A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » BMW » 3 (1990-2000)

3 316i 

Az ítélet értékelése
5,0(1 db)

Nekem bejött

Szöveges ítélet

Nem tudatosan választottam BMW-t, inkább arról volt elképzelésem, hogy egy nem annyira kicsi, nem túl gyenge (1500+), megbízható kocsit szeretnék. A BMW-r?l azt gondoltam akkor, számomra megfizethetetlen, de aztán egyszer csak felhívtak, hogy "Figyelj, lenne itt egy BMW, az tetszene?"

Így lettem BMW-tulajdonos :)

Az autó 6 évesen került hozzám, el?z? tulajdonosa kímélhette, mert nagyon szép állapotban volt, leszámítva a bels? teret id?nként azóta is beleng? macskapisi-szagot - a szelíd lélek és a macskatartás nyilvánvalóan kapcsolódnak egymáshoz, úgyhogy ha ilyet szagoltok egy autóban, az jó vétel lesz...

Nagyon meg vagyok vele elégedve. Szerintem szép, kényelmes (pláne elöl), olyan csendes, hogy még a Carmina Burana suttogó részei is élvezhet?k a CD-n, stabil, két ujjal kapcsolgatható váltó, jó fékek, egyáltalán, remek.

A gyorsulás az 1.6-os (102 LE) motor erényei között nem a legszembeötl?bb, a pirosnál bölcs mosollyal engedem el?re a többieket, versenyezzetek csak, kis buták...
A mellém beállók versenyszelleme persze a kocsi farán a 316i felirat elolvasása után horgad fel többnyire (nem, nem szedtem le, nem cseréltem ki M3 feliratra).

Amúgy annyit kell megszokni, hogy el?zéskor vissza 3, s már gyorsul is. Nem nagy ügy.

Ez már a modellfrissítés (1994) utáni gyártmány, a vezérm?szíjat lánc váltotta fel, elektromos ablakok (csak elöl, naná), újabb motor, ilyesmi.

Két hibát örököltem, nem m?ködött a központi zár motorja, meg rossz volt a klímavezérl? (az, ami a ventillátor fokozatait állítja, így ha bekapcsoltam, ment ezerrel).
A zármotor nem volt nagy ügy, BMW-bontóba telefon, van hát, mondták, 5000 Ft, kicserélni nem nehéz, bár le kell venni hozzá az ajtókárpitot, aminek a visszarakása a hangszigetel? réteg miatt macerás.
A vezérl?egységet bontóban nem találtuk, így Wallis, 27000 Ft, várni kellett rá 1-2 hónapot, addig a klíma úgy m?ködött, hogy relé ki, nincs klíma, relé vissza, van klíma.
A kicserélése nem volt nehéz (miután a kapcsolási rajzot böngészve megtaláltuk, melyik is az), hiába rejtették a középkonzol mögé jó mélyre, a feleségemnek vékony keze van :)
Némi elégtétellel olvastam az elromlott egységen a "Made in France" feliratot azért.

A kocsit Pesten használom, ez nem tesz jót az els? futóm?nek, ott már cseréért kiált 1-2 dolog.
A kocsi feszes futóm?ve (az, ami miatt olyan gyönyör?en veszi a kanyarokat) a kátyúkon nem nagy öröm, de együtt lehet vele élni.

Az önindítója szép lassan tönkrement, de az sem egyszerre, hogy ne induljon, hanem óvatosan, jelezve, hogy baj van...
El?ször csak nehezen indult els?re, aztán els?re csak krákogott, de másodikra indult, hát így. Amikor már harmadik próbálkozásra lehetett csak beindítani, elvittem a sógoromhoz, egy hetet volt nála, megcsinálta gyönyör?en.
Megjegyzem, az önindító lehet a kocsi lelke, mert úgy t?nik, a köré építették az egész motort - szinte a motort ki kellett venni, hogy hozzá lehessen férni...

Szerintem akinek használt BMW-je van, annak nem árt egy hozzáért? ismer?s, hacsak nincs pénze b?ven (akkor meg minek szórakozik használt kocsival?).
Egy példa: egy tankolás után meghalt az üzemanyagszint-jelz? m?szer, stabilan nullát mutatott.
Hátsó ülés ki, alatta, a tank tetejébe süllyesztve van egy futball-labda nagyságú, kombinált egység - van abban sz?r?, ilyen érzékel?, olyan érzékel?, minden. Végignéztük, s jól látszott, hogy az egyik kis kütyühöz vezet? 4 vezeték közül az egyik forrasztása el van pattanva. Forrasztó, psszt, azóta kit?n?en m?ködik.
A szervizben alighanem megvetették volna velem az egész m?szeregyüttest (bele sem merek gondolni, mennyiért), aztán persze lehet, hogy ?k is csak psszt...


Szóval, csak ajánlani tudom ezt az autót, persze nem olyannak, akinek a BMW-érzés az esztelen száguldást jelenti, de ha valaki egy kit?n?, elegáns, megbízható autót akar, ami elképeszt?en tartja az értékét (ahogy nézem, reményem sincsen kemény ráfizetés nélkül újra BMW-t venni...), az nem fog csalódni.
Azért egy kedves, segít?kész, m?hellyel rendelkez? autószerel? a családban jócskán lenyomja a költségeket.

Újabb év használat alatt egy kellemetlen (és egy szerelő ismerős szerint nem szokatlan) hiba jött elő, ami miatt két alkalommal is az út szélén rekedtem.
A hűtés (vékonyabb) tömlői bilinccsel vannak a blokkból kiálló csőcsonkokra csatlakoztatva, általában roppant nehezen hozzáférhető helyeken. Nos, ezek a csőcsonkok hajlamosak a letörésre, ilyenkor a tömlő leugrik, hűtővíz ki a motorra, gőzfelhő, sistergés, hőmérséklet-mutató kiakad.
Továbbmenni nem lehet, ez igazi útszélen-otthagyós dolog.
Már két alkalommal előfordult, egyszer nagyon kellemetlen, szinte hozzáférhetetlen helyen, a blokk mögött lent, másodszor valamivel elérhetőbb, a blokk oldalán levő csatlakozásnál.
Javítása úgy volt lehetséges, hogy a leugrott tömlőn levő bilincset le kellett venni, a tömlő végéhez közelebbre csúsztatni s a megmaradt csonkra visszacsavarozni. Ez persze feltételezi, hogy maradt valamekkora csonk - nekem ezzel szerencsém volt.
Rendkívül célszerű hozzá rendelkezni hajlékony szárú csavarhúzóval, különösen a blokk mögötti bilincshez máshogy nem lehet hozzáférni.
Utána persze, hűtőrendszer újratöltése, légtelenítés, ilyesmi - aztán lehet továbbmenni, a visszatett csövek azóta is bírják.

Hibalista

- Központi zár motorja - 5000 Ft (bontó)
- Klíma-vezérl?egység - 27000 Ft (Wallis)
- Önindító - nem emlékszem pontosan, 25 000 Ft körül.
- Kormányösszeköt? (bármi is legyen az) 10 - 15000 Ft
- Hűtéstömlő-csatlakozók (egyszer gyorsszerviz - 2000 Ft, egyszer kézzel javítva - 0 Ft)

Ide hordtam szervizbe

A sógorom szerelte (ritkán kellett), ez nagy szerencse.
Csak jót tudok mondani róla, szegény az önindítóval nagyon megszenvedett.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 1997
Kényelem (8) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 114000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 40000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Következő autója? Ford Mondeo, Volvo V40
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.5/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

BMW 3 (E36) 1990 (1994 - 2000)

További ítéletek (233 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)