A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » BMW » 3 (E36) (1990-2000)

3 (E36) 320i 

Az ítélet értékelése
4,0(1 db)

IMÁDTAM! Részletes leírás, olvasd el, ha ilyet akarsz venni!!

Szöveges ítélet

2008-ban vettem a kocsit Németországban, magánszemélytől, nagyon megkímélt, jó állapotban. Eléggé felszerelt darab volt, épp egy nagyszerviz után.
A vásárláskor a klíma sajnos nem működött, kiderült, hogy gatya a klíma kompresszor. Bontott kompresszor csere után OK. Miután megvettem, másnap sajnos azt tapasztaltam, hogy nem jó az alapjárat, rángat kicsit és szarul megy. Átnéztem a gyertyákat, a gyertyapipáknál állt az olaj. Végülis nem volt nagy gond, szelepfedél tömítés szett csere megoldotta (kb 10e HUF). A gyertyák körüli tömítés átengedte az olajat. Sok bajom nem volt vele, de azért kellett vele foglalkozni. Pl. futómű alkatrészek, vízpumpa, szíjak, görgők, kerékcsapágyak, jeladók, stb.
Egyszer kilyukadt az egyik fém fékcsövem és elfolyt a fékolaj. Ekkor kicseréltettem az összes fékcsövet, mivel a gumi csövek el voltak öregedve, a fém csövek meg rozsdásak voltak. Mivel már majd' 20 évesek voltak ezek az alkatrészek, így külön nem is lehetett volna cserélni őket, mert teljesen össze voltak gyógyulva, nem lehetett szétszedni a gumi csövet a fémtől. A nyeregtől újra kellett csövezni az ABS tömbig. Nem egy nagy tétel, a gumi csövek darabja 3-4 ezer Ft körül van + réz cső + szerelés. Kb 40-50-ből megúsztam és probléma letudva még 20 évre. Elég sok dolgot cseréltem rajta, de ezek mind kopó dolgok voltak, szerintem ez megbocsájtható egy ilyen korú autónál pl: szilentek, kerékcsapágyak, kormány hardy, lengéscsillapítók, jeladók, stb. Soha nem hagyott ott sehol, simán megjártam vele többször is Németországot, hiba nélkül.
Vásárlásnál szerintem leginkább a karosszériára kell odafigyelni, sajnos nagyon szeretnek rohadni ezek a kocsik. Tipikus helyek: alváz, hátsó sárvédők, csomagtér ajtó, csomagtér ajtó és lökös közötti elem, ajtók alja, küszöb, első sárvédő kerékjárati ív része és alja... Hát szóval szinte minden :D Sajnos ez tipikus hibája.
Mindegyik benzines motor nagyon megbízható, nekem M50TUB20 volt (vanos). Nem egy erőgép, de azért nem is rossz, de egy idő után már bántam, hogy nem 25i-t vagy 28i-t vettem. Állítólag nem esznek sokkal többet a nagyobb motorok sem. A 18is még egy nagyon jó alternatíva 140LE, alacsonyabb fordulaton adja le a nyomatékát, mint a hathengeresek és kevesebbet is eszik. A 316-it és 318-it nem ajánlom, nagyon gyengék. De persze, ha nem kell nagy teljesítmény, akkor jók azok is, megbízható darabok.
Az e36 egy nagyon egyszerűen szerelhető autó, szerencsére egy sima szervizben sem ijednek meg tőle, nincsen agyon bonyolítva. Rengeteg utángyártott alkatrész van hozzá, normális áron, de a gyári cuccok is megfizethetők. Bontott alkatrészből meg annyi van, mint a szemét.
Az extrák is egyszerűen beépíthetők utólag, nagyon sok leírás van hozzá a neten (szereléshez is) és nagyon sok segítőkész ember van a fórumokon is. Szóval szerviz szempontból nagyon nagyon jó autó.
Én is beleraktam utólag rengeteg extrát, pl tempomat, sötétedős tükör, M3 tükör, M-packet, hátsó roló, gyári riasztó, nagy board computer stb stb.
Sajnos a beltér nem annyira tartós, nagyon jellemző a kárpitok leválása (tetőkárpit, ajtókárpit, bőr betét az ajtóban, stb). Ezekkel az a baj, hogy a bontott alkatrészek is egy idő után elkezdenek leválni. Na például ebből lett nagyon elegem és ez is befolyásolt abban a döntésben, hogy eladjam. Hiába cserélgettem a dolgokat, szépítgettem, valami mindig volt, amit kellett csinálni. Ezt nagyon meguntam. A belső is egy kicsit zörög, stb. Most egy e39-em van és ég és föld a kettő. Sokkal igényesebbnek és tartósabbnak érzem az e39 belsőjét.
Hifi:
3 féle hifi van benne. 1- alap, 2- premium (onnan ismered meg, hogy 2 hangszóró van az ajtóban), 3-Harman Kardon (ez nagyon jól szól, csak ritka). Az első kettő rettenet gagyi és az a baj, hogy kicsi a hely ahhoz, hogy normális hifit lehessen bele építeni. Az ajtókban lévő hangszórók speciálisak, nem lehet belerakni semmi mást, ha a gyári kinézetet meg akarja őrizni az ember. A csomagtartó nem kicsi, de ha már egy mélyládát rak bele az ember, akkor már nem sok hely marad. Ez is egy ok, amiért eladtam.
Az e36 szerintem egy közepesen kényelmes autó. Nem mondanám azt, hogy hú de nagyon kényelmes, de azért nem is rossz. Viszont a vezetőnek nagyon ergonómikus. Támasztod a könyököd a kartámaszon, kényelmesen eléred a váltót, onnan meg néhány centire vannak csak a kezelőszervek és rádió. Nem olyan, mint más márkáknál, hogy összevissza kell kalimpálni, hogy elérd a kapcsolókat a középkonzolon. Hátul már szükösebb a hely, de azért egy nagyobb úton is el lehet férni 4 felnőttnek is. Családi autónak nem ajánlanám, de azért egy-egy nagyobb túrát ki lehet bírni 4-en is, viszont a csomagokkal már óvatosan kell bánni, mert nem olyan nagy a csomagtartó, hogy több ember 1 heti cucca kényelmesen elférjen...
Sajnos pakolhatóságban nem egy ász a kocsi. Kevés tároló van az utastérben, azok is kicsik. Kicsi a kesztyűtartó is.
Sperr diffit kb 50ezer Ft-ért be lehet szerezni, nagyon jó móka télen.
A gyári menetstabilizátor nem egy fejlett technika, ha nincs benne, az se baj, szerintem nem túl sokat ér ez a régi rendszer. Nekem nem volt benne, csak ABS.
A menetzaj 130-nál már viszonylag nagy, főleg coupénál a keret nélküli ablak miatt (viszont gyönyörűen néz ki).
A hő- és hangszigeteléssel nem nagyon voltam megelégedve, nagy a szélzaj és nyáron nagyon meleg volt a kocsiban.

Motor, teljesítmény, fogyasztás:
A 20i nem egy rossz motor, de 7 év használat után már kevés volt nekem, vágytam valami újra, erősebbre, de ez az igényektől függ. Mindegyik benzines motor nagyon jó. A motorral tulajdonképpen nem volt sosem bajom, az említett két jeladón kívül, de szerintem belefér. A gyári újra cserélt szelepfedél tömítés nem bírta túl sokáig, kb 4 év után cserélni kellett, mert folyt az olaj a motor hátulján. Több embernek is ez volt a tapasztalata. Nem egy nagy kaland és ettől nem fog tönkremenni. Az olajat nekem nem nagyon ette. Egy csere ciklus alatt (kb 10ezer km) fogyott kb fél liter. Nem kellett utántölteni.
Városban nekem 11liter körül evett, országúton 7-8 liter. Autópályán 130-nál olyan 9 liter, persze attól függ mennyire van megpakolva. Ha tele van a kocsi, akkor azért pályán simán megeszi a 10-et és motor is nagyon megérzi azt a 200 kiló plusz súlyt, sokat veszít az erejéből.

Összességében nagyon nagyon szerettem ezt a kocsit, de a végén már úgy voltam vele, hogy nincs annyi időm és energiám, hogy a kocsit olyan tip-top állapotban fenntartsam, ahogy szerettem volna. Valami kis apró esztétikai hibát mindig találta, rajta (pl kárpit, rozsda, stb), amivel foglalkozni lehetett volna. De akinek van ehhez ideje és örömét leli benne, annak jó lehet :)

Összefoglalva: egy nagyon jó, megbízható, könnyen és olcsón szerelhető autó, amihez könnyű alkatrészt és szerelőt találni, de nem mondanám azt, hogy olyan, mint egy japán autó, amihez sosem kell nyúlni. Bár igaz sosem volt japán kocsim és nem is lesz, mert teljesen beleszerettem a BMW-be. Talán soha nem is lesz más autóm, mert nem érdekel a többi márka :)
A típus fanatikusává váltam, imádtam, rengeteg extrát beleraktam, szinte már full extra volt, mire eladtam, de vágytam valami újabbra, nagyobbra, modernebbre, erősebbre. Így lett egy e39 530dA-m.

Ha ilyen kocsit akarsz venni én mindenképp ajánlom, de vedd figyelembe, hogy ez már nem egy mai darab és kell velük foglalkozni. Remélem segítettem a döntésben :)

Hibalista

- Klíma kompresszor - Főtengely jeladó - Vezérműtengely jeladó - ABS vezérlő - Vízpumpa - Kerékcsapágyak - Szelepfedél tömítés (kétszer is) - Fém és gumi fékcsövek - Tetőablak mechanika

Ide hordtam szervizbe

5er Kft, Keresztúri út (BP)Nagyon korrektek, jó áron dolgoznak és gyorsan. BMW-re szakosodott szerviz. Csak ajánlani tudom.

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

NT Autó, BudakalászSzintén BMW-re szakosodott szerviz. Kicsit drágábbak, mint az 5-er, de azért még így is korrektnek nevezném.Legutóbb kicsit hülyének néztek, mivel olyan hibával mentem oda, amit nem tudtam reprodukálni. Vagy csinálta a kocsi vagy nem, de bíztam benne, hogy láttak már ilyet, de nem tudták miről van szó, kicseréltek jópár dolgot, de nem lett jó. De nagyon korrektek és segítőkészek.

Értékelése: 7

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 1993
Kényelem (8) Használati időtartam 7 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 178000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 100000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 11 l
Előző autója? Következő autója? E39 530dA touring 2003
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

BMW 3 (E36) 1990 (1994 - 2000)

További ítéletek (233 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)