Nagy kihívás
Szöveges ítélet
Az autóba 4 év alatt bele tekert 100000 kilométer ad némi tapasztalatot. Annyit mindenképp, hogy mivel én szereltem az autóm minden porcikáját, kívülről ismerem már mindenét. Azt hiszem elmondhatom hogy értek hozzá.
Hogy sokat kellett-e rá költeni? Igen. Nagyon. Haragszom arra az emberre aki így elhanyagolta. De abban is biztos vagyok hogy nem 210ezer km volt benne amikor megvettem hanem legalább 400e. Most hogy gyakorlatilag "újjá" lett építve nagyon jó. Jól megy, egy jó adagoló beállítás és egy profi chip iszonyat megdobja a teljesítményt és az autó vezethetőségét. A jó fék is kell rá, a gyárival utáltam menni. A kemény futómű is kell alá, a gyári egy nyeke-nyóka dölöngélős maszlag. Hogy megvenném-e mégegyszer? Nem.
Azért nem mert iszonyat energiát és pénzt emésztett fel az első 3 év ami alatt nem volt olyan hónap hogy ne szereltem volna. Gyakorlatilag az autóra kerestem. Ezek az autók nagyon jók lehettek olyan 0-300ezer kilométeres korukig. Aztán itt kell venni egy nagy levegőt és újjá kell építeni, akkor megint jó lesz. Azért fektetek ekkora hangsúlyt a műszaki problémákra, mert amikor kopog a főtengely az autódban, nem fog érdekelni a csomagtartó mérete vagy hogy hány csajt döntöttél meg a hátsó ülésen. Akkor csak a számla várható végösszegét fogod látni, ami nagyon tud fájni ha szervizbe viszed. Hozzáteszem ha egyáltalán értenek hozzá...mert sokan nem akarnak vagy nem tudnak érteni hozzá.
Egyébként ha minden renden van vele, akkor egy jól használható autó, a csomagtartó mérete és kihasználhatósága olyan "kombis", imádtam vele fesztiválokra menni és tele zsúfolni mindennel amiről a sedan kivitelű autók csak álmodnak. A kényelem jó a könyöklőt imádom, a kétzónás digitklíma nagyon jól teszi a dolgát, soha nem kellett hozzá nyúlni, még csak töltetni sem!!!
A motorzaj kicsit nagyobb mint a megszokott, de ez lehet csak a kombiknál ilyen. A váltó mindig preciz, jó a kapcsolási érzet. A műszerfalon meg sem látszik a 16 év, sehol egy repedés vagy fakulás. A kárpitokat egyszer újra kellett húznom, kb 12000-be megállt az egész, bele értve az ajtókat is.
A fogyasztás 7 liter. Ha hajtom ha nem. Én nem tudok másképp vezetni. Egyszer próbáltam hogy csak 90-el megyek, akkor 6.1-et evett, egy tankkal több mint 1050 km-t tettem meg. Hogy őszinte legyek én hajtom ezt az autót és mindig is hajtottam. Közúton 120, pályán 140-160. Ami hihetetlen, a turboja még a gyári, és 1.2 baron tölt még mindig, 1800-as fordulattól.
Végsebesség: gyárilag korlátozva 190-re.
https://www.youtube.com/watch?v=xOX8NVsim24
Hibalista
- Kardán bontott 10000 - Vízpuma 14000 - Termosztát gyári 10000 - Szíjak 5000 - Első-Hátsó fék brembo sport max 80000 - Első lengőkar szilentek 18000 - Összes lengéscsillapító Optimal keményített 70000 - Kettőstömegű kuplunggal kedvezménnyel 180000 - Váltócsere bontott 15000 - Motorfelújítás főtengely törés miatt 320000 - Vezérműláncszett gyári, kedvezménnyel 190000 - Chiptuning 30000 - Másik differenciál 2.5 tds-é 25000 - Másik féltengelyek e30-é 10000 - Hengerfej rendbe tétel 27000 - Adagló tömítéscsere baráti áron Bosch szervizbe 15000 - Adagoló elektronika bontott 5000 - Generátor felújítása 5000 - Ismét egy gyári termosztát 10000 - Utólagos tempomat 2500
Ide hordtam szervizbe
Saját magam szereltem az autóm minden részét. Ez a szakmám, szakértelem nélkül neki se állj.
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (3) | Évjárat | 1997 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 210000 |
Megbízhatóság | (6) | Vezetett km | 310000 |
Szerviztapasztalat | (3) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Vanette Carga | Következő autója? | e39 530d vagy 525d |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.1/10) |
