Első autóm: Bömös
Szöveges ítélet
Eljött az idő, dolgozgatok, gondoltam megveszem az első autómat 19 évesen, amúgy is nagyon tetszettek a 80-as TDI Audik. Sokáig keresgéltem és valahogy nagyon távolinak tűnt, sosem találtam olyan hirdetést (400e volt a keret és nem egy halom fost akartam venni) amit érdemes lett volna elmenni megnézni. Vagy fél évig kerestem az elsőt, dízel kettesgolfok is szóba jöttek, majd ahogy telt-múlt az idő, már szitává rohadt T3-asokat és 200d-ket is nézegettem. Aztán teljesen véletlenül, rákerestem az e36-okra mindenféle szűrő nélkül, mert tudtam, hogy lent van az áruk és bár annyira nem tetszenek, gondoltam ennyit megtehetek.
Aztán megtaláltam Őt: Gyárinak kinéző, szürke lökhárítós, '92-es majdnem fapados sedan, diamantschwarz metallic színben, m40-es szíjas motorral, második tulajtól, nála van 22éve, szervizkönyv, ő hozta be. Ja, a hirdetésben még ennyi: ''Egy helyen kicsit rohad, AF-es alvázszámmal'' -Húbazeg!
Mindegy, lesz ami lesz, elmentünk megnézni.
Tisztázódik, hogy valamit pártunk és államunk elbaltázott, ezért kellett újat beütni (gyári a szélvédő alatt és az adattáblán is megtalálható sértetlenül, illetve a szervizkönyvben is). Szép kis takaros környezet, valóban a garázsból áll ki vele a faszi, nézegetjük, de tényleg jó állapotú, csak a bal hátsó ívnél rohad meg a difiből csöpög az olaj. Műszaki fél éve nincs rajta. Szervizkönyv vezetve, 7-8éves koráig még Wallishoz hordták, amúgy autószerelő a tulaj, valóban úgy néz ki mint amit karbantartottak.
400-ért hirdette amiből nem akart engedni, de azért még egy fél tankot belealkudtam, majd szóban lefoglalóztam, mert nem akarta, hogy hagyjak ott pénzt, hétfőn viszi is műszakira aztán én meg visszavonatozok érte. Oké.
Öröm és bódottá', használgatom, de azért találtam gondosan betekert kartongipsz csavart az ajtókárpitban, meg lyukacskát teljesen random helyen - belső doblemezen. Jó akkor ''lakatolás''.
Frissen végzett lakatos ismerősömet illette meg a dolog, én darabokra szedtem a kocsit és felbakoltam, vettem mindent ami kellett, adtam neki co-t, flexet', ő meg hozta a kis táblalemezt meg az apja kalapácsát simsonnal. A bal hátsó ív sarkán (fél tenyérnyi) és pár apróbb helyen kívül tényleg nem kellett máshol lakatolni (nem volt rozsda), de azért találtunk teljesen indokolatlanul felpopszegecselt városnév táblát az anyós oldali taposón amit leszedtünk, a kis furatokat behegesztettük, másfél hétvége alatt bőven megvoltunk mindennel, felületkezeléssel.
Fényezni haverom fényezte én meg csiszoltam az első sárvédőket (volt rajtuk egy-két hiba), lökhárítókat, küszöböket (színre akartam azt is a szürke helyett) meg az ív környékét. Szép lett tényleg.
Közben vettem alá gyári 15''-os BBS alufelniket, új Goodyear nyárigumikat meg egy szett télit szintén alufelniken. Csináltattam bele szőnyegeket, olajat cseréltem difiben is, bontottam hozzá elektromos tetőablakot amihez saját elektronikát kellett építeni, lebőröztem az ajtókárpitokat, kozmetikáztam ezt-azt.
Összeraktam, használgattam barátnőmhöz járni, meg ide oda szaladgálni a környéken.
Suliba ritkán mentem vele, mert teljesen felesleges (mármint nem suliba járni, hanem a tömegközlekedés kb. ingyen van és ugyan annyi időben), dolgozni meg itthon dolgozok, szóval nagy távokat nem kellett megtennem, ezért alig ment bele km.
Átlagban (ami főleg város) és dinamikusan menve 9 liter környéke volt a fogyasztás, autópályán 120-150 között 7 körül. De 6,5 és 11 között bármi lehet.
Ja és igen, közbe megszerettem a formáját, néha már jobban bejönnek mint az e30-ak.
A futóműve tetszett, a 113 ló kicsit kevésnek tűnt hátsó kerékhez és ehhez a súlyhoz főleg 4 személlyel. Hiányzott a klíma is, meg azért ez már pár év múlva veterán autó, ami persze nem baj, de mondhatni napi használatra egy újabbra vágytam.
Meghirdettem (10 hónapot volt nálam összesen) és sikerült eladni annyiért amennyibe nekem volt mindennel együtt, ahogy kivettem jó helyre is került, az új tulaj még tovább foglalkozott vele. Persze ha nem kell a pénz másik kocsihoz, nem adom el. :)
Hibalista
- Üzemanyag szivattyú tengelye megszorult, kisebb kocogtatás megoldotta (bontott amúgy: 5000ft), sofőr ajtó kapcsolója elkopott, hátsó dob tartója leszakadt (új: 1200ft), tetőablak tömítés (csak gyári BMW van: 11000ft).
Ide hordtam szervizbe
Saját magam.
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 1992 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 275000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 4000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | B5.5 Passat Highline 1.8T |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.4/10) |
