Se a legjobb, se a legrosszabb!
Szöveges ítélet
Hát hogy is kezdjem? A lényeg az, hogy kisgyerek korom óta a BMW a mindenem, de ettől függetlenül megpróbálok nem elfogultan nyilatkozni.
Miután hirtelen felindulásból eladtam az E30ast(mai napig bánom) elhatároztam hogy veszek egy E36-ot, de abban biztos voltam hogy kinti autót veszek. Sok nézelődés után megtaláltam ezt, 130 ezer jó erős magyar forintért. Hát mit mondjak, nem volt valami fényes állapotban. A festése helyenként karcos volt, de ami tetszett benne hogy nem rohadt SEHOL. Lehet hogy ez csak valami mázli, de ez tényleg sehol nem rohad, MÉG!A motorja az szépen szolt, jól is ment.Végül megvettem, és sok pénz (regadó:222000 hatósági vízsga 40000, rendszám forgalmi: 21000, új szélvédő: 28000 meg a festés, amit nagyon sz..ul csináltak meg :80000)és idő ráfordításával nagyon jó kis autót csináltam belőle.
Az autóval megtettem eddig 6000 kmet, de eddig semmi panasz, minden működik benne úgy ahogy kell, hozzáteszem semmi elektromos cucc nincs benne minden manuális. A motor mindig szépen indul és nagyon jól megy.150 lovas de teljesen elég erre a magyar utakra, az igaz hogy 3000 es fordulat után kel életre, addig elég lusta.Kellőképpen dinamikus, nem kell agyon pörgetni, meg 3 sebességet visszaváltani hogy lehessen vele előzni.Olajfogyasztás 0 eddig!!!
A fogyasztás: hát az vonz némi kivánnivalót maga után. Kezdem a rosszabbal: városban 11-13 l/100km, országúton (én 120-140el járok vele)8-8.5 l/100km. Úgyhogy vegyesben kb 9 litert fogyaszt. Ez alá csak akkor megy ha csak 90 el autózunk vele, de ki akar ezzel 90el menni?!
Úgyhogy a fogyasztása nem a legjobb ahhoz képest hogy mit tud! Itt arra gondolok hogy az E30-ban egy 2.5 24V motor volt 200 lóval és az is beérte 9.5-11-el, és azért van különbség teljesítményben, nem kevés!!
Ezért szerintem sokkal jobb a 25i vagy a 28i 200 loval meg 10 literes fogyasztással mint ez. Ez sem rossz, de azé nem az igazi.
A futóműve nagyon jó, kiválóan lehet vele autózni kanyarokban is, nem pattog le az útról, nem zörög nem libeg, szóval jó. A fék is nagyon jó mert elől- hátul tárcsafék van és kiválóan fog!Mondjuk az ABS nagyon hamar beleszól a fékezésbe, de ezt meg lehet szokni.
A belseje is szép, kényelmes, mindenféle kényelmetlenség nélkül le lehet vele autózni több száz kmet.
Az alkatrészek mindenféle tévhittel ellentétben, nem drágábbak mint más ilyen kategóriás autónál. Pl:hátsó fékbetét(ferodo) 6000Ft, első stab rudak 2 db (Optimál) 3500Ft.
Összességében jó autó, de ha találnék jó állapotú 25 vagy 28-at akkor inkább az.
Hibalista
- Első stabilizátor (gyári volt benne 20 év után) - Hátsó fékbetét - Talpas gömbfej(bal) - Belső kormányösszekötő
Ide hordtam szervizbe
Én javítom.
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1992 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 158000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 6000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | E30 325i 24V | Következő autója? | Ez megmarad és mellé egy 8-as! |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.4/10) |
