Guruló fegyver
Szöveges ítélet
Kinézet: nekem nagyon bejön, egyszerre elegáns és sportos is, nagyon tetszik, hogy nincsen túlspoilerezve és els? ránézésre csak a széles gumik utalnak arra, hogy ez nem egy szokásos személyautó. A karosszéria kidolgozási min?sége els?rangú, az illesztések keskenyek és párhuzamosak, lámpák és fényezés 7 év után sincsen elszínez?dve.
Belül: visszafogott elegancia sportos érzéssel a vezet?re fordított m?szerfal miatt. A beltér anyagai jó érzetet keltenek, nincsen nyikorgás-nyekergés, a közel 100e km ellenére új érzet? a kárpítozás és a m?szerfal.
Futóm?: számomra meglepetés, hogy nem extra kemény, így a budapesti utakon sem azzal kell tör?dni, hogy az autó el?tti lyukakat kerülgetem, bár a keresztbordákat kifejezetten nem szereti. Nagyobb sebességnél (200+) az autó eleje könnyebbé válik, ha valaki gyakran utazik ilyen sebességgel akkor mélyebb els? spoiler lehet szükséges.
Fék: nagyon durva a fékhatás, a katalógus szerint 3 mp körül lassul le 100 km/óráról nullára, de az ilyen fékezésnél kb. 2 évet lehet öregedni a fellép? er?hatások miatt.
Motor: elképeszt? a 3201 ccm szívómotorból a 321 lóer?, ami ráadásul 2000-es fordulat felett gyakorlatilag folyamatosan jön és 5000 után mintha tovább er?södne egészen a közel 8000-es M-jel alatti sárga lámpa villanásáig. Ami a gyorsulásnál még jobb, hogy a kihúzatáskor a felváltás után olyan örömmel kap bele a motor következ? fokozatba, hogy az elképeszt?....városban nagyon kell figyelni, mert egy vissza 2-be padlógáznál könnyen fel lehet ken?dni az el?ttünk haladóra....
Fogyasztás: rejtélyesen 12-13 liter körül lehet járni 95 vagy 98-as benzinnel, amelyek között semmi különbséget nem vettem észre. Ez az adat kb. 25% autópálya (140-200), 50% el?város/autópálya beköt? (70-100) és 25% budapestre jött ki, ami nagyon kevés a korábban általam használt 3 literes automata Mercedes (15-16 liter) illetve 4 literes Ford Explorerhez (17-18 liter) képest.
Váltó: SMG váltóval szerelték, ami gyakolatilag egy "sima" 6-sebességes váltó, ahol a kuplung és váltókar munkáját hidraulika és elektronikus vezérlés végzi. Nem mondom, hogy nem volt furcsa az els? 200km + a néhány félreváltás, de 2 hónap után már nagyon tetszett és valóban nagyon gyorsan használható kéziváltóként és kényelmes, ha automata módban van.
Felszereltség: az M típusokban az eredeti árból adódóan majdnem az összes gyártáskor elérhet? extra megtalálható, a fontosabb extrák 320w-os gyönyör?en szóló Haman-Kardon hifi, 4 légzsák, tet?ablak, 2 oldali digitális klíma, karbon alsó-hátsó spoiler stb.
Összességében nagyon tudom annak ajánlani, aki viszonylag elfogadható áron kiemelked? menetteljesítményekre vágyik és nem a "mennyit fogyasztott az autód?" rovatok állandó látogatója.
Hibalista
- az automata klíma gyengén h?t >> 10e ft gáztöltés
- két motorháztartó teleszkóp >> 4e ft/db
Ide hordtam szervizbe
bmw márkaszervizben dolgozó ismer?s szerel?
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 1998 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 91900 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 2000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 13 l |
Előző autója? | 300e-24 | Következő autója? | BMW |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.9/10) |
