A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » BMW » 3 (E46) (1998-2005)

3 (E46) 323i 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

A BMW is autó

Szöveges ítélet

Őszintén szólva nem volt könnyű megtalálnom a megfelelő motorizációt, mert az élmény akkor lehet jó, ha van rajta az a kis ,,fölös,, zsír, viszont nyugodt használat után azért maradjon még apró is a zsebben, mert nincs pénzem két autóra, és egyben kéne ezt megoldani. De mivel a Nyugatinál a tejben-vajban mára már sokkal elkényeztetettebb Kelet-Európai BMW trollcsoport úgy határozott, hogy csak a 6 henger és azon belül is a 330i az egyetlen ami még valahogy megy is, a megkérdőjelezhetetlen amit ásó és a kapa sem választhat el egymástól, így magamnak kellett utánajárnom, hogy mennyi is az igazság belőle.

Dízel kizárva, hisz aki bírja az inkább szívja. Automata váltó szintén kizárva, mert alattam ne szanaszét járjon a fogaskerék, hanem arra amerre én akarom. Sportülés, makulátlan belső (sokat elárulhat az autó előéletéről), és szervizkönyv. Egyéb extra kívánságom nem volt. Forintban 850 ezerért kaptam meg, szerintem röhejes áron, Németországból német (nem török, nem tatár) autószalonból. Majd aztán elválik meddig tart ki a röhögés. A behozatal még hozzáadódik az árhoz. Gyönyörű zöld félbőr ülések (az egy csoda amilyen tartásuk van), -sosem kéne teljes bőr-, ezen felül sportkormány, 225/50 r16, motorosan behajtható tükrök, téli szett öntvény kerekeken, sebességtartó automatika, parkolási szenzor, és egy gyönyörű Nigériai lány. Egy rossz szavam sem lehetett. Nem is volt, bár a lány csak álom volt.


I.

Itt megállnék egy szóra, hisz lapul a kérdés, miért nem az újabb 325i-t? Nem tellett az újabbik légcsavarra a köcsögnek? Tellett. De először is, mert annyival nem jobb (még ma is sokan esküsznek a régebbi, M52TUB motorokra az újabb M54 ellenében), másodszor, bár a nagy ráncfelvarrás később volt, de már 03/2000-től fogva folyamatosan tartott (visszanyomoztam). Így nem láttam okát annak, hogy 3-400 ezret adjak ki még ezen felül, mikor azt új alkatrészbe fektethetem be, sőt, őszintén szólva a ráncfelvarrásos simítások nekem nem jönnek be annyira.

A közben a benzinesekről szerzett tapasztalataim megoszthatom, hisz más is gondolkodik azon, hogy melyik legyen a motorháztető alatt.

316i, új N-es motorok, tehát 08/2001–től. Ezt addig élvezetes vadabbul hajtani amíg fejben még csak 14 vagy. De ha abból indulok ki, mivel jár és hogyan a nép legnagyobb része, márpedig ha objektív akarok lenni, akkor abból indulok ki, az 1,6-os egy egészen jó, semmiképpen nem egy a levegőtől is fuldokló alap motor, mint az más autógyártóktól szokás. Általában az állapotuk megkíméltebb, de sűrűbb köztük a fapados is.

318i, új N-es motorok, szintén 08/2001-től. Míg a 316i sokak szemében a röhej koronázatlan királya és az udvari bolond is egyben, -a már nem is vese, hanem csak vesekő-, addig a 318i talán a legelfeledettebb. Pedig megér egy misét még a reformátusoknál is. Lényegében tudja azt amit a 320i (M54, 09/2000-től), sőt, sírás nélkül is tudja, csak épp ha valaki általában a szemét szereti, főleg kinyomni, ott a 320i-től már egy tartósabb motort (hisz robusztusabb), és a nehezebb útviszonyok közt pedig egy makacsabb teljesítményt kap. A 320i bár erős, de néha úgy jellemezik, hogy nagyobb a hangja mint amennyit tud. És igazuk is van. Ha tehát nem a határok feszegetése és nem a Mátra teteje a cél, a 318i meggondolandó.

A 323i (a gyártósoron 09/2000-ig) és az újabb 325i leírásával csak a vizet hordanám a Dunába, -az meg inkább a Balatonba kéne-, így maradjunk is annyiban, hogy tetvesül tud menni, illetve aki meg nyugis típus, annak tetemes tartalék erő áll rendelkezésére, bármikor ugrásra készen. Ez a motor nem mondja, hogy: -Most ne, később, még fel sem öltöztem. Magyarul, kíméled, az pedig még magyarabbul tartósságot jelent.

Összegezve lehet furcsának tűnik, hogy 3-as BMW-ről beszélek és mégis a kisebb motorok teljesítményeivel foglalkozom, de ennek is megvan az oka, mégpedig, nagyon ki kéne nyitni ahhoz a szemünket, hogy a sokunk számára még megfizethető áron találjunk olyan autót, ami 15 évesen úgy egyben van, mintha egydarabból öntötték volna. A 46-os márpedig ilyen. Erre utaltam írásom címében is. Prémium mivoltából kifolyólag pedig még ma is versenyképes az újabb nem prémium használt autókkal.


- Egy 323i gondolom 8,5L-t csókol, nem?

- Távolsági utak nyugisan ahogy az átlag is az úton, általában 7,2-7,4L, hisz az erőtartalék miatt hamar eléri a kívánt sebességet, de volt már 6,9L is, mikor annyi autó volt a pályán, hogy nem volt idegem állandóan előzgetni. Rövidebb, 20-40 km-es távok városon kívül a hideg motor miatt 7,6-8L. Hogy városban mennyit kér, arról csak körvonalakban tudok írni, mert városban ritkán használom, de 15 perc míg kijutok vele onnan, és fél óra elteltével sosem mutat 8L felett (a hideg motort én nem szoktam nyúzni). Tehát visszatérve a kérdésre, ez nem orosz, ez nem csókol akkorát amíg nem muszáj.


II.

Állapot, szervizelés és egyéb gondolatok:

Rozsda sehol (azt nem mondtam, hogy ez az általános), s ha van is az olyan helyeken ahol nagyjából mindegy (difi ház, merevítők), a kocsiban pedig nem zörög semmi. A sebességváltó viszont már eléggé ramaty így 200e felett, félreváltani szinte lehetetlen, de laza, és az ötös már épp olyan nehézkesen jár, mint a curikk. Viszont filléres a javítása, mert általában nem maga a váltó a bűnös, hanem a váltó és a váltókar közti mechanika, a karok, csapok, gumik, alátétek. Javítása húsz darab ezres. Egy ennyi éves autónál ilyesmikkel számolni kell, mert az eladó sem hülye, hogy az utolsó években költsön rá.

A 183 centimmel gond nélkül ülök magam mögé. Vezetése annyira közvetlen, hogy rosszabb úton állandó odafigyelést követel meg. Nagyon rossz úton nem kellemes, nem ráz, de a minduntalan korrigálás mikor csak A-ból B-be kell a kocsi, eléggé idegesítő is tud lenni. Valamelyest segít a keskenyebb 205-ös gumi, de azt majd télen próbálom ki, aztán meglátom mit mond. Az autóban 180-nál sem kell ordítani, hogy értsem a másik szavát, sőt, még csak a hangomat sem kell megemelni, de az 50-80 körüli tempóknál nekem egy picit zajosnak tűnik, - ebben a sebességtartományban nem mernék rá megesküdni, hogy nincs ennél csendesebb nem prémium autó. Érdekes paradox, de lehet hogy csak a fülem gyagyult már bele.

- Csajozós kocsi?

- Éppenséggel nem egy szegény környéken élek,és mások szerint letolt bugyival fordulnak meg utána a lányok, de itt még a kukás sem nézett utána. Aztán lehet, hogy az illető a tizenéveseket célozta magának meg. De különben nem is érdekel, magamnak vettem, és amúgy is, villantani szerintem az ágyban kell. Ha a 46-ost valaki megnézi, az 99 százalék hogy egy másik 46-os tulaj, aki arról próbál megbizonyosodni, hogy az övé jobb vétel volt.


III.

Kiadások:

- Teljes fékfelújítás, kimart félkör alakú hűtő ívekkel, hisz abban nem tapad meg a szennyeződés úgy mint a fúrt tárcsán, és hátsó teleszkópok. Kb. 150e az alkatrész.

- Vízpumpa fél évvel a vásárlás után már zörög (ha fémes, ide-oda kalimpáló hangot hallasz, akkor az nagy valószínűséggel nem az ebéd közeledtét jelzi, hanem a vízpumpa idejének végét). A hűtőfolyadék cseréjénél érdemes átgondolni a termosztat cseréjét is, de a kiegyenlítő tartályét mindenképp (anyagfáradás és nem lehet előre megmondani meddig bírja még ki), illetve legalább a kiegyenlítő tartálysapkát cserélni, amin eltömődhet a biztonsági szelep, és a túlterhelés szétszakíthatja magát a kiegyenlítő tartályt.

- Szervotartály csövei áteresztenek. Kettő van belőle, a pulzusa jó, nem intenzív eset, de összemocskolja a motorteret.

- Cseréltem az ablaktörlő alatti műanyagot.

- Klasszikus mint Mozart, világít az utas oldali légzsák. Majd kicseréltetem az érzékelőt.


Bizonyos alkatrészeket érdemes eredeti BMW alkatrészekkel helyettesíteni (tömítések,stb), a RealOEM oldalán az autó kódja szerint regisztrálás nélkül, szabadon kikereshetőek az alkatrészek számai, és a legközelebbi BMW-ben bármi megrendelhető (postázás nincs).

Hibalista

- - Elhasználódott hátsó féktárcsák, meggörbült elsők - - Szervotartály szivárgás - - Vízpumpa - - Hátsó teleszkópok - - Utas oldali airbag súlyérzékelő

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (4) Évjárat 2000
Kényelem (9) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 230000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 5000
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Következő autója?
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

BMW 3 (E46) 1998 (2005 - 2005)

További ítéletek (271 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)