bekapcsolva (alaphelyzet) az autó kimozdíthatalan, kikapcsolva (teljesen) életveszéllyessé, illetve értő kezekben élvezetes autóvá válik.
A motorja egy korszerú (N42B18A) 1796 cm3 16 szelepes, négyhengeres, Dupla-VANOS-szal, Valvetronic-kal. Egy baja a motornak, hogy melegen alapjáraton, előlről kalapáló hangot lehet hallani, ami nem zavaró, de állítólag több szervíz, szaki szerint ilyen. az autó papíron 116 LE, és 175 Nm.
Nem megy rosszul. Ismerősöm E36 320i 6 hengeres, 150 lovas autóját lenyomja, úgy, hogy 40 liter nafta van az E46-ba, az E36-ban kb 8 liter, azonos minden más súly. Ez jelent valamit.
Amit kanyarban tud az autó, nekem az a lényeg. M-tech futómű van alatta, H&R ültetővel tovább ültetve, M5 M-tech felniken gurul.
Fogyasztása kifejezetten jó, köszönhetően az inteligens szelepvezérléseknek, normál tempóban, 90-110 km/h-nál átlagban 6 liter, városban 8 liter. Persze ha hajtom akkor enni is szeret. Amikor megvettem 7,4-et mutatott a BC, hazajövetel 350 km autópályából állt (120-180 km/h), majd eltévedés Érd felé, majd dugó eltévedés Budapest, aztán további 90-110-es tempó egyéb útszakaszon, az össz táv alatt ami 450 km volt, a BC lecsökkent 7,2 literre... szerintetek?
Egyenlőre ennyi, majd még írok hozzá, de nincs több időm.
Hibalista
- Tulajdonképpen a közel 2,5 év alatt nem volt vele gondom, csak amit kellett azokat cseréltem rajta.
- - olajcsere amikor megvettem, illetve nemrégiben 73000 km-nél
- - szilentblokk csere, ezt eszi, ugyanis eléggé ül az autó, de kárpótól mindenért a stabilitás
- - féktárcsa, fékbetét csere, még nem volt szükséges a csere, de nem bízok semmit a véletlenre (ATE Power Disc elől, sima ATE hátul, megfelelő ATE betétekkel, ATE SL.6 olaj)
- - levegőszűrő (még a gyári volt benne, de tiszta volt relatíve), pollenszűrőcsere
Ide hordtam szervizbe
BMW márkaszervíz, de nem voltak meggyőzőek, így csak az olajcsere történt ott, az első.
Értékelése: 2
Másik szerelő értékelése
A dologok nagy része itt került beépítésre, minden autótípussal foglalkoznak, készségesek és precízek, gyorsak.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 61000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 13000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Kadett, Astra H | Következő autója? | BMW E92 |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.2/10) |