A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » BMW » 3 (1990-2000)

3 318 is coupé 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Csodálatos kompromisszum...

Szöveges ítélet

Nagyon régen megszállott BMW-s vagyok... nem érdekel igazából más tipus. Nagyon rég szerettem volna venni már egyet, a probléma azzal volt hogy mindíg nagyon erős és drága modelleket néztem, míg egyszer meguntam és eldöntöttem kompromisszumot kötök, legyen régebbi és nem kell aszfaltgyalu... de a minőségből nem adok, így csakis a legfrankóbbal elégedek meg... hamár E36 (ami amúgy is mindíg tetszett, de az E46, vagy Z3 mindíg közelebb állt hozzám...), akkor tökéletes állapotú, gyönyörűen felszerelt, hülyegyerektuningmentes, igényes autót akartam... Igenám, csakhogy ilyen itthon nem volt, pedig fél évig kerestem, bejártam fél Magyarországot egy gyönyörű példány utát kutatva, de sehol semmi... mindenhol, lelakott széthajtott, igénytelenségek... szfváron lett volna egy szép fekete 318is coupé eladó, még nem volt rajta rendszám Németből hozták még meleg volt :)) csak az eladó volt egy ritka tirpák ember és olyan árat kért érte, amire ember nem mondja, hogy megveszi... így nem maradt más, irány Németország... Európa autómekkája... idén januárban mentünk érte 3 hétnyi levelezés után Rostockba... nem volt könnyű útunk, megszenvedtünk a német rendőrséggel is, de túl vagyunk rajta... a magyar hatóságok sem könnyítik meg az ember életét, valamint a regadó a legnagyobb kib@szás az emberekkel... egyszerű lehúzás, de mit tehet a jólnevelt állampolgár ki nem szeret trükközni és nem is akar, fizet mint a katonatiszt... ezt tettem én is... közel másfél hónap után, márciusban már minden rendben volt és egymáséi lettünk...
Az autóról annyit érdemes tudni, hogy ilyen valóban nemigen van itthon... (bár egy ugyanilyet nemrég hoztak be és most épp árulják Móron, ha valakit nagyon érdekel nézze meg...) azon kívül max 2-3 hasonló állapotú lehet itthol... igyekeztem ritka példányt keresni és jót is, olyat ami megy is, de azért még tankolható is... így jött a négyhengeresek "csúcsmodellje" a 318 is coupé... kevesen tudják de az utolsó két évre a motort kicserélték 1796 ccm-ről, 1895 ccm-re növelték így ez 1,9-es motor... (ez van a Z3 1,9-ben, és a 318ti compactban is... de a magyar hatóságok adatbázisában nemigen van benne az E36-ban :)) zöldkártyán sem tudták leválogatni, így a compactra lett vizsgáztatva :))
Jobb a nyomatéka, kevesebbet fogyaszt, a motorerő ugyananyi... (141 Le/6000, 185 Nm/4300)
kifejezetten tuningmentes, gyári állapotú M-es felszereltségű autót kerestem... ez még odakint is elég ritka... egyből odakint sem találtam, 2 hónapig keresgéltem, de megérte... az autó avusblau, egy sportszéria 97-ben csinálták csak... teljes M-es belső (alcantara-szövet sportülések, M-es kormány, M-es váltógomb), M-es külső, kvázi mint egy M3 a tükröket és a kipufogót leszámítva... 16"-os kerekek, 225-ös gumi gyárilag... és míg el nem felejtem M sportfutómű... (megjegyezném, hogy ez nem sok E36-van, és valóban keményebb, mint a sima... próbáltam már a simát is egy 320i coupéban, van különbség)
megerősíteném hogy az autó futóműve tényleg nagyon kemény, ráz is a lelkem Pesten de ez NEM az autó hibája, hanem az utaké... a bakonyi jóminőségű szerpentineken megmutatja mire is való igazából... egyszerűen orgazmus...
én balga, pedig most mikor a téligarnitúra felkerült, nem bírtam ellenállni egy 18"-os gyári M-es E46 garnitúrának, megvettem rá... kiváncsi leszek mennyire fogok szenvedni vele... (a csatolt képen már az van...)
a motorról... a 4 hengeres egész jó, nagyon fickós, remekül pörög, alul kicsit gyenge... 3 ezer felett azért tűrhető... 120ig remekül gyorsul felette már nem olyan erős és elkezd érezhetően többet fogyasztani.... a nagy tempót (180 felett amúgy sem szeretni, mert nem arra csinálták...), a pesti dugókat egyszerűen utálja, ahogy én is... egy óra kuplungolás (meglehetősen kemény...) után, még ennyi idő múltával is okoz egy kis izomlázat... de megéri
amit nagyon szeret az a jó út és a kanyarok, a futómű bombabiztos, a kormány csodás, a motor partner a mókába... a fékek lehetnének meggyőzőbbek, az ABS vízen néha megtréfálja az embert lehetne kifinomultabb is... kipörgésgátló nincs, eleinte zavart és paráztam, de most már semmi gond, remekül lehet csúsztatgatni, abszolút semleges az autó, teljesen kiszámíthatóan indul meg és korrigálható... igazi élményautó...
ennyi idő után, bár a motor a maga nemében egy gyöngyszem, egyértelműen egy erősebb motort szeretnék az autóba... a kaszni minden alkótóeleme bőven túl van méretezve... látszik, hogy a hathengeresekhez tervezték...
fenntartása egyáltalán nem életveszélyes mióta nálam van 8,4 az áltlag, mostanában többet használva télen kemény tempóban és sokat dugózva ugyan képes benyelni a 12 litert, de nyáron vegyes használatban könnyedén hozza a 8-8,5 literes átlagot...
Az emberekre gyakorolt hatása az is nagyon érdekes, egyrészt valóban szinte gyári állapotban van, másrészt állandóan mintha mi lennénk a múzeumban kiállított tárgy... a csajokról ne is beszéljünk, egyszerűen döglenek érte... ja és mindíg megtalál valami hülyegyerek aki versenyezni akar vele... zömmel felveszem a kesztyűt... szégyenbe még nem maradtam... (akivel meg tudom hogy nem kell leállni, nem is fogok...)
amit hiányolok az a könyöklő... 48 ezerért lehet hozzá rendelni gyárit, gondolkodom rajta, amúgy hibátlan a felszereltsége... (elektromos ablak/tükör, 2 légzsák, kétzónás digitklíma, fedélzeti számgép, gyári tolatóradar... stb... gyönyörű a beltér is szinte mintha a gyárból jött volna)
Mióta nálam van, el van kényeztetve... mindent megkap, amit csak lehet... szeretném még sokáig használni, így nagyon vigyázok rá... (aztán előbb-utóbb jön az utód, ami hat vagy nyolc hengeres lesz...)
Összegzésképp: Az autó hibátlan, nagyon sok ember örülne ha hasonló autója lenne, őket csak sajnálni tudom mikor egy új astrából vagy egy új szutyukiból ácsingózva csorgatják a nyálokat, mert tulajdonképpen kijönne azok árából... igazából gond nincs vele... 105 kg/190 cm mérettemmel kényelmesen elférek benne, akár még magam mögött is, annak ellenére hogy coupé... 405 literes csomagtér bővel elég... akinek nem mindene a lóerőhajhászás, az tökéletesen boldog lesz vele... 95%-ban én is így vagyok... az az 5 százalék akkor hiányzik, amikor igazán meghúznám a bajszát... :)) de erre valók a hathengeresek... de ez már egy másik sztori

Hibalista

- tipikus hiba, hogy a hátsó csomagtérnél a vízelvezetés rossz szigetelés miatt a vízet a hátsó lámpába vezeti, idővel beázik elrozsdásodik... aztán lámpacsere...
- egyenlőre ennyi, ez egyből kijött...
- ja és a középső kipugódob meghalt... cseréltettem és kapott egy szép krómvéget... egyenlőre tényleg ennyi...

Ide hordtam szervizbe

egyszer voltam vele szervízbe eddig, budán márkaszervízben jól dolgoztak és drágán... 93 ezer...
fékbetétcsere volt, fékolajcsere, olajcsere és futóműátvizsgálás... korrekt munkát végeztek

Értékelése: 8

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 1997
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 154000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 13000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Következő autója? E46 coupé, ha agglegény maradok Z3 coupé
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.5/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

BMW 3 (E36) 1990 (1994 - 2000)

További ítéletek (233 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)