Megbízható, kissé öregecske, de kiváló országjáró
Szöveges ítélet
Elsőzör is az alap adatok:
BMW E36 316i
1997-es évjárat, eredetileg Svájcban értékesített, majd magyarországra 2012ben, hozzám pedig 2017 szeptemberében került.
2012ig vezetett szervíz könyves (ebből sejthető kis számolással, hogy az óra nem tekert)
Cosmos Schwarz metalic fényezésű szedán.
Gyári 25-ös sperr
Előző tulajok agymenései miatti M-es kinézet (:S)
Fogyasztásban a gyári adatot hozza:
Város: 9 liter (klímával +1)
90-el: 5.9 liter (klímával 6,2)
130-al: 7.8 liter (klímával 8.2)
Röviden, az autó még mindig nálam van, és nálam is lesz még sokáig. Na nem azért mert nem bírok tőle megszabadulni, vagyis részben, mert a szívemhez nőtt.
Nagyon érdekes vele közlekedni mert városban, kis sebességnél, amit mondenki mond is róla meglepően lomha az 1.6-os benzines, viszont magasabb sebességnél és fordulaton már erőre kap, és gond nélkül viszi a megrakva közel 1,5 tonnás autót. Én hosszú távokon, heti szinten akár 1000 de legalább 6-700 kilóméteren használom. Vételkor fontos volt, hogy méretesebb, de ne hatalmas, hosszú távon is jó és kényelmes autóm legyen. A hátsó utasok számára a láb és fejtér nem luxus szint, de nem is elviselhetetlen, eddig senki nem panaszkodott aki beült hátra.
A sofőri kényelem nagyon jó, talán ez volt az egyik szempont ami az autó mellett szólt. A műszerfal kialakítása, hogy minden karnyújtás nélkül elérhető nagyon-nagy pozitívum volt a vételkor.
Az én példányom egy közepesen felszerelt darab, azaz a komolyabb luxus extrák mint a tempomat és egyéb apróságok kimaradtak balőle, viszont két zónás digitális klímával és gyári hátsó CD táras rádióval van feleszerelve, aminek kiváló hangja van (Harman Kardon rendszer).
Na de ne csak ömlengés legyen az egész, néhány dolog ami negatív vagy problémát okozott:
Lévén, hogy 21 éves autó, és típus hiba a tetőkárpit meg van ereszkedve. Ez könnyen orvosolható, pusztán csak idegesítő.
Pár hónap után kiderült, hogy a motorban egy gégecső el van repedve, ami miatt fals levegőt szív. A számítógép mindenáron Lambda.szonda hibát írt. szerencsére a szerelő nagyon hamar meggyőzött róla, hogy nem kell mindig elhinni amit a gép ír.
A fals levegő miatt ingadozó alapjárat és kritikus szintre leeső fordulat jellemezte. Menet közben nem volt érezhető a probléma, de például hirtelen indulásnál, ha a motor megmozdult oldalra és kicsit több levegőt kapott mint amire számított hajlamos volt visszahőkölni, ezzel némi kellemetlenséget okozva. Egy megfelelő csőcsere orvosolta. Ez minden munkával alkatrésszel 56 000 Forintomba került.
Sajnos a nemes rozsda ezen az autón is elkezdte helyettesíteni a fémet, így egy küszöb javítás is kellett neki. Műszakin sajnos nem ment volna át enélkül. 30 000 Ft.
Az első lengőkatok elég rossz állapotban voltak, már valószínűleg amikor hozzám került akkor is, bár én nem vettem észre, így is nagyon kellemes volt az úttartása. 30 000 Ft
A legnagyobb hiba ami az autón jelentkezett az egy komoly fékhiba. Műszaki vizsga előtt, a szerelőnél való átnázáskor derült ki, hogy a hátsó fékvezeték (ami valószínű nem 21 évre lett tervezve) korrodált, majdnem teljesen át van rohadva. Ennek az volt talán a legerősebb jele, hogy a fék egyre elkezdett puhulni, kevésbé fogni a szerelés előtti 1 hónapban. Ez egy hatalmas munkát jelentett, mert:
- kipufogót le kellett szerelni
- kardántengelyt és differenciálművet szintén
- ahogy az alváz hővégő burkolatát is,
- na meg az üzemanyag tartájt és a kábelezést.
És csak ezek után vált elérhető a cső. Ez mindennel együtt 100 000 Ftot vitt el tőlem.
A z olajszűrő ház szigetelése még valamikor az előző tulajdonosnál megadta magát, aminek nálam lett meg a böjtje, mert ki kellett cseréni szűrőházzal együtt. Olajcserével együtt 33 000 Ft.
Ha összeadjuk, a fő szerelések és a műszaki 288 000Ft-ba kerültek. Ez soknak tűnik egy ilyen idős autón, sajnos az előző tulajok hanyagsága nálam ütközött ki.
Házilag szerelve lett rajta még pár apróbb dolog:
Utas oldalt egyik légbeömlő zárja nem működött
Műszerfal világítás kiégett néhol
VISZONT!
Az autó soha nem hagyott engem még cserben. Kora ellenére kiválóan tűri, a mondhatni rideg tartást, garázst nem sokszor lát, szerelőt is csak ritkán szerencsére. A fényezése már nem az eredeti, amiről a szomszéd macska is gondoskodott az elmúlt időszakban, emiatt karcok vannak rajta, de a fényéből és a színéből nem sokat veszített.
Még sokáig ezt az autót fogom használni, különböző extrákkal persze felszerelve, mint például a tempomat, ami hosszú autópályázások alatt jól jönne.
Szerk 2021.05.05
Lassan négy éve nyüstölöm az autót, kap hideget-meleget. Az elmúlt két évet garázsban tölti, ez látszik is rajta, a külső állapota nem romlik.
1 éve ki lett lakatolva a két küszöb, hátsó sárvédő ívek, így a legkritikusabb helyeken már nem kell tartani a rozsdától.
Az autó azóta is két hetente 1000km intenzív autópályás használat mellett van tartva, köztes kisebb városi utakkal. A fogyasztása a motor kopással szép lassan nő, mind benzinből mind pedig olajból. Mostmár nem kell neki egy teljes 10ezer km ciklus, hogy leegye maximumtól minimumig.
Hosszú távon tipikus majom, sok banán kell neki, a fenntartása ha nem tudnám magamnak szerelni valószínű kicsit se lenne megfizethető. Belépett abba a korba, amikor már érzelmekből tartja életben az ember, mintsem azért mert megéri.
Nagyon sok mindent megcsináltam rajta, nem lesz szívem eladni, mert valószínű nem olyan emberhez kerülne aki annyira vigyázna rá mint én. Szerintem ez már Stockholm szindróma.
Így 4 év távlatából azt tudom mondani, hogy mostmár ezek kezdenek kiöregedni az utakról, egyre kevesebb hozzájuk az alkatrész, viszont ha az ember talál magának egy jó állapotút, egyszer rendesen rendbe rakja, akkor van egy olyan élmény autója, ami mindig megadja azt az érzést amit elvárnak tőle. Nagyobb motorral biztos nagyobb élmény lenne, de így egy racionális őrült, sokkal inkább van meg benne a megjelenés érzése mint az őrült hajtás érzése, annak ellenére, hogy nem egy megjelenős autó.
Hibalista
- Légszűrő és légtömegmérő utáni gégecső eltört, egyenetlen lett az alapjárat. Ezután szinte az összes cső cserélve lett rajta a motorban. - Első lengőkarok - Bal oldali ködlámpa betört, műszaki alkalműval cserélni kellett. - Olajszűrő-ház tömítés engedte az olajat, cserélve lett. - Hátsó fém fékcsövek teljesen elkorrodáltak, cserélni kellet ami az autó aljának igen komoly megbontásával járt. Ez volt eddig a legdrágább művelet rajta. - Kipufogó tartó gumi szilentek - - Szerk 2021.05.05 az előzőek óta - Kipufogó hátsó dob - Kormánymű - Sperr differenciálműben egy kis gyárilag gyenge alkatrész - Generátor - Hűtő bemenő ágnál enyhén eresztett - Klíma - Üzemanyag szintjelző
Ide hordtam szervizbe
Cox Autó Ikrény Kifejezetten BMW szervíznek mondanám, bár más is szokott nálunk bent állni. Jó áron dolgoznak, precízek, megbízhatóak. Csak ajánlani tudom.
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Utóbbi 2 évben magamnak szerelem, szerelő ismerős segítségével és tanításaival.
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 1997 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 233000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 110000 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Swift | Következő autója? | S60 |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.4/10) |
