Hegedűs a ponyvatetőn
Szöveges ítélet
Miért kabrió?
Amikor minden autó vásárlás előtt elgondolkozol, hogy kéne egy cabrio. Hallod, hogy ne vegyél, mert megsülsz vele a napon, csak feltűnősködni jó. Hallod, hogy jó, mert szabadság érzés, látod a filmekben, hallod, hogy csajozós, sugallja a stílust. Prok és kontrák. Mi az igazság a cabrioval kapcsolatban?
Aztán mindig beletörődsz, hogy nem józan döntés.
A sokadik ilyen alkalomnál nem volt tovább. Ha sose lesz egy kabriom, ettől az érzéstől sose fogok szabadulni.
Mindenféle autó volt előtte. Aztán bmw volt soron. Először egy compact. Aztán az ötlet, hogy legyen kabrió. De maradjon bmw.
Nézegettem, nézegettem. Nem akartam 6 hengerest, inkább legyen 4. Kisebb teljesítmény, kevesebb henger, kevesebb probléma. Ha 6 henger, akkor 25-től felfele, de azt meg tankolja akinek 2 anyja van. 90%-ban városban fogom használni, annyit nem racsingolok, hogy szükségem legyen egy Bp-en 16 litert fogyasztó autóra.
Vásárlás
Már teljesen be voltam izgulva a cabriokra. Pesten találtam egyet, gyerek árulta, saját szakállra hozogatta be egyesével németből a bömösöket.
21 éves német autó. Itt már nem igazán hagyatkozhatsz semmire. A motor száraz volt, a futómű egyben volt, kaszni szép és egységes, volt rajta még 30% gyári fény is. Átnézettem szerelővel, csáposon. Ezt senki ne hagyja ki, ha az eladó elzárkózik előle, hagyd ott a picsába, ilyenre nem létezik magyarázat, hogy ő miért nem engedi átnézetni. Kamu. Hagyd ott.
A szerelő mindent rendben talált. Megvolt benne a boogie, úgyhogy indulhatott a móka.
Vásárlásnál a szokásos dolgokon kívül javasolt átnézni:
1)rohadások kedven helyek: küszöbök, csomagtartó, sárvédőívek
2)ponyva állapota, felcsukva ne legyen vetemedés a kédereknél, főleg az A oszlophoz való csatlakozásnál, ha tudod időzítsd esős időre a szemlét
Az autó
A nagybetűs kabrió számomra. A lapos kis tepsi forma (7es bmw a nagy) és minden az orrtól elindulva a seggig bezárólag. Az ívek, a lámpák. Tipikus, amire a parkolóban visszanézel szívesen, miközben távolodsz tőle.
motor és szerviz
210e km vásárláskor benne. Jó volt az 280nak inkább. Jól húzott. 1.8 116le. A 6 hengereshez képest -2 henger hátrány, de előny is. Ez olyan 3000 felett kezd el húzni, van egy löket (nem turbo löket nagyság, félreértés ne essék), amikor érzed hogy megindul. A 6 hengeresnél alulról kezd húzni, konstans a teljesítmény leadása, ilyen érzésed nincs, ott verdiktben van egy 1,5 mp-el jobb gyorsulásod. Nekem tetszett, volt rajta egy szolíd hangú sport kipufogó, nem bántó hanggal, nem tudom milyen márka volt vagy hogy mennyibe kerülhetett de egy 6 hengeres hangját produkálta, senki nem hitte el, hogy csak 1.8 a motor. Ez tetszett.
A motorja jó volt, sokat elbír, láncos megbízható kiforrott m43-as motor. Amivel baj volt, az a vákuum cső kilyukadás, a harmonika résznél. Vagy szigszalagozod, vagy rendelsz egy újat bele, nem horror összeg.
Strapabíró, 14e ment bele nálam, pöcc röff, hidegben, forróságban. 195km/h gyári értéket gpsel mérve megfutotta. Nem tudom tényleg, 300e km-nél ennyit tudnak ezek az öreg szívó benzinek. Elképesztő pozitív csalódás.
Országút 90km/h 7 liter alatt, Bp 10 körül vagy afelett, dugók nagyságától függően. Bp belvárosában lakom, helyi használatban hibriden-elektromoson kívül minden autó sokat fogyaszt. Erdély odavissza Királyhágó előzgetés 4es fóút 8L átlag.
Kopó alkatrészek cseréje volt jellemző, ezen kívül elöl kért új gátlókat, nem volt baj semmivel, elektromos tető is tette a dolgát non stop, nem ázott. Apró cseprő botló filléres dolgokat helyre tettem, de az alap jó volt és ez volt a lényeg.
Szerelők szeretik, könnyű szerelni, hozzáférni mindenhez, mindenből van raktáron hozzá, kivéve a specifikus cabrio dolgokat, de azokból ebayről jó áron megoldható a bevásárlás
Ne törd meg, mert a lakatos munka 2x annyiba fog kerülni, mint egy sima autónál.
Volt hozzá hardtop tető, isteni találmány.
Kényelem
Lent ülsz, közel a földhöz. Szereti a kanyarokat, még sima futóművel is. Ha eléred a határt, figyelmeztetésként kis seggindulással érzékelteti, hogy korrigálnod kell. Mert neked kell korrigálni. Nincs beleszólása az elektronikának, old school az egész. És ezért kúsznak felfelé az e36 árak meredeken. Mert az emberek térnek vissza a régi iskolához. Jó állapotú pedig már nincs, mert elvitték őket gyorsulásra, vagy rallyzni, vagy csak egyszerűen nem sikerült a kanyarban időben korrigálni, totálkár.
Hangos, az elején azt hiszed hogy le van engedve valamelyik ablak, azért hallod magad mellett az elhaladó gyalogosok beszélgetését, de nem. Ponyva tető, tökéletlen hangszigetelés. Nem ázott be sehol, nagynyomásúval tisztításnál ponyvát csínján szabad fújkálni, ott már belő az utastérbe.
Hülye hiedelem a téli használat. Abszolút befűthető és használható télen is, vászon tetővel. Ennek ellenére ponyva megóvás szempontjából beszereztem hardtopot hozzá. Ajánlatos. A hardtop árából nem veszít, eladáskor a belefektetett összeg 100%-ig megtérül. Ellenben kiméled vele a téli időszakban a ponyvát.
A székek nem kényelemre vannak hangolva. 600km-es utazás után, hiába a 2 pihenő megállás, örülsz hogy megérkezel vele.
Cabrio élmény
írhatnék ide 100 sort is, aki nem próbálta, szavak alapján nem fogja tudni. Lehúzott tetővel:
Balaton felvidék, 60al csorogni és élvezni a panorámát 360 fokban
Velencei tavi kiruccanás
Hegyi szerpentinezés
Városi cruize
Mind mind élmények.
Megbízható kis forró vérű dög, 800 ezerért egy fiatalnak mi az isten nyila ad hasonló élményt. Semmi. Próbáljátok ki.
Utólag csak klímásat. Autópályán hasznos extra :)
Hibalista
- Csak kopó, semmi kirívó
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 1994 |
Kényelem | (4) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 208000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 14000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | Bmw compact | Következő autója? | Citroen C5 |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.7/10) |
