elMMMenyauto
Szöveges ítélet
Abban a szerencses helyzetben vagyok, hogy az autot hobbiautonak vettem megy egy nagy dizel melle (BMW az is). Regi almom volt egy sajat M3-as. Tavasztol oszig hasznalom, de akkor mindig, kiveve a 200km-en tuli utakat.
Az auto kora es a km futas ellenere nagyon egyben van, az elozo tulajnal 10 evig volt. Minden mukodik rajta, a motor igazi muszaki remekmu, a valto preciz meg ma is, a fek palyazasnal sem melegszik el, egyedul a futomu lehetne meg kemenyebb, ez csak palyazasnal derul ki egyebkent. A viz par perc alatt uzemmeleg, az olajnak kicsit tobb kell, aztan lehet tolni neki, a gazreakcio onmagaban megerne egy posztolast... hatalmas elvezet rugdosni a gazt minden visszavaltasnal... A motorrol egy jo jellemzo a kezikonyv leirasa: "Az olaj uzemi homerseklete 80-120 fok. Sportos vezetesnel ugyeljunk ra, hogy az olajhomerseklet ne lepje tul a 130 fokot." Errol annyit, hogy nyaron, 28 fokban, ket kor taposos Nordschleife utan az olajhomerseklet 113 fok volt... valoszinu eleg kemenyen kell egy helyben porogni percekig piros fordulaton, hogy egyaltalan a 120 fokot elerje az olajhom... masik: max teljesitmeny leadasa 7000 f/p-nel... piros mezo kezdete: 7000-tol... versenymotor-szagu :) amugy az eletronika 7600-nal tilt csak le.
Imadom az auto hangjat, a relative kemeny kuplungjat, nagyon-nagyon elvezetes vezetni. Egyedul az uleseit nem ertem, hogy kire terveztek, mar egy ora utan eleg kenyelmetlen benne ulni. A fejet gyakorlatilag csak akkor tamasztja az ules, ha sisakban ulunk benne.
Mivel az elektronikai es egyeb vezetot segito segedeszkozok arzenalja egy darab ABS-bol all, esoben meg inkabb tisztelni kell az autot, mint szarazon. Vizes uton tokmindegy milyen fokozatban vagy, 5 ezres fordulat minimalis kormanyszoggel es hirtelen gazadassal kombinalva a tuti keresztbefordulas keplete (ami persze jo helyen jo idoben nem baj, sot :) ).
Az auto megejelenese nyilvan mar nem olyan elegans, mint 20 eve, de meg mindig megnezik az utcan, aki ert hozza azert, aki nem, az meg egy szep retro BMW-t lat benne.
Ennyi penzert ez egy szuper auto, ha jol megnezi az ember milyen peldanyt vesz, kitol es milyen eloelettel, akkor a fenntartasi koltsegekkel sem lehet nagy baj.
Update: november elejen szokas szerint letettem az autot a garazsba, kozben mar terveztem, hogy tavasszal a szokasos olajcseren kivul rakom fel az uj semislickeket es uj fektarcsa meg betetek kellettek elore, ebbol is kineztem a hatul mar jol bevalt Zimmermann es EBC Yellow Stuff parost.
Csak kozben meg fent volt a hirdetes a neten, "viccbol" ugyanis felraktam meg egy hirdetest irrealisan magas aron par honapja, aztan mikor hivtak paran megis, akkor letoroltem gyorsan a hirdetest, rajottam eszem agaban sincs eladni. Valamiert aztan november elejen megint aktivaltam a hirdetest, motoszkalt bennem, hogy lassan talan lecserelem egy E92-es M3-ra. Nos, megint hivtak es ez a vevojelolt nem sokat tokolt, megnezte es tkp alku nelkul ki is fizette masnap... egyik szemem sirt a masik nevetett, de az autosbuzi lelkem teljesen magam alatt volt. Azonnal ujra bujtam a hirdeteseket a V8-as M3-rol... konkretan masnap kerult fel egy uj hirdetes, egy szep peldany Milano mellett... epp mikor olasz baratoknal voltam... ugy nezett ki a sors azonnal intezkedni kezdett... azonnal hivtuk es masnap reggel mar a milanoi gepen ultem... le is foglaloztam, par nap mulva elhoztam az autot, vegulis osszesen 4 napig voltam M3-as nelkul. Ezt is nehezen birtam mondjuk, de aztan a visszaut maris karpotolt, nagyon tetszik az auto, kulon iteletet irok hamarosan. Azert az E36 nagyon melyen beleegett a tudatomba, imadtam vele minden metert, foleg a Nurburgringen! Ami megnyugtato, hogy az uj tulajdonos is csak tavasztol oszig fogja hasznalni, a lelkere kotottem, hogy rendes gazdaja legyen!
Hibalista
- hutoventilatorkerek es annak kerete (a keret nem volt megfeleloen rogzitve ezert a kerek beleakadt...)15+50 Euro - fenyszoro izzo 3 euro - benzinpumpa 120 euro + munkadij - vezetoules allito bowden csere (ingyen) -
Ide hordtam szervizbe
kulfold
Értékelése:
Másik szerelő értékelése
undefined
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 1995 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 217000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 18000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 12 l |
Előző autója? | BMW 535d | Következő autója? | M3 |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.0/10) |
