Egy megvalósult álom - Bömbi, az 1,8-as drágaság
Szöveges ítélet
Első autómnak vettem, sok-sok álmatlan éjszakámba került, mire rájöttem, hiába vennék tacskó gazdaságos, kisebb fogyasztású, újabb gépet, az nem olyan lenne...
Az autó formája 12 éves koromban fogott meg ( most vagyok 28 ), már akkor eldöntöttem, hogy ha belepusztulok is, de nekem egyszer ilyenem lesz :-)
Szerelem volt első látásra, bár óva intettek tőle - hiába volt minden, az autó kacsintott a debreceni kereskedésben, ahol vettem... A tesztvezetés alatt remegett kezem-lábam, mintha sosem ültem volna még autóban - éreztem, hogy megtaláltam, amire vágytam. Egy fekete E36-os 318i.
Az autó elől elég tágas, jól elférni, nekem kényelmesen beállítható a vezetőhelyzet ( 183cm vagyok ), bár volt ismerős, aki szerint kényelmetlen ( irigy :-D ).
Hátul viszonylag szűk a lábtér, de utasok elmondása szerint az ülés kényelmes hosszútávon is - de csak négy embernek.
Tetszik, hogy minden porcikáján érezni, a vezető volt az elsődleges szempont a tervezésnél - jól kézre esik minden.
Az 1,8-as motor 116 pacijával a gép nem egy dragster, de nem is versenyezni vettem - ha kell tud menni is, de alapjában véve egy szolid közlekedésre alkalmas, négyajtós limuzinról van szó, nem egy 318is kupéról...
Meglepően sok kontakthibával találkoztam a gépben ( például amikor megvettem, az üzemanyag szintjelző nem üzemelt - ezt orvosoltuk, az egyik szintmérő poti vezetéke volt leszakadva a tankban ).
Három és fél hónapja vagyok boldog tulajdonosa a gépnek, ez idő alatt pár hosszabb útra is elmentem vele - bár sok kilóméterrel vettem, mégis szó nélkül elvitt mindenhova - biztonságban, soha mégcsak jelét sem adta, hogy cserben akarna hagyni :-)
Fenntartási költségek? Aki használtan vesz ilyen gépet, az számítson rá, hogy előbb-utóbb költeni kell rá - ezeket az autókat nem azért vették, hogy a garázsban álljanak - sokat futnak, ezért aztán kopnak is rendesen... Az alkatrészek egy része talán drágának tűnik, de vegyük tudomásul, ez egy BMW...
Sokba került? Persze, és még sokba is fog, de az ember hajlandó fizetni az álmaiért :-)
Biztosan lesznek még hibák, amik előjönnek - a futóműre még költenem kell és persze előbb-utóbb a motorhoz is hozzá kell nyúlni, valamint szeretnék néhány dolgot kicserélni, hogy még szebb legyen, de nem bánom...
Imádom, egyszerűen elmondhatatlan érzés, hogy megvan :-)
Hibalista
- Futóműalkatrészek ( első lengéscsillapítók - Kayaba 75.000.-)
- Akkumulátor 12.000.-
- Kontakthiba hegyek, főleg a hátsó lámpatestnél
- Első szélvédő ( kavicsos volt, amikor megvettem ) 35.000.-
-
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 1997 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 235000 |
Megbízhatóság | (6) | Vezetett km | 5500 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | - | Következő autója? | BMW E46 320i ( ha nyerek a lottón, azért egy M6-ot bevállalok ;-) ) |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.3/10) |
