Egy gyerekkori álom, csak BMW
Szöveges ítélet
Amióta az eszemet tudom azóta az autó az csak BMW lehet nálam :D, és ennyi ! A többi az csak valami japán bizbasz : D ( amúgy van egy jó pár amit én is meglovagoltam már és meglepően kiült az arcomra a pozitív csalódottság mosolya ).
Az én történetem :
Apukám vette magának az autót 2010 ben. Elindultunk Diesel autót venni, egy kikötés volt BMW , AUDI , MERCI nem lehet . Hazajöttünk egy 325 TD's kombival :D. Jó árban egy autó neppernél találtunk rá, az előtt jött be az autó pár nappal ausztriából ( kivont papírokkal ) . Nah itt kezdődött minden :D . Mivel a fater kint kamionozott európában az autót én használtam a kezdetek óta. 19 évesen valóra vált az álmom , volt egy BMW-m :D. 143 lóval, iszonyat nyomatékkal, csillogott villogott. Nem is kell szerintem részletezni, az utolsó csavarjáig minden elemét kihasználva használtam ( nem autó nyúzó módon , de amit tudott azt megkértem tőle). Bordó kombi, tetőablakos, elől elektromos, légkondis, nagyon egyben volt az autó mikor hozzánk került. Megvételkor már tudtuk , hogy a generátornak szénkefe problémája van, hazafelé az aksi megis adta magát :/. Korrekt volt a srác akitől vettük mert az új aksit állta ő . Aztán megcsináltuk szépen a generátort, általában unokatestvéremmel szereltem.
Megvételkor tudtuk, hogy mi baja van az autónak. A generátor, az adagoló ( kicsit nehezebben indult melegen ) és lakkhibás volt a motorháztető.
Első télen megadta magát az önindító, - 10 fokban szabad ég alatt élvezet volt felújítani :D. És épp késésben voltam egy buliról, szóval nagyon kellett sietni vele. Majd nyáron komplett szilentek, lengéscsillapító csere megtörtént az autón. Ideje volt már, kisebb kátyúban is kitolta a seggét.
Onnantól kezdve csak az adagolóval volt kisebb baj.
Imádom az autómat. Rengeteget használtam, minden buliba vele jártunk. Kombi létére nagyon jól pakolható ( természetes dolog ). MEgjártuk vele a Balaton Soundot is 4 en , abba laktunk 2 napíg, nagyon sokszor volt elmentünk vele kirándulni, tóhoz, este nem mentünk haza. Hátsó ülés lehajtva mint egy francia ágy. Kompletten a kocsival költöztünk el ( mindent beleraktam ). Ajtó ablak, radiátor mindent elvittem már vele.
És egy élmény vezetni, amikor 1900-as fordulatnál lepadlózod és a turbó hangja megszólal :D IMÁDOM. Nem egy SAAB-ot ott hagytam versenyzés közben. Nem mai autó, de képes megalázni nagyon sok kategóriájában újabb autókat is ( ha kell ! :D ) . JAh, és a legfontosabb a fogyasztása szigorúan 7 Liter !!! ( 160 nal ) . Mivel BMW je van az embernek ( aki tudja ez egy élet érzés ) sokszor meg is szólták, nézd már milyen autóval van ...
Aztán telt- múlt az idő és megvettem, mivel úgyis én használtam. De akkor is többnyire közösen használtuk még utána ( a maí napíg is) . Az autón E- rendszám volt több mint egy évíg. Majd csak 2 év után lett le magyar papírozva.
Összességében azt tudom mondani, igen ez autó ! De nem szabad elfelejteni ez is autó és nem örök életű ! Viszonylag drága fent tartani. Amikor nekem sem volt pénzem megcsináltatni, akkor volt, hogy fél évet is állt :/. Újra lett fényeztetve a motorháztető, a lakkhibák. Az adagoló komlpetten fel lett újítva, futómű elől - hátul, kuplung, fékek, önindító, trafó, ezek lettek kicserélve benne. Viszont sosem hagyott ott az út mellett !!! Ha előjöttek a bajai, hamarabb szólt és tudtam, fel voltam rá készűlve, hogy elfog romlani.
Németország- Magyarországi túra 2-3 havonta ( 3200 km ) + idekint ugyanennyi használat. Teljesen megvagyok vele elégedve.
Ajánlani tudom mindenkinek a BMW-t, viszont nem olcsó, de nem is kell váratlan meghibásodásra számítani.
Hibalista
- Vásárlás után az első másfél évben: - - Generátor, szénkefe cseréje (megvételkor) - Kb. 5000 Ft. - Önindító, csak a ház maradt a régi (felújítás) - Kb. 16000 Ft. - - másfél év után: - - szilentek (első futóműben mind), hátsó lengéscsillapítók (komplett) - kb. 66000 Ft. - - harmadik év után (állt az autó egy helyben 1 évig) : - - Adagoló komplett felújítása - - Felső tömítés csere + beállítás - 43000 Ft. - - majd komplett felújítás - 66000 Ft. - - Termosztát - 3500 Ft. - Üzemanyag szivattyú - 30000 Ft. - - Majd Németországban, az autó 4. éve nálam: - - Jobb oldali lengőkar, kormányösszekötő, szilentek stb. - + Első kékek cseréje ( tárcsa + betét ) - Kb. 400 EUR. - Kuplung ( 2 munkahenger cseréje ) - Kb. 350 EUR.
Ide hordtam szervizbe
Többnyire saját magamnak, családon belüli segítséggel
Értékelése:
Másik szerelő értékelése
Wilker Kft., Miskolc ( komplett adagoló ). 1 napon belül karácsonykor. Gyorsak, megbízhatóak
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1996 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 267000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 55000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | 9 TSE |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.8/10) |
