Az első BMW-m
Szöveges ítélet
Hát mivel is kezdjem, a BMW előtt én is mint általában kicsit valahogy sose vonzott a márka.Nálam is benne volt a hülyebarombéemvésköcsögök sztereotípia a márkával kapcsolatban. Előtte a Toyotánkat egy iszonyat kátyús úton a k.o. lengéscsillapítóval megpördültem és tetőre vágtam. Kellett egy másik kocsi,nézegettem hasonló kocsit mint volt,de a rokonságban éppen felszabadult a BMW,úgyhogy azt megvettük. Az előmenetelét tudtuk milyen, mivel a rokonom "ünneplő" autónak használta csak hétvégenként vagy nyaralásra vette elő,volt másik autója a napi munkára.
Így került hozzám 3 éve, mára azóta teljesen fanatikus lettem én is.Sajnos egy kicsit ennek is rossz volt a ez első futóműve úgyhogy az elején nem igazán tapasztaltam meg azt a stabilitást amik erre a márkára jellemző. A Toyota után a motorja kicsit erősebb(főleg nyomatékosabb) volt,de a fékek az ég és föld volt.Persze aki 1.8s motort vesz úgysem vár csodát,ha erő kell vegyél 6 hengerest. A fékek fenomenálisak elöl-hátul tárcsa - apám 2000s évi Avensis-én még hátul tárcsa van- pedig ez 8 évvel idősebb.
A 3s kasztni tényleg nem igazán nagy, magamnak(185cm) kényelmesre beállított ülés után elég vicc lesz mögöttem a hely. Amúgy nagyon kényelmes a napi 600 levezetett km után is nyugodtan szállok ki belőle,meg sem érezni a hosszú utat,pedig ez egy alap ülés semmi extra.Hát akkor milyen lehet az M-technik...?
Ahogy itt olvasgattam a népítéleteket, egy 318-s tulajdonos sem említette ennek a típusnak egy nagy hibáját,nevezetesen hogy a m40-s motor 200e km után elkopik a vezérműtengely, és kb 3500-nél úgy viselkedik mintha ott tiltana,teljesen megtorpan és ha felváltasz még utána is egy ideig dadog.Pályán kicsit unalmas menni így vele mert 130-140-s tempónál bőven e felett jár a fordulatszám. 110 km/hnál kicsit unalmas végig menni 250km-t...
Meg sajnos egy nagy hibája van még,hogy nincs benne klíma,nyáron ´kellemes´ időre fel tud melegedni.De ezt megakadályozandó ez év/2008/ nyarán került rá hővédő fólia.Megdobta egy kicsit a kocsi kinézetét is,és nem melegszik át úgy az utastér...
Az alkatrészekből tényleg a gyárit érdemes venni mert azok bírják(lásd lengéscsillapító),de az árak egyáltalán nem vészesek.
Igazából a majd 100e km alatt egyszersem állt meg alattam.Bárhova el mernénk indulni vele,nem félék hogy beadja a kulcsot,pedig bőven van már benne km.És nyáron a legnagyobb melegben állok a dugóban,a vízhőfok e mm-t sem mozdul a függőleges helyzetből. Pedig nem ez az egyetlen BMW a ismeretségemben,van egy 320-s is ,de az nem a várost mert szereti melegíteni a vízét dugókban.
Tényleg a BMW benzinesei elég sokat kibírnak de a megfelelő karbantartás igénylik(olajcsere,szíjcsere).
Szerintem nagyon megbízható autó,és aki biztos van aki kifog egy olyat amit az elöző gazdája csak használta és más semmi,de ha megkapja a törődést semmi baja.
Ja még egy. Pont az én szériám (m40) blokk volt egy kicsit necces,mert 93 utániaknál már megint visszatértek a láncos vezérlésre,ennek meg 40eként kell a vezérműszíjat cserélni,amit nem értek mert a Toyotám is 92-s volt de annak a szíját 120eként kellett cserélni és mind a kettőnek ugyanúgy 30-35e Ftba került a csere.
Összegezve engem teljesen megfertőzött a márka, de legközelebb már valami komolyabb motorral és nagyobb kasztnival kell keresni.
Hibalista
- -futómű alkatrészek(szilentek,jobb első csapágy,teleszkóp),érdekes hogy inkább az elsővel van baj a ,a hátsó 90e km múltán kifogástalan,persze ott Sachs telo van,nem úgy mint az első (Lips) az kb 30e km alatt eldurrant és ereszti az olajat: kb 90e
- -típushiba a motorban(m40): vezérműtengely 200e km alatt elkopik csere tengely-hidrotőke-szelepemelő 120e
- -kopó alkatrészek: fék(tárcsa,betét-első) 33e,gumi 205/60R15 db 25e
Ide hordtam szervizbe
magán szerelő
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
BMW Wallis Óbuda
Jól dolgoznak,bár a márkaszervízre jellemző óradíjakkal,nekem kicsit drága
Értékelése: 7
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 1992 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 190000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 90000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Carina-e | Következő autója? | BMW 528i e39 |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.5/10) |
