Elegáns bajor úr
Szöveges ítélet
2 éve vásároltam meg ismerősömtől, első autóként. Pár évvel ezelőtt láttam először, akkor eldöntöttem, hogy E36-ot szeretnék. Sokáig nézelődtem főleg 1.6-osok után, de egy se fogott meg igazán. Aztán egyszer már mérgemben végigpörgetettem hahun a teljes listát és megakadt a szemem ezen az autón. Már csak kíváncsiságból megnéztem hogy ki árul ennyi pénzért egy 22 éves roncsot :D Aztán rájöttem, hogy én ebben az autóban utaztam már...
Azonnal beleszerettem, és a mai napig mosolyt csal az arcomra ahogy duruzsol a 6 henger a géptető alatt :D Imádom vezetni és szerelni is.
Kiváló műszaki állapotban, minimális esztétikai hibákkal vettem nevemre, tudva hogy az ország egyik legjobb 36-osa lesz az enyém. Az előző tulaj nagy becsben tartotta, olajat szigorúan 10000 km-ként cserélt illetve csak gyári alkatrészekkel szervizeltette. Fényezése sérülésmentes, mindenhol gyári.
Az elmúlt 2 évben hobbiautóként használtam, de megadtam neki mindent, időt, pénzt nem sajnálva és még így sem tökéletes :) Szokása egy kijavított hibára kettő másikkal válaszolni. Semmi komoly, nem is panaszként írom ezt, inkább csak bosszantó. A lent felsorolt hibalista első fele igazából, ami elromlott, a második felét saját maximalizmusom és hobbi céllal javítottam. Ez volt az egyetlen hátránya a szinte teljesen gyári állapotnak, sok kopó alkatrész illetve folyadék már bőven túl volt a csereperiódusán. Szerencsére jó áron lehet kapni hozzá mindent újonnan, és sok a bontott is.
Mióta nálam van 2 alkalommal volt lakatolva, pár apró rozsdafolt lett kijavítva. Így azt mondhatom hogy 99%-ban rozsdamentes, de 100% úgyse lesz soha. :D Ritkaság ennél a típusnál, aki azt állítja hogy sehol nem rohad az övé az vagy újra fújta az egészet vagy hazudik.
Egyébként nagyon megbízható, az eltöltött 14000 km alatt soha nem hagyott cserben, lyukas hűtővel is ment becsülettel. A 23 éves gyári akkuval még elmentem itthonról kb 20km-re majd hazajöttem és utána többet nem indult. Respekt hogy még hazahozott! Motorikusan még mindig hibátlan, meglátszik ha odafigyelnek a rendszeres olajcserére és nincs gyilkolva. (A 3. képen a szelepfedél levétele utáni állapot, semmi nem lett megtisztítva)
Az autó egyetlen fennálló hibája most már legalább fél éve az alapjárat, idegesen jár, és néha rángat. Fordulaton teljesen elmúlik. Először megtisztítottam az alapjárati motort, majd cseréltem, semmi változás. Ezután villamossági ismerősömnél számitógépre tettük ahol ugyan nem írt hibakódot, de a lambda szonda folyamatosan 0V-on állt. Cseréltem, de semmi nem változott. Elvittem ezért gyári géppel kiolvastatni, de sajnos valamiért nem tudtak az autóra kapcsolódni, úgyhogy ez a rejtély még megoldásra vár.
Összegezve jó kis autó ez, nagyon szeretem, igazán élvezetes vele a helyváltoztatás, de ha kérdezik, inkább lebeszélem róla az embereket. Sajnos egy ilyen jó állapotú is már túl a második X-en tartogat meglepetéseket, és nagyon alapos karbantartást igényel. Ha az E36 valaki álma természetesen vegye, de én inkább E46-ot néznék, ha német prémium a kikötés. Nálam ha minden jól megy 12 henger lesz a következő, de a 36 is marad! :)
Hibalista
- akkumulátor csere - hűtőradiátor kilyukadt - első-hátsó lengéscsillapító és felütközésgátló valamint hátsó toronycsapágy csere - szelepfedél tömités eresztett, csere - szélvédő csere (kavics berepesztette) - - Ezen kívül cseréltem: - gyertyákat - első-hátsó féktárcsát betétekkel, kézifék pofákkal - első-hátsó stabilizátor rúd szilentet és pálcákat - fokfolyadékot (23 év alatt egyszer sem cserélték) - szervó olajat - automata váltó olajat illetve szűrőt - diffi olajat - hosszbordás szíjjakat és vezető-feszitő görgőket - klíma ventilátort - gázbowdent - 2 elöregedett vákumcsövet - alapjárat szabályozó motort - lambda szondát
Ide hordtam szervizbe
Vidéki szaki, megbízható és precíz csak messze van.
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Saját magam
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 1992 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 173000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 14000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 11 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | 850i |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.1/10) |
