BMW - Az igazi, klasszikus autó!
Szöveges ítélet
Életem első BMW-je volt, de ha minden jól megy nem az utolsó az biztos! :) Viszonylag jó árért jutottam hozzá a felszereltségéhez képest mely majdnem teljes volt. (A tükör meg ülés fűtésen kívül gyakorlatilag full extra volt, még tempomat is volt benne.)
Néhány kisebb esztétikai hibája volt de általában véve műszakilag jól egyben volt.
Gyorsulásra nem volt egy dragster (0-100 10,2 sec alatt saját mérés szerint) én kissé lustának is találtam de a legtöbb autót bőven lealázta. Mondjuk a soros hatos motor hangja még most is hiányzik, az remek volt :) Viszont mivel van benne anyag, elég nehéz a kasztni, ez a motor kicsit kevés a sportos autózáshoz vagy pörgetni kell.
Elég hosszúak a fokozatok és a VANOS-os motor igazából csak 4000-től kezd el húzni, igaz ott már elég jól.
Ami engem zavart, az igazából az alacsonyabb fordulatokon való nyomatékhiány de ez nem volt annyira érezhető ha nem nagyon akart mindig "kilőni" az ember a lámpánál.
A hat hengerhez és 2000 köbcentihez képest 10 literes átlagfogyasztás meg szerintem baráti. (minimum volt nyáron, klíma nélkül 8.8l - max, át Budapesten dugóban, ahol pedig lehet padlógáz - 12.4l)
Egyetértek azokkal hogy akik igazán sportos BMW-t akarnak azok 2,5-ös vagy 2,8-as motorral vegyék meg, mert nem fogyaszt annyival többet mint amennyivel jobban megy!
A hátsókerékhajtásról meg annyit hogy az sokkal jobb mint az elsőkerekes!
Nem tekergeti a kormányt az ember kezébe, sokkal élvezetesebb vezetni és még mókázni is lehet vele! :)
Ez volt az első hátsókerekes kocsim és meg kell hogy mondjam: az elsőkerékhajtás az emberiség nagy tévedései közé tartozik! :)
Télen persze csak jó téli gumival lehet használni, de ha észnél van az ember és nem felelőtlen, akkor ugyanúgy használható mint egy elsőkerekes autó, sőt jobban! :)
Sajnos mint később derült ki, a kocsim karosszériája már igen viharvert volt és sok csatát látott. Jó párszor meg volt már törve, sok helyen gittelve voltak az ajtók és jó pár helyen jött már föl a rozsda is az éleknél.
Soha nem hagyott ott az út szélén, egszer volt hogy a sok nyitogatástól levegős lett a hűtőrendszere és elkezdett melegedni, de akkor is hazamentem vele. Otthon lelégtelenítettem és utánna jó lett. Sokáig használtam és tán még mindig használnám ha nem törtem volna meg az elejét. :(
Sajnos mikor kijavítattam, felhívták a figyelmemet arra hogy igen vacak állapotban van már a kasztni és sokat kellene rákölteni ha rendbre akarnám tenni.
Miután elöl megjavitattam, kapott két angel eyes lámpát és az egyik hátsó javítóív is cserélve lett. Az új első fényezés és polirozás után nagyon szépen nézett ki és kicsit meg is inogtam, nem akartam eladni.
Sajnos viszont utánna kezdtek a hibák előjönni, sokszor ingadozott az alapjárat, nem akarta ráadni a gyújtást, növekedett a fogyasztás is stb. úgyhogy ekkor döntöttem végleg az eladása mellet. Így is nagyon sokat költöttem rá, igaz azt szinte csak a kasztnira meg tuningra, mert az ékszíjon, vizpumpán és az olajcserén kívül nem volt hozzányúlva!
Most már tudom hogy milyen a BMW feeling, úgyhogy remélem lesz még benne részem egy másik, fiatalabb modellben! :)
Igazából jó szívvel ajánlanám mindenkinek, mert még tizenévesen is megbízható és jó autó DE itthon olyat találni ami ennyi évesen nem volt legalább kétszer megtörve szinte lehetetlen...:(
Akik pedig spórolnak a javításokon azok később úgy járnak mint én a kasztnival.
De azért nem érdmes feladni a keresést ha valaki ilyet akar, mert a mai egyen és szürke autós világban egy szép BMW még mindig esztétikai és műszaki különlegesség!
Hibalista
- Levegős lett a hűtőrendszer (Le kellett légteleníteni otthon), vízpumpa és ékszíj csere (csepegett a víz) - munkadíjjal összesen 32.000ft, olajcsere motorban (30.000ft), váltóban (10.000ft), futómű átnézés és beállítás (5000ft) és végül: Karosszériamunkák (törés miatt): alkatrész, fényezés és munkadíj összesen: kb. 400.000ft!
Ide hordtam szervizbe
M3 Box, Bp. XV. ker, Vécsey u.
Viszonylag normálisak, amiről lehet adnak számlát és értenek is a BMW-khez de megkérik az árát. Figyelni kell hogy ne beszéljenek rá olyanra ami nem kell feltétlenül cserélni de általába véve korrektek és rendesen tájékoztatnak mindenről.
Értékelése: 7
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 1993 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 205000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 7000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | 120L | Következő autója? | Opel Calibra 16V |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.2/10) |
