Böske te drága
Szöveges ítélet
Sokat gondolkoztunk barátnőmmel autóvásárlás előtt, mit is lehetne venni az adott pénzből. Előrevetítem minkettőnk titkos vágya egy BMW volt. A megnézett sok Opel, VW, és Fiat után a szomszédunk beszélgetés közben elmondta eladó az autója. Egy 1995-ös évjáratú E36 316i. Mondanom sem kell ez első próbakör után teljesen beleszerettünk. Van bene elektromos ablak, központizár, 2 légzsák, ABS, kétzónás digit klíma és félbőr ülés. Az egyetlen hiba ami feltűnt, hogy már kisebb gödörbe hajtva is kopog valami a jobb hátuljában és megrázza a farát. Vásárlás után az átvizsgálásnál derült ki hogy az egyik szilent ki van szakdva, csere. Kb 5000 Km megtétele után, a motorból először csak finom, majd egyre durvább nyöszörgés jött. Szerelő -> az összes vezető és feszítőgörgő csere. Közben volt még pár apróság : tolatólámpa kapcsoló csere, egy kedves autóstárs szólt, nem ég a féklámpa. Féklámpakapcsoló házilag ki, szétszed kitakarít, visszarak azóta is tökéletesen működik (a kapcsoló 10 e ft lett volna...), illetve a hátsó lámpák néha önálló életet éltek ( hol égett, hol nem ) leszed kontaktok takarítása visszarak és működik. Egyéb hibát nem tudok elmondani bár igaz eladás előtt a srác költött rá rendesen (új hűtő, vízpumpa, lengéscsillapítók). Azt hiszem ennyi hiba egy 11 éves autótól igazán nem sok, és a vezetési élmény kárpótol mindenért. Igaz nem egy állat az 1.6 os motor, de szép a hangja és nem is fogyaszt sokat. Az autót minden nap használjuk kb 40-50 km megy egy nap, néha többet is. Még soha nem hagyott ott sehol. Imádom!!!
---------------
az előző írás óta eltelt időben kb 1év megjártuk Németországot (3000 Km 140Km/h tempóval 6,5ös átlag fogyasztással!!!) oda vissza és továbbra is napi használatban van az autó (napi 30-40 Km és nem éppen autónak való úton). Azóta volt egy akksi csere, önhibából mert nem néztem a sav szintet így az egyik cella kiszáradt.
Illetve rázott a kormány, és kopogott az eleje (Magyar utak no comment), így szerelő: gömbfej, axiál csuklók szilent, miegymás. Ha már ott volt,és úgy is kompletten szét kell szedni, gondoltam cseréljük kompletten gömbfejek, szilentek, axiál csuklók, stabilizátor kar (az összes lemfölder) olaj csere a váltóban (hidegen nehezen vette az 1-2es fokozatot) és a difiben. Ja és kiderült szivárog az olaj a főtengelynél, szimering csere. Azóta minden tökéj, továbbra sem zörög semmi és mostmár a futómű sem kopog. Az egész mutatvány 150e ft volt ami nem kevés, (130e ft az anyag+20e Ft munkadíj) de ez mind kopó alkatrész egy 12 éves autón és nem az autó hibája, hanem Magyar "utak" siralmas állapotáé. (és jelzem édesapám Opel Astra G 1,7dti je ez idő alatt 400e Ft emésztett fel nem éppen kopó alkatrészekre: computer, turbo)
---------------------
Utóbbi félév hiba listája: eresztette az olajat az olajszűrő tartó konzoljánál (tömítés gyári BMW 800 Ft), de ehez eléggé szét kellett kapni a motort, így kiderült egy pár apróság. A motorblokkból kijövő műanyag hűtővíz csonkot megrágta az idő (5300 Ft gyári BMW), két feszítőgörgő csere (SKF 5200 Ft/db) és nem tudtam rájönni mitől dadog hidegen -> alul kiszakadt a légszűrőházat a szívócsővel összekötő gumi, és így fals levegőt szívott (csere gyári BMW 8700Ft). Azóta ismét megjártuk Németországot, esőben és hóban átlag 7 literrel. Münchenben jártunk és megnéztük a BMW Weltet, ajánlom nem csak BMW fanatikusoknak!
Most tervezzük, hogy könnyek között megválunk től, már nézegetünk... Igen E46-ost!!!
Hibalista
- 1 év alatt Akkumulátor, axiál csuklók,szilentek elöl, stabilizátor karok, gömbcsuklók,
Ide hordtam szervizbe
Vaskó Gergely H-szoboszló
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Tóth Zoltán H-szoboszló
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1995 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 168000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 53000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | BMW e46, de a népítélet szerint csak BENZINEST!!! |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.7/10) |
