1. diesel autom
Szöveges ítélet
2013. szeptember:
Mivel napi 70km-t ingazok, eszszerünek tünt diesel autora valtanom. A benzines Mazdam nem valt be, igy inkabb vissza akartam terni a BMW-khez. Viszont a keresesi felteteleimnek (diesel, touring, automata, zöld UWP max 5000€-ig) nem sok BMW felelt meg, es azok többsege is mar a kepek alapjan is kihullott.
Vegül maradt 2 auto, egy 320as es egy 525-ös. i-vel mindkettö maga lenne a mennyorszag, de d-vel... Elöbb a 3ast akartam megnezni, mert az 5-ös mar magaban egy kompromisszumos auto (a sportos 3as es a kenyelmes 7es az öszinte BMW, az 5-ös mindkettö akar lenni, de egyik sem igazabol), meg abbol mar volt kettö (E34, E39), inkabb az ismeretlen vonzott.
Az auto maga rendezett volt, az elöelete is es a proba is jol sikerült. Mivel eleve jo aron arultak es sikerült meg egy garnitura teligumit is bele alkudnom, megvettem. Az atiratas a szokasos fel ora + 80€ volt, amit kellett megcsinaltattam rajta, szoval gyorsan hasznalatba tudtam venni a tipust.
Az elmult 3 honap alatt 8000km-t tettem bele (mar jartunk vele Mo-on is) gondtalalnul. Menet közben nem annyira zavaro a dieselsege, föleg miota a motortarto bakok ki lettek cserelve. Nagyon jol huz (bar en nem szeretem annyira ezt a "peklapattal hatbavago" gyorsulast...) az automata valtoval is 7-7,5 liter körül fogyaszt (http://www.spritmonitor.de/en/detail/584484.html), pedig ezzel nem 120-szal jarok, mint elötte a Mazdaval...
Nagy termetem ellenere is kenyelmes (bar a sportülessel meg jobb lenne) es negyen is el lehet ferni benne. A csomagtartoja nem tul nagy (a nagyobb babakocsival tele tud lenni), de plafonig pakolva eleg a hazautra.
Összesegeben ez eddig a legjobb autom, de a diesel motort csak addig tudom neki megbocsajtani, amig a fogyasztasaval megtakaritott összeget nem kell valami nagyjavitasra forditanom.
UPDATE (2014. majus):
Igazabol nem sok erdekesseg törtent az autoval, megy ahogy kell. Most voltam vizsgaztatni (az egyik hatso rugo volt törött, amugy minden ok), nem is eszik sokat (7,3-as az atlagom), az automata valtot imadom, megsem tudok megbaratkozni ezzel a diesel motorhanggal...
UPDATE (2014. julius):
Ahogy irtam is, nem sikerült megbaratkoznom a diesel motorhanggal, igy 1 ev es 1 nap együttlet utan elvaltak utjaink. Most keresgelek vmi hasonloan jo allapotu, de soros hathengeres touringot. Ha megtalaltam, majd irok arrol is... :)
Hibalista
- nagyszerviz (olaj, összes szürö, gyertyak, 2 lengökar): 550€, 2 motortarto bak (150€), klimafeltöltes (6000HUF), hatso kerekivek javitasa (5000HUF), ablaktörlö lapatok (3db: 39,5€), Xenon izzok (39,5€), hömersekletszenzor (25€), hatso rugok (110€), kerekcsere + futomüallitas (130€)
Ide hordtam szervizbe
Sanyi: ocso es rendes is, de jobb volna ha nem kellene hozza jarkalnom.
Értékelése: 7
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 236413 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 22000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | 6 Station Wagon 1.8 (GY) | Következő autója? | sor 6os (320i / 325i / 525i touring) |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.6/10) |
