A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » BMW » 3 (1990-2000)

3 325 TDS Touring 

Az ítélet értékelése
5,0(1 db)

Az "Emberfaragó"

Szöveges ítélet

Ez mostmár a sokadik BMW a családban - na nem amiatt mert olyan rosszak lennének, hanem csak mert izgalmasak.
Hármas BMW már volt egyszer, de az ennek az elődje volt. Remek kis gép volt az is, akinek eladtam még ma használja és szereti.

Ez a mostani egy kicsit már komolyabb és kezdem valahogy úgy érezni, hogy igazán jó autókat a kilencvenes évek végéig gyártottak. Ezekben még van anyag, nincs túl sok minden kicsórva belőlük, még nagyjából figyeltek is arra, hogy ha már legyártjuk, akkor azt ne egy 5 évre gyártsuk le, hanem az egy kicsit maradandóbb legyen. Ilyen ez a hármas BMW is. Maradandó.

Nem a formája az, amibe beleszerettem. És nem is kizárólag a motorja. Egyszerűen csak jött. És nagyon örülök neki, hogy ez jött. Akárhogy is van, ez az autó még mindig autó. Nemhiába nézik meg annyian amikor tiszta és csillog. Lehet rajta látni, hogy ez autónak született és nem pedig holmi "városi szupermarketbefutok kocsinak klímával kétmillióhromszázezerért".
Így fiatal fejjel sokan okítanak(főleg haverok), hogy jaj hát miazhogy´ neked dízel autód van...Mi ez a kerregő olajkályha... Aztán miután beülnek és meglepődnek azon, hogy a kettőötös kerregő olajkályha - ha nem is nagyon - de egy kicsit meglepi az utast. Ezek után máshogy gondolkoznak az emberek, akik utaznak velem. Olyankor jönnek azok a kérdések, hogy ez mikori, meg hogy ez hány lovas? És amikor elmondom, hogy ez egy 96-os autó és 143lovas, akkor mindenki egy kicsit visszábbvesz az "arcából".

Nem egy kifejezetten kényelmes darab. Szerencsémre van a családban más - jóval nagyobb - BMW is, és az igen, az kényelmes. Az az etalon ehhez a hármashoz képest. De mégis jobb, mint a kettővel ezelőtti autóm; 4-es Golf GTi "húdenagyonszépenvarrott Recaro ülésekkel". Szép volt, csak nem jó.
Ebben a "Bumerángban" szép is és azért nem kifejezetten rossz. A belseje még így idős napjaiban is szép. Nem fakult meg, nem recseg-ropog. Az ülést nagyon sok irányban lehet állítani (sportülés ez is) és még fűthető is. Hátul nem kifejezetten nagy a hely, de el lehet férni benne. Inkább négyszemélyes, mint öt és a csomagtartó is inkább csomagok szállítására alkalmas, nem pedig 5 kiló cementnek. Nem túl nagy, de nem is túl kicsi. Olyan, pont elfogadható.
És hát valljuk be, nem kell hozzá túl sok cicoma és máris jól néz ki. Egy felni, egy szép lámpaszett és egy kis tisztántartás sokat segít rajta. Nem kell erre "húdedizájn lökhárító", meg világító neon az aljára és kilógó felni... Nekem elég a szolíd megjelenés. De akkoris mindenki tudni fogja, hogy ez egy BMW. És aki benne ül, azért csak tudhat valamit...

A motorjával kapcsolatban... Ha nyomod neki, akkor fogyaszt- mily meglepő. Ha nem nyomod, akkor röhögsz, hogy ez képes 5-6 literrel is menni. Ha meg csak furikázol akkor meg kijön 7-8literre, amiben van minden. Autópálya, városi forgalom, kielőzés, lelassítás... Egyszóval úgy kompletten minden benne van.
Nem egy hatalmas erőgép a kocsi, nem kell csodákat várni tőle, de azért felejthetetlen a hat henger hangja 4000-en. Tolni is tol bőven és pályán is lehet vele haladni - ha kell. Utazótempója 150km/h, és ekkor még nyugodtan lehet előzni. A végét nem tudom, mert sajnálom kinyomni a lelkét. Ahhoz ez túl jó autó.

Futóműve: Magyarországra tervezett. Bírja a tré utakat, de alig várod, hogy végre sima úton vezethetsd. Nem kopog, nem zötyörög, nem recseg. Egyszerűen van és kész. Kanyarban jó, de nem olyan, hogy elájulok tőle. Nem egy kőkemény izomautó. Nem arra való, hogy kétszáznál villogjunk vele a pályán. Ez olyan kis sunyi - gép. Észre sem veszed és haladsz. Haladsz 150-160-nal és nyugodt vagy.

Felszereltség: A hifit szeretem benne a legjobban. Gyári 10hangszóró + 500Wattos mélyláda + 800W-os erősítő. Persze minden jó minőségben. Egyszerűen szuper. Ha kell akkor a klasszikus szól rajta, ha kell akkor meg valami durvább. Ülésfűtések--> Télen nagyon szeretem.
Tetőablak---> Nem is kell olyan, amiben nincs.
Két légzsák---> Ezeket ne próbáljátok ki. Én is csak dísznek tartogatom.
félbőr sportülés, ablaktörlő, amely kicsit már-már esőszenzor szerűen működik,elektromos ablakok,tükrök, digitális kétoldali klíma... Számomra ennyi elég is. Ha kell még valami, akkor azt belszereltetem.


Újítások: Angel Eyes fényszóró, fehér indexek körbe, kristály ködlámpák, kristály hátsólámpák.

2009. január: Az autót eladtam.


Összegzés:
Sosem gondoltam volna, hogy ilyen mély sebeket fog rajtam ejetni egy E36. Pedig volt már jobb, nagyobb, kisebb, újabb, modernebb, de ez valahogy megfogott. Már csak azért is, mert itthon az E36 tulajdonosokkal lehet beszélgetni kötetlenül. Nincsnenek maguktól elszállva, mégis tudják, hogy mennyit bír egy ilyen kocsi és büszkék arra, hogy E36-osuk van. Alkatrészárak nem horribilisek, beszerezhető hozzá minden. Menni is tud ha kell és szerintem jól is néz ki. Nem is nagyon drága...

Ráadásul egy BMW egész más ember farag belőled. Leírhatatlan. Ezt csak az tudja, aki tényleg kék-fehér propellerekben látja a világot, mint ahogyan az én is látom. Szeretem ezt az autót, szeretem ezt a típust, mert előnyömre változtatott meg. És persze a csajok is buknak a Bajor motorgyár termékeire :-)

Kell ennél több? Mert szerintem nem.

Hibalista

- - Hátsó kipufogódob (cserével: 15.000ft)
- - Hátsó kerékcsapágyak (Cserével: 16.000Ft)
- - Adagoló (tömítéscsere+beállítás:24.000Ft)
- - 3.Féklámpában az izzók (Kb 110Ft/db)
- - Termosztát (cserével együtt 8.000Ft)
- - Első féktárcsák és betétek (kb. 30.000Ft)
- - Komplett első gólyalábcsere (kb. 15.000Ft)
-
-
-

Ide hordtam szervizbe

Nálunk van egy ún.általános szerelő, az adagolóval meg lefutottam Nyírtelekre (jó műhely,értenek hozzá)
+ Az egyik hazai BMW fórumon ismertem meg egy két tagból álló fiatal BMW "szerelőgárdát", akik jó áron dolgoznak és mindemellett ügyesek, aranyosak.

Értékelése: 8

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 1996
Kényelem (7) Használati időtartam 0 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 246000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 42000
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? E30 324 TD Touring Következő autója? kizárólag BMW
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

BMW 3 (E36) 1990 (1994 - 2000)

További ítéletek (233 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)