A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » BMW » 3 (E36) (1990-2000)

3 (E36) 318is 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Mutatós, pénzéhes, makacs öreglány

Szöveges ítélet

Lassan másfél éve van meg, ezalatt 10 ezer km ment bele. Én vagyok az első magyar tulaj, Olaszországból való a gép. Tehát egy 18 éves olasz kocsit vettem meg...
Nagyon tetszett és tetszik jelenleg is ez a kis coupe, nagyon precíz szerkezet, jó vele autózni. Jól megy, főleg 100 felett jön meg az ereje. Ez még a régi 1.8-as 140 lovas M42B18-as motorral szerelt. A fogyasztása nekem nem olyan kevéske, mint amit általában a 318is tulajok mondanak. Nálam 8.5 - 12 liter között alakult a fogyi, mondjuk átlagban 9-10.
Azért most írok ítéletet, mert az hiszem, most jutottam el oda, hogy a 18 év során összejött, apró, bosszantó hibák kijavításának a végére értem (pl.: ki-be kapcsoló műszerfal, teletanknál kifolyó üzemanyag, hűtőrendszer szivárgásai).
Meghibásodások: vásárlást követően minden folyadékot cseréltem, így hűtőfolyadékot is, ezután egyből jött az anyag a vízpumpánál (kb. 13000,-), cseréje (6000,-) után egy tömítésnél (1500). Már úgy jött a kocsi, hogy a talpasok odavoltak (22.000,-). Műszeregység csere (15.000,-). Elromlott a világításkapcsoló (-8 fokban nem lehetett kikapcsolni, majd beadta a kulcsot, 4000,-). AC-pumpa is megállt (bontott 8000,- magam cseréltem)cseréjekor AC tömítést is cseréltem, és megszűnt az üzemanyag szivárgás teli tanknál. Összefoglalva: nem voltak nagy és drága hibák, de kihívást jelentett a rövid időn belül jelentkező, több, nem egyértelmű hiba.
Mindezt úgy, hogy előtte 11 évig 60+-os tulaja volt vagy talán pont azért, 180 ezerig szervízkönyves, lényegében sérülésmentes autóról van szó.
Kis optikai kezelést is kapott: kormánybőrözés, váltókarcsere, váltószoknya csere, legfőképp pedig combtámaszos szövet/alcantara sportbelső.
Persze lehet még rajta dolgozni, vannak még öregedő gumialkatrészek bőven... Nagyon egyben van, jó eséllyel így is marad még hosszú ideig.

Frissítés 2016. szeptember
Elolvastam korábbi írásomat, ami továbbra is igaz. Azóta további 4 évet hajtottam, amikor végül, összesen 6 év és kb. 50 ezer km után eladtam egy ugyanannyi idős srácnak, mint az autó maga.
Itt mondom el rögtön, hogy eladáskor nem volt becsülete az autónak, jellemzően 3-400, legfeljebb 500 ezerért akarták megvenni - persze annyiért nem adtam. Az ok, hogy sok a frissen behozott autó, amik valamiért ennyiért mennek (mondjuk nem értem miért, mert ha csak 1000 euróba kerül, legalább 600 ezer lesz a rendszámos ára, és még nem volt egy olajcsere sem - erről jó cikk van most a Totalcar aktuális Rulettkerékben egy Audi A6 2.5 TDI-vel).

Visszatérve a hibákra, mert gondolom, abból lehet tanulni: cserélni kellett a víz- és a klímahűtőt. Vízhűtőből bontottal is próbálkoztam, de végül új kellett, mert az is szivárgott - kiderült, ez az alkatrész jellege miatt van így, azaz mind folyat hosszabb üresen állás után.
Meghalt a jobbos ablakmozgató motorban az elektronika, bontottal cserélve, tökéletes lett (eladás előtt néhány nappal elkopott a balos ablakban a műanyag csúszka, amit meglepetésemre a Bárdinál is lehetett kapni).
Visszatérő jelenség volt, hogy a benzin szivárgott az injektor hídra menő és onnan lejövő benzincsőnél - ezeket átlag másfél évente cseréltem, szinte már séróból. Megoldás állítólag: 2 db kb. 5 cm-es, ám gyári benzincső, darabja 3600-ért...
Kapott a kocsi egy bontott kormányművet, de azzal is berázott fékezés közben, úthibákon.
Cseréltem a kipufogót: pont találtam egy 320/323-ra való, bontott, gyári saválló hátsó dobot, ami tökéletesen illeszkedett (mert a legolcsóbb utángyártott 56 ezer lett volna - azért ilyen drága, mert egyben van a középdobbal).
Cserélni kellett a kipufogó első felfüggesztést, mert egyszerűen leesett, elrohadt.
Ismét cserélni kellett a fényszóró kapcsolót, mert a bontott is tönkrement.
Ismét cserélni kellett az AC pumpát, mert a bontott tönkrement (ekkor újat kapott).
Cseréltem a vezérműlánc-feszítő patront, Febit kapott, tökéletes lett.
Jól megszivatott engem és a szerelőt az a műanyag, háromágú elosztóelem, ami a tűzfalon van, belül a radiátor, kívül a vízcsövek csatlakoznak rá. Rendesen fogyott a fagyálló, amire rájöttünk, hogy ez a vacak öregedett el.
Egy alkalommal az M7-en elszakadt egyszerre két ékszíj, elment a szervó, de ami a lényeg, hogy a generátor mellett a vízpumpa is, így hűtés nélkül maradt a motor - mellesleg tele IKEÁ-s cuccokkal. Élmény volt elhagyni az autópályát: lehűl, indít, halad 30-40-el néhány száz métert, majd megint és megint. Végül Székesfehérváron egy BMW spec szervíz megjavította 1.5 órán beül. Ja, 16:40 körül, azaz zárás előtt estünk be: szereztek 2 szíjat, aztán mehettünk. Igaz, hogy csak Dayco és GoodYear szíjak jutottak, amiből az egyik, persze hogy a vízpumpáé kb. egy hónap múlva megint ekszakadt, szerencsére helyben - utána Contitechet kapott, azzal adtam el.
Ezen kívül számos apróság, ami vagy kellett vagy nem: így fényszóró tömítések, kilincs tömítések, gyári, rolós kalaptartó stb.

Összességében: lehet nem leszek népszerű, de a tartósnak és egyszerűnek mondott e36 után többet nem akartam BMW-t. Az autó beltere, így az ülések, oldalkárpitok, kesztyűtartó, tetőkárpit mind-mind megöregedett, lógott, szakadt, cserés volt - és a fórumokat olvasva mind ilyen. Ezzel szemben mechanikailag strapabírónak mondható, ide nem számítva a kormányművet, ami megintcsak jellemző hiba.
Mivel az enyém nem egy leharcolt/rozsdaboglya volt, én arra a következtetésre jutottam, hogy ez a német prémium nem öregszik szépen. Az újabbak pedig még ennyire sem (van az ismeretségi körben, aki e36 után benzin e39-et vett, és nem boldog)...

Mivel azonban továbbra is tetszik a szívó 6 henger/hátul hajt/prémium autó koncepció, ezért ennél maradtam, de japán gyártásúnál. Ez volna a japán BMW...
A begyűjtött tapasztalatok/vélemények alapján ennél nem arra megy el az ember ideje/pénze/energiája, hogy (fel)javítsa a gépet, hanem marad fejlesztésre vagy csak egyszerűen lehet használni. Majd meglátjuk.

Hibalista

- Vízpumpa, AC pumpa, talpas, féltengely szimering, vízhűtő, klímahűtő, szilentek, számtalan kisebb dolog.

Ide hordtam szervizbe

Értékelése: 8

Képek az autómról

Fenntartási költség (2) Évjárat 1993
Kényelem (8) Használati időtartam 6 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 220000
Megbízhatóság (6) Vezetett km 50000
Szerviztapasztalat (6) Átlagfogyasztás 9 l
Előző autója? Primera Következő autója? IS 200 Sportcross
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (5.4/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

BMW 3 (E36) 1990 (1994 - 2000)

További ítéletek (233 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

"GMT" AZ ÉLÖ LEGENDA

3 (E36) 325 CIA - 1992
2010.02.16 24000   1,8

(BAYERISCHE MOTOREN WERKE ) FÜRGE LUSTASÁG

3 318 tds - 1995
2009.04.05 24000   3,0

1.6? Egy nagy nulla!!!

3 1,6 - 1995
1999.11.30 5000   1,9

6 henger az igazi

3 320i - 1993
1999.11.30 60000   2,3

:)

3 328i cabrio - 95
2009.03.17 12000   -

A 1.6-os zöld csoda...

3 1,6 - 1992
1999.11.30 40000   2,0

A Gladiátor!!!

3 316i - 1993
1999.11.30 40000   -

A barátnőm kedvence

3 325 TDS - 1994
2008.06.14 0   4,0

A csajmágnes ;)

3 320i - 1996
1999.11.30 32000   2,0

A csoda!

3 (E36) 1,6 316i compact - 1996
2020.06.19 40000   -

A feltűnő paraszt-szálitó

3 (E36) 320i coupe LPG - 1995
2012.08.01 30000   4,3

A halál angyala

3 BMW E36 M3 Coupe (S50 B3.0) - 1995
1999.11.30 5000   3,8

A jóétvágyú n?mágnes

3 320 i - 1992
1999.11.30 35000   -

A kis Olajkályha

3 (E36) 318 TDS Touring - 1995
2011.11.22 26000   5,0

A kocsik keresztapja

3 e36 320 - 1991
1999.11.30 10000   -
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | ... | 16

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)