A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » BMW » 3 (E46) (1998-2005)

3 (E46) 318i 

Az ítélet értékelése
4,7(6 db)

BMW 318i

Szöveges ítélet

Az E46-os 3-as BMW-re esett a választásom, ugyanis ennek tetszett a legjobban a formája és ez felelt meg a többi követelményemnek: min. 4 ajtós, hátsókerék meghajtás, a Peugeot 206-nál nagyobb. Nagy kedvencem még az E30-as és az E24-es (régi 6-os) is, de azok nem voltak reális opciók. Sok helyen olvastam, hogy ez a 3-as kicsi, de szerintem teljesen megfelel 2 fő + 1 gyereknek. Elöl bőven elférek, pedig 190 cm vagyok. Talán az segít, hogy nem 150 kg... Azt elhiszem, hogy ők már szűkösnek találják. :-) Hátulra meg úgyis csak a gyerek ül, ő meg még jó pár évig elfér. A csomagtartó lehet, hogy idővel szűkös lesz...majd kiderül.

Az autóra elég hamar rátaláltam, meglepően kevés kilométerrel a kora ellenére, aggódtam, hogy esetleg tekert órájú (a vezetett szervizkönyv ellenére), de a márkaszervizes átvizsgálás során kiderült, hogy az autó jó állapotú, a típushibának számító lengőkarszilenteket leszámítva egy stab. pálca és egy jeladó volt cserélendő. Egy 2003-as (faceliftes), 318i-ről van szó (aki a címsorban nem olvasta volna), ezekben a 4 hengeres, 2000-es motor van, 143 LE, 5 sebességes kézi váltó, kb 1400 kg a kocsi. Nem 6 henger na, de a 320i-nél (2000-es, majd 2200-as 6 hengeres) alig kisebb a nyomaték és kevesebbet is fogyaszt azért városban.

Az első két év arról szólt, hogy az autó minden apró hibája lehetőség szerint és ésszerű keretek között javításra kerüljön, ezért is a hosszú hibalista lentebb. Azonban a termosztátot és a hátsó gátlókat leszámítva egyik sem volt olyan szintű hiba, ami halaszthatatlan javítást igényelt volna. (A hátsó gátlók is csak megítélés kérdése, nem biztos, hogy mindenki egyből cserélte volna)
Sikerült jó áron gyári BMW 17”-os style 44-es felniket szereznem, kellett az autóra komplett nyári- és téligumi szett (téli a képeken látható 16-os gyári kerekekre). A minden E46-ban lehámló középkonzolt kicseréltettem egy gyári újra, mert nagyon ronda volt már. Volt akksi csere is, mert a gyári megadta magát 9 év után. Új olajszűrő és olaj megy bele olyan 7-8ezrenként.
A közhely, miszerint a BMW fenntartása drága, az én esetemben mindenképp igaz, de ez azért egyénfüggő is, szerintem itt annyi a lényeg, hogy ki mennyire igényes az autójára (meg, hogy nyilván mennyi pénze van rá). Mivel továbbra is szeretem az autót (néhány kisebb megingás ellenére), igyekszem rendben tartani. A következő nagyobb kiadás a féktárcsák, kopásjelzők és fékbetétek cseréje lesz, elöl-hátul valamikor a tavasz folyamán 2013-ban. Illetve típushibák után keresgélve (N42-es motor) a láncfeszítőt és a szelepfedél alatt lévő átugrás gátlót és terelőlemezkéket fogom cseréltetni. Így remélem elkerülhetek egy sokkal költségesebb motorfelújítást. Mivel már 10 éves elmúlt a kocsi, néhány tömítést is időszerű cserélni (olajszűrőház), nomeg a vízpumpa is eredeti még, ezt és a kartergázszelepet (CCV vagy Oil separator) is kicserélem, a megelőző karbantartás szellemében. Mindegyik hajlamos tönkremenni az E46-okban. Ha valaki 150ezres futás felett akar ilyen motorral szerelt autót venni, ezekre mindenképp kérdezzen rá, vagy kérje le BMW-éknél az autó szervizmúltját 20e+ÁFA magyar pénzért, hátha abból kiderül. (update: N42 hajlamos a láncnyúlásra, ami rossz esetben a vezérlés átugrásával, legrosszabb esetben további járulékos károkkal járhat - szelepek, dugattyúk, hengerfej, stb. Ilyen motor esetén mindenképp ellenőriztetni kell, hogy megnyúlt e, vagy volt e cserélve. A lánc csere nem nagy katasztrófa - legalábbis BMW árfolyam viszonylatban, de ha a VANOS fogaskerekek megkoptak a megnyúlt lánc miatt, akkor az új lánc sem ér sokat. A fogaskerekek cseréje viszont már horror lesz, mert ugye 2 kell belőlük)

Az autónak volt néhány bosszantó hibája, ami az őrületbe kergetett:
- Központizár probléma, hiába nyomtam a távirányító nyitóját, nem nyílt az ajtó, csak a belső világítás kapcsolt fel. Szerencsére magától elmúlt. A BMW márkaszervizben grundmodul cserével riogattak, ami kb 100ezer Ft. (update: végül ez is volt a baj, ahogy az eladás során kiderült, azt mondták, hogy 2004-es évjáratú bontott kell bele, az nem hajlamos elromlani - ez az új tulajra maradt)
- Néha nem indult be a kocsi, ha a vízhőfokmérő a kék sáv felső részében volt. Olyan volt, mintha a motor nem kapna elég üzemanyagot vagy levegőt, köhécselt párat, majd lefulladt. Egyik szerviz sem tudta mi a gond, a google segített és egy német fórumban rátaláltam a megoldásra: frissíteni kellett a motorvezérlő software-t. Amióta megcsináltattam a frissítést márkaszervizben, egyszer sem jött elő ez a probléma.
- Tipikus E46 betegség az ajtókéderek kiszáradása, ami abban nyilvánul meg, hogy elkezdenek nyekeregni. Valami gumiápoló rendszeres (kb kéthavi) használatával ez orvosolható. Figyelembe véve, hogy a 12 éves Peuget 206-osunknál ilyen probléma nincs, azért elég gáz. (Igaz, ott zörög minden más. :-) )

Ha ezekre nem találtam volna megoldást, vagy nem szűntek volna meg maguktól, már biztos megszabadultam volna az autótól. Így egyelőre marad, nincs okom lecserélni (bár néha vágynék egy erősebb motorral szerelt verzióra, vagy egy kombira, a könnyebb pakolhatóság miatt).
Hogy milyen vezetni? Alapból nagyon csöndes, kényelmes, jó utazó autó.
Ha odalépek neki még 4 hengeres létére is szépen szól a motor, a kormány nagyon sok visszajelzést ad, ez a magyar utakon és 17-es kerekekkel már kicsit túl sok is. A futómű feszes (alap, nem sport futómű), de nekem tetszik. Városban 8-10 l között fogyaszt, dugótól függően, Országúton 90-110-es tempónál 6 l, autópályán 8 l körül, ugyanis 5.-ben már közel 4ezret pörög a motor 130-140 körül. Kéne nagyon egy 6. fokozat (E9x-ben van a rokon N46 motorhoz, bár nem tudom milyen az áttetel). Érdekes viszont, hogy Ausztriából hazafelé, osztrák benzinnel autópálya tempóban is elmegy 7.5 körül, lehet a friss hegyi levegő. :-)

Összegezve elmondhatom, hogy sok pénzt költöttem rá, de ez nem ért váratlanul. A pénzét nem érte meg, hiszen olcsóbban is autózhattam volna az elmúlt 4 évben, ha az lett volna a cél. Ellenben mindig jó ránézni, tetszenek olyan apró figyelmes megoldások, mint a puha plüssel burkolt kesztyűtartó, az ablaktörlő okosságai: folyamatos módból, szakaszos törlésbe vált át, ha megállok lámpánál. Ha gyorsítanék a szakaszos törlésen, akkor egyből töröl egyet, ha lassítok, akkor viszont nem. A csomagtartó magától csukódik, ha elengedem, nem kell csapkodni. Ezek mondjuk lehet csak a 206-os után tűnnek olyan nagy dolognak...

Erre az évre még tervbe van véve egy multikormány beépítés is, hogy legyen tempomat, meg gondolkozom egy bluetooth+usb kombón is a kényelem és a modernizálás jegyében.

-2013.04.27.
Márciusban átesett az autó a fentebb már említett dolgokon a megelőző karbantartás jegyében. A szelepfedél leszerelése után kiderült, hogy a láncterelő kis lemezkéket már korábban belerakták az enyémbe, ezért majdhogynem fölösleges volt a szelepfedél levétel, de ha már lent volt, a szerelő kicserélt pár tömítést (vákuumpumpánál) meg nyílván a szelepfedéltömítést és a csavarokat is. A kartergázszelep cseréje is jó döntés volt, elég sok lerakódás volt már benne. Hogy ez az én használatom alatt lett olyan, vagy már az autó megvételekor is olyan volt azt nem fogom soha megtudni. A vízpumpa cseréje közben kiderült, hogy a szíjon volt egy kis sérülés, úgyhogy az is cserélve lett a biztonság kedvéért(pedig pár éve cseréltettem).
Egyúttal a multikormány panel is beszerelésre került, nagyon tetszik, sokkal kényelmesebb így az autópályázás. Még téligumival 137-re (GPS szerint) beállítva a tempomatot 7.7l-t mutatott a fogyasztásmérő. Ugyanez már nyárigumival 8.2-re jött ki. Ezekszerint ennyit számít a szélesebb gumi (205 vs. 225) és nagyobb/nehezebb felni (16 vs. 17). Vagy csak utóbbi esetben szembeszél volt... :-)

A nagy szerelés után a jó idő érkeztével felbukkant egy újabb típushiba. A fűtéscsap elromlott. A tünet, hogy AUTO állásban lábra és szélvédőre csak meleget fúj, fejre hűvöset. Ha beállítom, hogy csak fejre fújjon, akkor ott is csak meleg jön. Bevallom itt nem volt kedvem a gyári új alkatrészt kifizetni (kb 60ezer Ft a 2.-es számú szerelőnél), ezért egy 20asért bontott került bele (eddig ennél a kocsinál mellőztem a bontott alkatrészeket). Most jó a hűtés is már, remélem kitart pár évig és nem kell 1 év múlva mégis újat vennem.
A féktárcsa/fékbetét csere még kicsit el lett tolva, a szerelőm szerint még ráér.
Remélem az év során nem jön elő már semmi váratlan dolog. Viszont költeni még biztos fogok rá, most az üvegek fóliázása jött elő, hogy a gyereket ne érje annyira a nap, meg az UV sugarak.

- 2014 tavasz (majdnem utolsó frissítés)
A legutóbbi javítások óta nem történt semmi különös, szokásos olaj és szűrőcserék, ablaktörlőlapát (ja de, egy jobb hátsó defekt, de szerencsém volt, mert a gumi oldalfala nem sérült, időben észrevettem).
Ennek ellenére az eladás mellett döntöttem, mert az éves használat (költözés miatt) bőven a duplájára ugrott és sajnáltam a kocsit a napi ingázásra. Búcsúzásképp még megajándékozott egy kiegyenlítőtartály repedéssel, de szerencsére nem folyt el azonnal a hűtővíz, ezért kis utántöltéssel eljutottam a szervizig gond nélkül. Végülis ez is E46 típushiba, csoda, hogy eddig bírta, még a gyári volt (130e km).

Az eladás után 2 hónapig kerestem a következő autómat (munka mellett és kölcsön autó hiányában nehéz ügy), egy olcsó igénytelen kocsit kerestem, elsősorban 2000-2001 körüli Corollát, de a jók drágák voltak, vagy elvitték előlem, amit majdnem megvettem az meg olyan törést kapott, hogy a futómű bekötési pontok is elmozdultak. (szerencsére átvizsgáltattam előtte, úgyhogy nem szívtam meg) Aztán I. gen. Focusokat néztem (1.6 kombit, esetleg 5 ajtóst), egyet majdnem megvettem, de nem volt nálam foglaló és másnap elvitték előlem. A vállalhatók ebből is 800e fölött vannak, annyit nem akartam kifizetni rá. Mellékvágányon a 323f Mazdáig is eljutottam, de azok mind szét voltak rohadva, vagy túl voltak árazva (és csak kicsit voltak rohadtak), úgyhogy végül egy 1.4-es G Astra lett belőle.
Nagy visszalépés az biztos, mind kényelemben, mind menetdinamikában, de az ingázásra jó lesz és remélem nem fog szétesni alattam (update: fél év után még nem esett szét, de költeni arra is kell, ki hitte volna! :-) ).

Pár év múlva, ha a csillagok állása megfelelő lesz (értsd: lesz lóvé és nem kell munkábajárásra a kocsi), akkor jöhet a 330i (E46) vagy valami régebbi BMW hobbinak.

Hibalista

- Első lengőkarszilentek többször is - Jobb első stab. pálca (kutyacsont) - Vezérműtengely jeladó (szívóoldali) - Feszítőgörgő + szíj - Termosztát - Központizár rakoncátlankodott, google szerint relé típushiba, be is szereztem ebayről egy újat, de végül a hiba elmúlt magától - Hátsó lengéscsillapító, mindkét oldalon - Váltónál picit szivárgott az olaj, szimeringet cseréltek - Kuplungcsere (nagyon dobált és fenn fogott) - Néhány tömítés cseréje a vákuumpumpánál és a mágnesszelepeknél - Kormányösszekötő csere, bal-jobb - Az alábbiak nem romlottak el, csak időszerűnek tartottam a cseréjüket egy 10 éves autónál: - Kartergázszelep és a csatlakozó csövek cseréje - Vízpumpa - Láncfeszítő - Szelepfedéltömítés, olajszűrőház tömítése - Hátsó toronyszilentek (úgy tűnik korábban a hátsó gátlók cseréjénél mégsem cserélték) - Kiegyenlítőtartály

Ide hordtam szervizbe

NT Autó, Rack Autó - elég drágák, de ezt leszámítva nem volt rossz tapasztalatom velük.

Értékelése: 7

Másik szerelő értékelése

BMW specialista - amit kellett jól megcsinált, gyári alkatrészek ára jóval kedvezőbb, mint a fentieknél.

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 2003
Kényelem (8) Használati időtartam 4 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 78300
Megbízhatóság (8) Vezetett km 52000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? 206 1.6 16V XS Következő autója? Opel Astra G Caravan 1.4 (2003)
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

BMW 3 (E46) 1998 (2005 - 2005)

További ítéletek (271 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)