A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » BMW » 3 (E36) (1990-2000)

3 (E36) 318 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Ezüstcsillag

Szöveges ítélet

Az autót 2014 elején vettük, mert gyerek már kezdett nőni, és mindhármunk cuccaival (bőröndök, babakocsi, járóka, miegymás) már nem fértünk el a kis Swiftbe. A Swift maradt, de kellett mellé valami nagyobb, ha vidékre megyünk.
500e körül nézegettünk, és épp fénykorát érte az E36osok németektől való beáramlása, így ezeknek is eléggé lement az ára, hogy képbe kerüljenek. 316-ost nem akartam, arról tényleg mindenkitől csak azt hallottam, hogy döglött, így a 318asokat és 320asokat nézegettem. A cuccok miatt csak kombi jött szóba, és csak benzines (mert a dízel a sátán üzemanyaga). Végső soron két példány maradt a listán, az egyik egy friss importos 500-ért, amiben benne voltak a honosítás költségei, meg egy magyar származású 580-ért, de ebből lehetett volna alkudni. Előbb a fritzek levedlett példányát (318) néztük meg, ohne szervízkönyv, pár hiba, de egyben van, nincs berhelve. Na, nézzük meg a másikat is, az egy évvel fiatalabb, meg mégiscsak 320as: egy élmény volt! Vidéken volt, mondta az eladó, hogy kijön elém a falu központjába. Kiszáll két nem idén barnult srác. Jó, ne legyenek előítéleteink, nézzük... a próbaút alatt végig a piros mezőben tartották a fordulatszámmérőt, de persze ők "nem így használták", már 2 hónapja náluk a kocsi (!), és szerintük tökéletes állapotú, magyarul a műszerfalon karácsonyfa módra világítanak a hibajelző lámpák, és a hátsó lökhárító is pozdorjacsavarral volt felfogatva. Végül a bizonytalan előéletű fritz mellett döntöttünk, a biztosan szar itthoni helyett.

Tudtuk, hogy kell rá költeni, volt is plusz tartalék, átnézték, megcsinálták, otthagytunk 200e-t, de nagyjából tényleg jó lett.

Amit szeretek benne, hogy viszonylag több extra van benne, és működnek is: 2 zónás digit klíma, elöl ülésfűtés, vonóhorog, tetősín, és megvan mindenféle csomagtartópatent, háló, meg miegymás.
Akad benne egy gyári fejegység, aminek a kódját persze nem tudtuk, aztán megszereztük a kódot, de azóta megint nem hajlandó működni, lehet, megint le kéne emelni az akksiról, hogy magához térjen. Jó erős a ventilátora, a Swifthez képest extrém gyorsan tudja a szélvédőt páramentesíteni.
A hozzá fűzött reményeket beváltotta, elférünk benne, közben költöztünk is egyet, akkor is nagyon jó hasznát vettük. A motor meg ugyan nem egy erőgép, de családdal nem is száguldozásról szól az élet, a 130at meg tartja ez is.
Ahogy a hibalistában is írtam, rozsdállik, egyszer a kézifék hangyányi ereje is elment, akkor derült ki az egyik, a másik esetben meg megállt a víz a jobb oldali lábtérnél, onnan vettük észre, hogy lukas valahol.

Amit nem szeretek benne: a kézifék egy katasztrófa, egy áruházi parkoló emelkedőjén nem bírja megfogni a kocsit, és körülöttem meg csak néznek, hogy mit bénázok már. A másik, amire sokáig nem jöttem rá, hogy vidéki utak alatt teljesen kifárasztott, zsibbadt a lábam, minden bajom volt már (500 km), mire rájöttem, hogy a hátsókerék meghajtás miatt kell a hely a kardántengelynek, és a középkonzol alatt így szélesebb hely esik ki, és a gázpedál is kissé balrább van az ideálistól (45ös lában van). Jó, tudom, nem M3ast vettem, de valahogy reméltem, hogy egy BMW jobban a szívemhez tud nőni, de ez nem, inkább csak a hűvös német, aki dolgozik, oszt annyi (és még ráadásul szürke is, de erről nem tehet, amúgy innen a neve: Ezüstcsillag); kövezzenek meg, de a Swiftemet jobban tudom szeretni. Amivel meg meg kell tanulni együtt élni, az a "BMWs sztereotípiák", bár ezt azért tudtam előre. Mert ha csak egyszer is csinálok (nem szándékosan) bármi olyat, ami nem tetszik valakinek, akkor már rögtön BMWs köcsög vagyok. Pl. lakótelepen feltolattam a járdára cuccolás idejére, rögtön ki lettem oktatva, hogy nem ismerem a KRESZt, itt nincs engedélyezve a parkolás, stb. Más kérdés, hogy aki teheti, nem csak a pakolás idejére parkol ugyanitt, illetve a kedves illetőt is pár héttel később láttam ott parkolni, de nagyon csúnyán nézett rám,a mikor felvetettem, hogy ő se ismeri a KRESZt...

És akkor a kötelező fogyasztási rész: városi üzemmódban 10-11 liter, 130-nál attól függően, hogy mennyit kell előzgetni 7-8 liter, országúton, autóúton 6,5-7 literig sikerült levinni.

Összességében jó volt az elmúlt két év, pár hét múlva műszaki, addig kap új gumikat (kb 100e), meg meglátjuk, hogy a rohadások épp hogyan állnak. Amíg kezelhető mennyiségű a rozsda rajta, addig maradni fog, mert még sose hagyott cserben.

Update:
A fentieket 2 év használat után írtam, nem változtatok rajta. Eltelt újabb 3 év, így összesen már 5 év tapasztalata áll mögöttem, és több nem is lesz, mert eladtam.
Az elmúlt néhány évben azért csak sikerült összeszoknom vele, így kicsit a szívemhez is nőtt, illetve előjött/kiderült pár hibája, amit jómagam is orvosolni tudtam. Autót szerelni meg élmény, főleg, ha könnyen szerelhető (az E36 ilyen), és sikerül is a művelet (többnyire igen).
Az erejét továbbra sem tartom eget rengetőnek, de azért jól beosztva lehet vele dinamikusan haladni.
Az elmúlt években gyűltek a kilométerek, kedvenc extránk az ülésfűtés, lehet, hogy a Swift-be is rakatok utólag.
Amik előjöttek azóta:
A ventilátor (utastéri) néha hol működött, hol nem, általában egy ki/be kapcsolás felélesztette. Aztán persze egy vidéki téli út alkalmával döglött be végleg, egy élmény volt fűtés nélkül 500 km-t utazni. Utána szerelő megoldotta, mert legalább megvolt a hibajelenség (korábban nála mindig működött).
A rozsda kezdett az idegeimre menni, így amikor már nem bírtam tovább, feltúrtam a netet, hogy mit lehet vele kezdeni. A youtube "Rust DIY repair whitout welding" videóit követve egy nyáron nekiálltam, kidrótkeféztem a rozsdafoltokat, lekezeltem, lefújtam. Színkód alapján kevertettem ki spray-t, és hát nem igazán találták el, szóval ronda lett mint a fene. Asszony avval vigasztalt, hogy így jobban megnézik a kocsit :-) Slussz poén, hogy pár hónappal később ugyanúgy ott voltak a rozsdafoltok. Nekiálltam immár alaposabban, több kemikáliával felfegyverkezve, nem is sajnáltam rá az időt sem. Így az eredmény már szebb lett, ez alkalommal a szaki jobban eltalálta a színárnyalatot, de a rozsdafoltok már 2 héttel később ismét ott virítottak. Ekkor adtam fel a küzdelmet, és hagytam a fenébe, eladásig úgy is maradt.
Egy másik nyáron apám épp kocsi nélkül maradt pár hétre, gondoltam odaadom neki, hadd használja. Mondja, hogy gyenge a klíma, elviszi feltölteni. Ez meg is történt, de utána ugyanolyan gyenge maradt, így is adta vissza. Gyanús volt nekem a történet, gondoltam egy pollenszűrő csere sosem árt, hátha meg van ott akadva valami. És mint kiderült, a pollenszűrő cseréjét valahogy mindig elfelejtették a szervizben, mert a kiszedett pollenszűrő 2011-es gyártású volt (emlékeztetőül: 2014 elején vettem a kocsit). Az új pollenszűrővel megjött a ventilátor ereje, és a hűsítő levegő is.
Aminek szintén viszonylag későn sikerült csak utána járnom, hogy oldalról nézve a kocsinak kicsit ült a hátulja, és hiába mentem nagyon óvatosan át fekvőrendőröknél, asszony mindig panaszkodott, ha hátul ült, hogy nagyot koppan a hátulja. Szintén fura volt, hogy fémes zörgést hallottam hátulról rázós úton - szerelő közölte, hogy biztos a kipufogó ér a kasznihoz, ne foglalkozzak vele. Így hát bejelentkeztem egy futóműveshez, hogy nézzenek már rá. A drága ügyintéző meg futóműállításra írt be, ami csak az odaérkezésemkor derült ki, a mester meg engem b@szott le, hogy ez nem futóműállítás kérdése. Mondtam neki, hogy tudom én azt, nem tehetek én arról, hogy a telefonos asszisztense összekeveri a futóműállítást a futóműszervizzel. Végül megnyugodott, és azért ránézett. Ekkor derült ki, hogy mindkét hátsó rugó el van törve. A bal oldali konkrétan 5 darabban volt. Mivel a szervizre nem tudtak időpontot adni, kicseréltem én magam - hála a lelkes youtube feltöltőknek.
Ami szintén egyszerűbb beavatkozás volt, az a csomagtartó gázrugóinak cseréje, tököléssel együtt megvolt 20 perc alatt.
Végül a kocsi azért került eladásra, mert már felesleges - a gyerek már nagyobb, és nem kell babakocsi, pelenka, meg sok egyéb cucc, így ismét elférünk a Swiftben, illetve tervezzük, hogy asszony kap egy új autót, és a három autó meg már sok lenne. A rozsda eléggé ronda rajta, illetve van 1-2 hibája, amit már nem csináltattam meg, és hogy ne legyen egyszerű az életem, a bal elejét meghúzták eladás előtt 1 héttel. Így összességében nagyon nyomott áron vette meg egy kereskedő. Mondjuk számítottam rá, hogy kereskedő nem fog érte sokat adni, de én inkább eladom kevesebbért, csak legyen nyugtom - egyik autóm eladásánál már sikerült egy kórosan reklamáló illetőbe belefutnom, és abból többet nem kérek. A kereskedő legalább átnézi rendesen, nincs zsákbamacska.

Hibalista

- Vételkor: - Párásodtak az első lámpabúrák - Motorháztető kitámasztó teleszkópokból mindkettő megadta magát - Csomagtérajtó nehezen csukódik - Később: - Kirohadt valami kéziféktartó nyavalya az alján - Rohad: a jobb első lábtérnél a lemez (ezt 20e-ért megcsináltak), az ajtók alja, a csomagtérajtó és a hátsó sárvédőíveknél - a jobb hátsó emelési pont is kirohadt, az is javítva lett - Kézifék nem igazán fogott, de aztán sikerült orvosolni ezt is. - Két hátsó rugó törött volt - csere. - Katalizátor meghalt - csere univerzálisra, így nem volt egy horror összeg. - Központi zár távirányítóval a bal első ajtót nem nyitja/zárja - így is lett eladva. - Tetőkárpit kezdett lejönni - az is úgy maradt.

Ide hordtam szervizbe

Ismerős

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 1997
Kényelem (8) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (5) Km vásárláskor 230000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 30000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Swift 1,3 Következő autója?
Ennyire szerette (7) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.4/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

BMW 3 (E36) 1990 (1994 - 2000)

További ítéletek (233 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)