A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » BMW » 3 (E46) (1998-2005)

3 (E46) 316i 

Az ítélet értékelése
3,5(4 db)

A 18 éves srác és BMWje

Szöveges ítélet

Hol is kezdjem a történetet, ami a Bence és az E46-os találkázásáról szól? Najó kezdjük az elejétöl. :D
16 évesen Ausztriába költözök egy kisebb fordulópont az életembe, rengetek nehézség a nyelv miatt, itt nem kapsz semmit a szép szemedért cserébe itt külföldiként minden egyes lépésért tenni kell is bizonyítani kell, minden kezdödik elölröl, már ha kezdödne... Egy év után mégre felvettek egy gyakorlati helyre és végre tanulni tudok. Nyáron 1,5 hónap alatt megcsináltam jogsit. Juli 11-én lettem 17, 12-én volt a vizsgám. ;) :) Ameddigre 18 lettem nagynehezen összetudtam spórolni egy kis tökét (ez nem megy olyan könnyen, mint hazájukba élö magyarok azt gondolják) valami középkategóriás limuzinra vágytam. Audi A4, C Merci, 3-as BMW. Najó akkor maradjuk a hátsó keréknél. Hümm, a mercik túl öregesek, a mercihez még túl fiatal vagyok, egy BMW jobb lesz. A 94-98 között gyártott E36osokra hajtottam, nagyon tettszett a kockásabb forma, jobban mint az E46 formája. Szigorúan csak 316i, mert 1. Dizel a traktorokba való 2. A biztosítást is valahogy ki kell fizetnem. 3. Nem kell nekem több száz lóerö, élni akarom és nem a pacik erejétől megmámorosodni ameddig fel nem csavarodok valamelyik fára.
Egy nap rátaláltam tök féletlen egy E46-ra 2200€-ért. Hümm, ilyen olcsón sose láttam E46-ost amin müszaki is van, szóval autóba be, könyököt ki kettesbe be és ezt most megnézzük. Egy osztrák disznóparaszté volt, az autó kicsit rozsdás, tipikus helyek, a hátso sárvédö sark és a csomagtartó fedélen egy folt. Elöl a motorháztetön a lámpánál kicsit lepattant a festék és egy öz miatt lett cserélvea fényszóró. De amúgy baleset mentes, amit el is hiszek, mert nagyon szelidnek tünt a középkorú eladó és ö a második tulajdonos, 10 éve van nála az autó, most 15 éves (2000-es évjárat). Nem mondom azt hogy az autó elvolt hanyagolva, de ápolva se. Szétkopott a BMW embléma, szétkopott váltógomb, egyiket se cserélték, de viszont tök új generátor fénylik a kicsit koszon motortérbe. :) Oké, menjünk vele! Frankó, halk, merev futómü... Sose vezettem BMW-t, remek volt. Dombon fölfele se kell nyomni a gázt és felmegy, az alacsony kategóriás pici jápán benzin gépek után ez jó érzés volt. :D :D Oké nagynehezen megegyeztünk 2000€ba, mocskoltam a kocsit hogy rozsdás, ugyan már. :D
2 nap múlva már nálam volt az autó, nagyon tetszett a csendes de karekteres morgó motorhangja, a nagy csomagtér, a kormány és minden. :) Itthon vettem észre hogy egy apró repedés van a szélvédön ami egy kavicsfelverödésböl indult, illetve ahogy lámpával együtt néztem a kocsi alá kiderült hogy hátsó dob lassan szétnyillik, mert a roszda széteszi a peremeket. Hümm, még jó hogy alkudtam... De amúgy alul egy két apróságon kivül nem rozsdás. :)
Ebayen tök véletlen találtam egy magyar aki a hazaköltözött haverja cuccait adja el. A haverja csak annyit mondta hogy tied lehet minden add el. ìgy a tudatlan csávó eladott nekem egy jó állapotú használt 300€ értékü Remus hátsó dobot 30€-ért. Még a hülyének is megéri. :D A duplavéget a cégnél újra kipolíroztam, nagyon jól néz ki, fel is került.
Aztán a télen meghorpaszottam a hátúlját, egy pótkocsi hátulja benyomta mélyen a lemezemet a kerékiv végétöl a hátsó lámpa alatt a kocsi sarkáig, ahogy kb 10-15 kmh-val belecsúsztam... Egy nagy káromkodás, kiszállok, hümm, nem szép az autó, de javítható meglesz, mosolyal vissza az autóba és az járt a fejembe ha meg lesz csinálva olyan lesz mint volt. Találtam egy másik ilyen autót aminek az eleje totálkáros volt, onnét a lemezdarab kivág, illetve ha ö neki nem volt rozsdás a csomatér fedél akkor azt is elhozom, akkor a váltókart, illetve a LED-es beltér világítást amire azt mondta hogy most nem látszik semmi, de sötétbe nagyon menö, na ebben nagyon igaza volt. :) :) Tavasszal el is lett vive a fényezöhöz meglett csinálva az is meg a rozsdafoltok is, illetve motoháztetö, csomagtartófedél komplett újrafényzve.
Am Magyarországon nagyon nem szeretik a BMW-ket. Összekarcolták a városba a motorháztetömet, szerencsére fényezés elött, hahaha. :D Illetve én nem vagyok egy folyton tövig gázon haladó tipus, de ha normálisan mentem, akkor is minden fél kegyegö dizel cuccok elözgettek utána meg nem nyomták semennyire és ugyan azzal a tempóval haladtak elöttem mint én... èn nem értem, az embereknek ekkora kaland és ennyire büszkék erre hogy megtudtak elözni egy BMW-t aki szabályosan haladt előttük?? Röhejek a magyarok.
Néha ha lassan mentem elöjött ilyen nyik-nyak-nyak hang. Kivülröl hallgatva a hátsókerékböl jött úgy hogy fogtam magam szétszedtem a hátsófékrendszert és kiderült hogy a kézifék-betétek nincsenek normálisan a helyükön, mert ami rendesen odafogná öket stift az kiszakadt a megrozsdásotott porvédö lemezböl. Nagyon nem jó, mert azt a lemezt csak úgy lehet cserélni ha levan húzva a kerékagy. :( Mondjuk eleve egy tervezsi hibának tartom, hogy egy sima 1mm-es lemezbe akasztanak be egy stift, akihez azért télen odamegy a só.. Sebaj, már megvan az alakatrész.
Összeségébe nagyon tetszik az autó, tetszik a kényelme a kinézete, a vezetése meg egy élmény. Igaz "csak" 105 lóerö, de ez elég mindenhez ami kell. Nyilván lehetne jobb is, de nekem elég ez is. :)
Ja és igen nálam 7-7,5 litert fogyaszt, tehát aki azt mondja hogy a BMW-k sokat fogyasztanak az ne terjengessze ezt amikor egy suzukis swift 1 vagy 1,5 literrel eszik kevesebbet, de azért cserébe fele annyira se megy és fele annyi hely sincs benne, és fele annyira kényelmes. Most komolyan ezért megéri az a 1,5 liter? Amúgy igen a BMW-hez drágák az alkatészek... Akarom mondani a jó alkatrészek, de ez egy prémium márka középkategóriás limuzinja. Aki ezzel nincs tisztába az ne vegyen BMW-t. Ès hogy a BMW egy igazi csajozós autó? Jó elsö benyomás keltésre jó, csak nehogy az legyen a vége hogy a lányok helyetted a kocsidat szeressék. :D
Egyenlöre ennyi, majd még írok egy év múlva az új tapasztalataimról

Hibalista

- Nem csak azt írom le ami elromlott, hanem mindent amit ráköltöttem: - Használt Remus dob -> 30€ - Egy lemez darab, bontot hátsó lámpák, komplett csomagtér fedél, LED-es beltér világítás, nem kopott váltógomb -> 180€ - Fényezés, karosszéria -> 80000 FT - Hátsófékhez porvédőlemez és javítókészlet -> 50€ - Olaj, olajszürö, légszürö, aktivszén szürö, benzinszürö csere (csak a legjobb Castrol olaj és csak Mann szürök, az ár nem érdekelt, utángyártott cuccot nem teszek a kocsiba!) 32000FT

Ide hordtam szervizbe

èn magam

Értékelése: 4

Képek az autómról

Fenntartási költség (3) Évjárat 2000
Kényelem (9) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 213000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 217000
Szerviztapasztalat (6) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Swift Következő autója?
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (6.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

BMW 3 (E46) 1998 (2005 - 2005)

További ítéletek (271 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)