Férfias vas...
Szöveges ítélet
Mivel utálok kapcsolgatni,nekem találták ki az autómatát.Igaz emiatt városban többet eszik 1-2 literrel,13-14l Pesten,hosszúban 8l körül,amivel elégedett vagyok.De viszont cserébe repeszt rendesen,ha odalépek.Azt birom h amikor megyek haza Erdélybe,mindig kerül jó pár autós,akiknek lelohad az arcukról a mosoly,amikor rádöbennek h a többmilliós csillogó reklámautójukkal nem birják tartani velem a tempót,pl hegyre...
A múltkor is levillog Királyhágó elött egy új Hundai terepjáró,mindenkitelőző,dízel,elengedem,3 perc múlva emelkedő 2 sáv,utolérem,kinlódik,lassúl,már nem akar senkit leelőzni,lámpázok finoman h nem látok a fekete füstfelhőjétől amit okád.Mellé állok,sport fokozat,brutálisan elhúzok a hegynek,mintha lejtöre mennék,búcsuzóul elköszönök a vészjelzövel.Sok hasonló eset történik...Amúgy akkor jövök ki néha még a sodromból,ha index nélkül beállnak előzni,rám lámpáznak h állj félre mert jövök,rendszerint gyengébb autókkal.Ilyenkor ha nem jön szembe semmi,benyomom a sport gombot,már ettöl is gyorsul és 1500-at ugrik a fordulat,odalépek,és már el is felejtheti h elözni akart!De ezt csak azért teszem,h használja azt a rohadt indexet,utána visszaállok szabályosba és indexelek h lehet menni.Ezt eljátszotta egy új Audis is egy télen,fagyos uton,utolértem 3 kméterrel tovább,kanyarban fejreállt,totálkár.Nem érte meg hősködni!Persze sajnos bárkivel elöfordulhat balaset ha hibás,ha nem... Mivel már kiéltem magam(225-öt mentem autopályán próbából)lehiggadtam és nem száguldozok,betartom a szabályokat!Pedig ezzel a kocsival lehet "döngetni".Nemhiába a hat henger!De mit tudhat egy v8,v12 többszáz lóerövel?Bele sem merek gondolni.Mindenesetre egyelöre kielégíti vágyaimat,elég ezt is fenntartani e válságos időkben.Nem nagyon értek egyet azokkal akik mindenféle új bevásárlókocsiban pöffeszkednek,de belegebbednek a többmilliós hitelbe!Minek a flancolás?Én 2005-ben(nem dicsekvésképp)1,3milláért vettem kp-ban,másfél évig 2 helyen melóztam éjjel-nappal,de nem érdekelt.(25 évesen)Nem akartam banktól függni.Van elég kiadás minden autóra amúgy is.Egy autó az nem befektetés,hanem defektetés....
Lényeg h nagyon szeretem,nem szívesen adnám el.Imádom ahogy stabilan fekszi a kanyarokat,ahogy morog gyári hangján,ahogy agresszíven gyorsul.És persze nagyon tetszik a formája.Megfordulnak utána pedig 16 éves.Csajok is buknak rá.(Utálom a sok himi-humi csapott hátú városi betonpattanásokat)Szerintem van megjelenése,az eleje komolyságot,erőt,agressziót sugall!Már abba beleborzongok,ha kimondom a nevét,hát még ha beindítom!Hiába sorolom magamban skoda,opel,ford,szuzuki,valahogy nem érzem h súlya lenne e neveknek.Persze azért még vannak más jó autók...
Az igazsághoz hozzátartozik,h oda kell rá figyelni és orvosolni a tüneteket,különben ráfizethetünk!
Íme az esetem:2007 nyarán épp otthon voltam Erdélyben 2 hétig.Egy reggel arra ébresztenek h ömlik a benzin az udvaron álló szeretett autómból.Bevontatom Mvásárhelyre 35km(nem szabad automatát vontatni,de muszáj volt)
Szóval BMW márkaszervíz.Iszonyat nagyképűek,öltönyös nagytudásuak,románul beszélnek,pedig magyarok.Nagynehezen fogadnak,de nem lehet odamenni a szerelők mellé az autóhoz,üvegfal mögül lesheted mint egy műtőben...
Kiderült h évekig ázott a motorvezérlő elektronikám,most adta meg magát a vízben,megbolonditva a rendszert.Beinditotta a benzinpumpát,ami addig nyomott amig kiürült a tank,és leégett szárazon.A baj abból indult,h el volt dugulva a lefolyótartály!Magamra haragszom mert mindig beszivárgott az utastérbe is ha esö volt,de nem törödtem vele.Meglett az eredmény!Azt mondják kb 2 hét és olyan 600000 ft átszámolva!!!Lementem Margit hídba rögtön!
Mondom álljanak le,ennyi,elviszem innen.Ok 30000 ft,félórára!!!
Csak rárakták a számitógépre ez került ennyibe!Pesten ez 5-6 ezer márkaszervízben!
Az autó állt 1 hónapig, kezembe vettem az ügyet és 135 ezerből talpraállítottam.Hála a Bmw.power-nek találtam hozzá alkatrészeket bmw-s sorstársaktól,(motorvezérlö el.,alapjárati motor)és az autó azóta is nagyon jól működik.Annyi hogy egy hete lefeküdtek a mutatók,csak a kilóméteróra müködik,de ajánlottak egy megszállott Bmw-s szakit Ürömön,viszem oda hamarosan...
Hibalista
- A 3.5 év alatt 2-szer volt lambdaszondacsere,utángyártott,15000ft/db.Bal hátsó lengőkar szilent 20000ft m.dijjal,hátsó lengéscsillapítók 30000/pár.u.gy.mdijjal,elsö lengéscs.felújítva 35000ft.bal elsö stab.kar.5000ft.én cser.ABS-jeladó-25000 gyári,uj,+2000 mdij.Klíma 2-szer feltöltve,pollensz.csere,tisztítva,csőforrasztás,összesen 35000.Motorvezérlö elektronika csere-bontott 15000ft,gyertyák-12000ft,benzinpumpa u.gy 30000ft,,alapjárati motor 20000ft bontott,beszerelve.Termosztát-5000 u.gy-én cseréltem.Benzincső+szürő csere kb.8000ft.Eddig kb. ennyi ami eszembe jut...
Ide hordtam szervizbe
Marosvásárhely,Románia.Hivatalos márkaszervíz.
Értékelése: 1
Másik szerelő értékelése
Egy Bmw-s futóműves barátom szerelgeti apróbb bajait Bpesten.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 1993 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 142000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 40000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | 2.0.V6 Xedos | Következő autója? | Egyelőre marad. |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.1/10) |
