Kényelmes lendületautó
Szöveges ítélet
Volt egy Mazda 323 1.6 turbo-m csak sajnos öreg volt már szegény és jött egy lehetőség hogy olcsón beleülhessek egy e36-ba amit meg is tettem mivel ismertem előtte a tipust (autoszervizbe dolgozotam akkor és sok tipust kipróbáltam).
Azt tudtam hogy gyorsaságba nem lesz elörelépés pedig a BMW 192LE a mazda meg 150 dehát majdnem 300 kg a súlykülömbség és nyomatékba is 30 NM a 325 javára de azt nem gondoltam hogy ennyire nem fog menni. A 320-ast tudtam hogy gyenge mert az többször is vezettem de volt a szervízbe még 318 meg 316 is.Járt hozzánk egy ügyfél 328-assal bár én ugyan nem mentem vele de áhítozott hogy mennyire megy(ha jól tudom akkor kb 40 NM a külömbség a kettő között plusz a változó szelepvezérlés)
Autópáján nincs is gond vele lazán megy 200 fölött csak ne akarjunk versenyezgetni persze arra ott az M3. Be is égtem vele a 2/A főúton amikor azt hittem én naív hogy egy sima Seat Leon 1.8T vacsorára pont jó lesz, jó is volt csak neki, úgy elvert hogy este nem tudtam aludni. A kíváncsiság kedvéért lemértem ezt is 0-160 ra stopperral (tudom nem pontos csak hogy lássam ) a 325i-21s alatt volt meg, a mazda meg 16s na ezt éreztem , a lényeg ez nem arra való csak akkor hova tünik el benne 12-13L benzin ha meg taposom akkor a heti fizetésem.És a sportosság nem csak az autópájából áll ott meg esélye sincs!
Műszaki gondok olyan nagyok nem voltak vele inkább a korából adódóan, de a csomagtérnél a padlólemez frankón szétnyílt és minden indulásnál amikor a futómű megfeszült egy kattanást lehetett hallani ahogy a lemez élei mozogtak , hát elég ilyesztő volt amikor szétszedtük(heggesztés és egy méter acéllemez megoldotta a gondot).
Ezek után két hónap múlva el is adtam mert jó pénzt kaptam érte
meg mert szerintem semmi értelme a 325i -nek , sokat fogyaszt viszont nem megy, akkor inkább a 318 mert az tényleg lassú viszont gazdaságosabb vagy ott az M3 mert az meg megy.
Hogy jót is írjak dehát ezt mindenki aki szereti a német autókat tudja hogy a komfort valóban jó, a rosz Budapesti utakon főképp jó volt vele menni mert a Mazda csak egy gyors gokart volt hozzá képest.A BMW-s tekíntély megint csak mellette szól. Aki nem a sportosságot és a vezetés élményét keresi annak ajánlott lehet az egymillió alatti kategóriában.Nekem biztos nem kell mert ha egyszer beleszeretsz a turbómotorba akkor lehet az akár Honda S2000 is akkor se fog kelleni szívómotor.Jó példa erre a volt kollegám és barátom akinek volt egy e30 323i (150LE) majd kipróbált egy 1982-es Audi Quattrot és azóta is Audi turbo-i vannak most asszem S4.Szerencsére a BMW is csinál már turbó motort méghozzá kettős fokozatút (bi-turbo) kicsit irónikus hogy a japánoktol veszik a turbókat (mitsubishi) a Németek.
Aki a Német autókat szereti az ócsárolja a Japán autókat én szerintem ez marhaság mert mind a két fajta stílusnak is vannak előnyei hátrányai. A Német autók inkább a comfortról szólnak persze nem maradhatnak sportos egyedek nélkül pláne ott ahol autópályán 300-at is mehetsz.De ha például a japán gyártók is csinálnának 4-5 literes sportmotorokat pl: M5,AMG,RS4-6 mi lenne a határ.Jó példa erre az S2000-es szívómotorja ami 120 LE/liter vs M5 100 LE/liter .Én Angliában élek egy ideje és olyan Japánból importált sport tipusokat látni hogy ezelött nem is hittem volna.Egyre nagyobb divat ocsárolni az imprezákat (mert egyre több van belőle) én láttam nem egy olyan belföldi modellt 1993 ,1995 stb sti ver. 3-4-5 amik 8200-nál szabályoznak le és TURBO!! nembeszélve a skyline r34 gtr vspec II-ről ami 9000-et forog gyárilag és ebbe nem fordul meg a fekvőcsapágy mint a 300ZX-be amit európába hoztak. Ezzel csak azt akarom hangsúlyozni hogy a japok sajna megtartják maguknak a technikát gondolom igy gazdaságosabb.Végszóként most éppen kacérkodok az M3-assal (e36) de szerintem győz a szívem és japán-ból importált belföldi piacos turbot veszek .
Hibalista
- Hátsó futóműkeret rögzítése a csomagtér padlólemeznél kiszakadt (de ez tipushiba e36-nál), hátsó stabilizátor kitámasztó kettétört (biztos a magyar utak :) ), nagyon rossz egyenesfutás kormánymű fogasléc és a lengőkar szilentek hibája, egykis elektromos hiba a szelöztető és klíma berendezéssel
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (2) | Évjárat | 1993 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (4) | Km vásárláskor | 120000 |
Megbízhatóság | (3) | Vezetett km | 1000 |
Szerviztapasztalat | (1) | Átlagfogyasztás | 13 l |
Előző autója? | 323 turbo | Következő autója? | Subaru impreza sti ver 3 (belföldi piacos) |
Ennyire szerette | (1) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (2.3/10) |
