A gyógyíthatatlan szenvedély ;)
Szöveges ítélet
Régi BMW beteg vagyok, amíg nekem nem lehetett, másokat beszéltem rá, most meg már rám is kifejtheti káros hatásait:)
Kintről terveztem behozni, de egyszerűen annyira elszállt a regadó, hogy nem igazán érte meg. Szerencsére itthon is találtam több jól felszereltet, aztán jött a szokásos tortúra: Hol van a szervizkönyv? Mennyire volt sérült? stb...
Eme példányt az előző tulaj hozta be (állítása szerint), de első ránézésre beleszerettem. Ő belerakott egy év alatt 40e km-t aztán hozott magának egy fiatalabbat, ezt pedig meghirdette. Az autó a bőrülésen kívűl tényleg mindennel fel van szerelve, dehát nem is szabad fapadosat venni...
Egy dolog hiányzik: a ledönthető hátsó ülés - de legalább nem fogják felfeszíteni és úgy kilopni a csomagtartó tartalmát...
Vezetni pedig minden napom legnagyobb élménye:)
A 2000es dízel nagyon megy, pályán is, és még a hangját is teljesen megszerettem. A kocsi sportfutóműves, és rohadtul egyben van, eszméletlen az úttartása... csak lehetnének normális minőségű utak is ebben a városban...
Sajnos sebbességhatárokat lehetetlen vele betartani, 50nél olyan érzésem van, mintha 10el totyognék, pályán meg hipp-hopp 180, a vége olyan 220 körül van, enyhe lejtőn 230-at is kihoztam belőle, de ilyen gyilkolásra csak egyszer voltam képes:)
Az automata váltó miatt városban a fogyasztás azért 10 körül alakul, de ez pályán 7-7,5re le szokott menni (tartós 150-160), sokan persze félnek az automatától, de aki naponta városban hasznája a kocsit annnak ég és föld kézihez képest... Amúgy meg rá lehet érezni, és egy idő után lehet tudni hol vált. A sport fokozat is aranyos, néha meg szórakozásból manuálisan kapcsolgatom, ami kis megszokással akár élvezetes is lehet, bár sok értelme nincs, max télen.
Egy-két apró hiba azért előfordul, megbízhatóság nem az igazi, az alkatrészek nem olcsók, de spórolni nem szabad és gyárikat kell belerakni, valamint oda kell figyelni a turbóra és a porlasztócsúcsokra (bocsi, injektorokra), mert sajnos soknál meghibásodtak... (Aki kultúrált, az hidegen nem gyilkolja a motort, és leállás után hűti kicsit a turbót ha van rá ideje)
Végső konklúzióként kijelenthetem, hogy kevés más kocsit szerettem ennyire, és nem csak a BMW márkabuziságom miatt mondom, hanem tényleg érezhető a különbség... Már közel egy éve megvan, de még mindig azon jár az agyam minden reggel, hogy aznap merre fogok vele autózni, csak ne lennék ilyen hülye kényes, hogy minden kis szokatlan zizzenést meghallok rajta, aztán izgulok mi nem stimmelhet:) Betegség;)
Hibalista
- ami kopó:
- szilentek
- fékbetét
- féktárcsák
- szokásos olajcsere
- váltóolaj cseréje (nagyon ajánlom)
-
- aminek nem örültem:
- szervó pumpa
- vízpumpa
- izzítógyertyák
- 1db injektor
- külső hőmérsékletmérő (nem tönkrement, csak leszakadt)
- kardántengely csapágy
- ékszíj főtengely tárcsa
- navi rechner
Ide hordtam szervizbe
Óbuda BMW (Bavaria)
nagyon rendes és hozzáértő emberkék, persze az anyagbeszerzést mindig máshol oldom meg:)
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 100000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 35000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | C4 VTR | Következő autója? | sok-sok BMW;) |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.2/10) |
