A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » BMW » 3 (1990-2000)

3 318i 

Az ítélet értékelése
3,0(1 db)

Az első BMW-m

Szöveges ítélet

Hát mivel is kezdjem, a BMW előtt én is mint általában kicsit valahogy sose vonzott a márka.Nálam is benne volt a hülyebarombéemvésköcsögök sztereotípia a márkával kapcsolatban. Előtte a Toyotánkat egy iszonyat kátyús úton a k.o. lengéscsillapítóval megpördültem és tetőre vágtam. Kellett egy másik kocsi,nézegettem hasonló kocsit mint volt,de a rokonságban éppen felszabadult a BMW,úgyhogy azt megvettük. Az előmenetelét tudtuk milyen, mivel a rokonom "ünneplő" autónak használta csak hétvégenként vagy nyaralásra vette elő,volt másik autója a napi munkára.
Így került hozzám 3 éve, mára azóta teljesen fanatikus lettem én is.Sajnos egy kicsit ennek is rossz volt a ez első futóműve úgyhogy az elején nem igazán tapasztaltam meg azt a stabilitást amik erre a márkára jellemző. A Toyota után a motorja kicsit erősebb(főleg nyomatékosabb) volt,de a fékek az ég és föld volt.Persze aki 1.8s motort vesz úgysem vár csodát,ha erő kell vegyél 6 hengerest. A fékek fenomenálisak elöl-hátul tárcsa - apám 2000s évi Avensis-én még hátul tárcsa van- pedig ez 8 évvel idősebb.
A 3s kasztni tényleg nem igazán nagy, magamnak(185cm) kényelmesre beállított ülés után elég vicc lesz mögöttem a hely. Amúgy nagyon kényelmes a napi 600 levezetett km után is nyugodtan szállok ki belőle,meg sem érezni a hosszú utat,pedig ez egy alap ülés semmi extra.Hát akkor milyen lehet az M-technik...?
Ahogy itt olvasgattam a népítéleteket, egy 318-s tulajdonos sem említette ennek a típusnak egy nagy hibáját,nevezetesen hogy a m40-s motor 200e km után elkopik a vezérműtengely, és kb 3500-nél úgy viselkedik mintha ott tiltana,teljesen megtorpan és ha felváltasz még utána is egy ideig dadog.Pályán kicsit unalmas menni így vele mert 130-140-s tempónál bőven e felett jár a fordulatszám. 110 km/hnál kicsit unalmas végig menni 250km-t...
Meg sajnos egy nagy hibája van még,hogy nincs benne klíma,nyáron ´kellemes´ időre fel tud melegedni.De ezt megakadályozandó ez év/2008/ nyarán került rá hővédő fólia.Megdobta egy kicsit a kocsi kinézetét is,és nem melegszik át úgy az utastér...
Az alkatrészekből tényleg a gyárit érdemes venni mert azok bírják(lásd lengéscsillapító),de az árak egyáltalán nem vészesek.
Igazából a majd 100e km alatt egyszersem állt meg alattam.Bárhova el mernénk indulni vele,nem félék hogy beadja a kulcsot,pedig bőven van már benne km.És nyáron a legnagyobb melegben állok a dugóban,a vízhőfok e mm-t sem mozdul a függőleges helyzetből. Pedig nem ez az egyetlen BMW a ismeretségemben,van egy 320-s is ,de az nem a várost mert szereti melegíteni a vízét dugókban.
Tényleg a BMW benzinesei elég sokat kibírnak de a megfelelő karbantartás igénylik(olajcsere,szíjcsere).
Szerintem nagyon megbízható autó,és aki biztos van aki kifog egy olyat amit az elöző gazdája csak használta és más semmi,de ha megkapja a törődést semmi baja.
Ja még egy. Pont az én szériám (m40) blokk volt egy kicsit necces,mert 93 utániaknál már megint visszatértek a láncos vezérlésre,ennek meg 40eként kell a vezérműszíjat cserélni,amit nem értek mert a Toyotám is 92-s volt de annak a szíját 120eként kellett cserélni és mind a kettőnek ugyanúgy 30-35e Ftba került a csere.
Összegezve engem teljesen megfertőzött a márka, de legközelebb már valami komolyabb motorral és nagyobb kasztnival kell keresni.

Hibalista

- -futómű alkatrészek(szilentek,jobb első csapágy,teleszkóp),érdekes hogy inkább az elsővel van baj a ,a hátsó 90e km múltán kifogástalan,persze ott Sachs telo van,nem úgy mint az első (Lips) az kb 30e km alatt eldurrant és ereszti az olajat: kb 90e
- -típushiba a motorban(m40): vezérműtengely 200e km alatt elkopik csere tengely-hidrotőke-szelepemelő 120e
- -kopó alkatrészek: fék(tárcsa,betét-első) 33e,gumi 205/60R15 db 25e

Ide hordtam szervizbe

magán szerelő

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

BMW Wallis Óbuda
Jól dolgoznak,bár a márkaszervízre jellemző óradíjakkal,nekem kicsit drága

Értékelése: 7

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 1992
Kényelem (9) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (5) Km vásárláskor 190000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 90000
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Carina-e Következő autója? BMW 528i e39
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.5/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

BMW 3 (E36) 1990 (1994 - 2000)

További ítéletek (233 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)