Aki családi autónak használ egy prémium márkát...
Szöveges ítélet
Nagyon sokáig gondolkoztam vajon méltó vagyok-e arra - olvasva ezt a sok idióta ítéletet akár csak ebben a kategóriában is - hogy talán én is írhatok pár sort az autómról. Aki úgy kezdi, hogy fos, szar német, soha többé vagy akár álom, álomautó, puncimágnes és nőfogó, no az ilyenek nem is tudnak másra gondolni csak arra hogy prémiummárka. Ebben náluk ki is merül mi is teszi az autót autóvá, ezért a legközelebbi piti hiba után gágogva állnak tovább más márkához és sikoltják az éterbe, hogy német autót többé soha! Akiben pedig nincs kurázsi és a farka sem elég ahhoz hogy egy nőt megtudjon szerezni és ezt csak bömössel tudja megtenni, no ezeknek a töketleneknek nem is való ez az autó, hiába fényezik magukat a népítéletben vagy a haverjaik elött.
Családi autót kerestem, olyat ami évek mulva is autó és ráadásul tetszik is. Már kinőttem a streeracing-es korból és nem 5 litertért állok sorba a kútnál, a fórumokon pedig nem a 16:9-es ´navi´ az elsődleges, miközben hisztizve követelem mondja el valaki mi kopog a motorból és minek vegyek kartergáz-szellőztető szűrőt. Egyetlen feltétel volt, kombi legyen és még a motor sem volt eldöntve. Ha 316i lett volna és az is kombi, azt is elhoztam volna. A helyzet úgy hozta, hogy ebben éppen egy két literes dízel szív dobogott. Az autót Németországból hoztuk. Nem kezdtem el nyavajogni, hogy dízel és nem vittem be egy klinikára CT-re, ultrahangra és EKG-ra hogy minden porcikáját vizsgálják át, mert felelősséget nem akarok vállalni és tuti autót akarok, ami nem viszi a pénzt.
Aki nem azt várja egy autótól hogy lámpától lámpáig padlógáz-satufék és nem gyilkolja annak ez az autó tökéletesen megfelel. Aki pedig úgy használja az autóját, ahogy az elöző mondatban írtam, annak meg mindegy melyik márkát választja, mindegyik kihullik alóla.
Annak ellenére, hogy kishazánkban drága honfitárasim 80%-a elakarja hitetni hogy ő biza sikeres az életben és dől a lé, használtan vettem az autómat, viszont valóban ki is fizettem, így nem a bank finanszírozza hogy műmájert játszhatok a tesco parkolóban.
Az autóban 133 000km volt, ami itthon már biza felér egy felségsértéssel, de az általánosságokkal ellentétben a futómű nem kopogott, az ülések nincsenek kikopva, a kormány sem fénylik és még a fényezés sem matt. Aki nézett már meg tisztességesen autót az tudja, hogy még száz dolgot meglehet nézni amiből döntést hozhatunk kell-e vagy sem vagy törött volt-e az autó. Ez viszont nem. A féktárcsák és betétek pedig tökéletesek. Az autón a szokásos karbantartást azért el kellett végezni, olaj és szürőcserék, illetve egy gyors diagnosztika a márkaszervízben izzítógyertya cserére ítélte az autót. Ezen kívül egy xenon izzót kellet cserélni és az autó tökéletesen müködik mióta megvettem.
Csendesen fut, a dízel hangja nem zavaró és nem szürődik be az utastérbe, nem zörög semmi, kényelmes és nagyon jól vezethető autó, így mindenkinek csak ajánlani tudom. Nem gyilkolom, így talán kibír gond nélkül még pár évet. Ami kell azt csakis gyári alkatrészben, hiába próbáltak kalmárkodni utángyártottal, meg sem közelíti a gyárit. Ráadásul érdekes a BMW alkatrészeinek árképzése. Piszok olcsó és piszok drága alkatrészeket ismernek csak, de nem lehet kategorizálni, mert nagyon szórt melyik típusú alkatrész mennyibe kerül. Takaroóelemek, patentek olcsóbbak, mint jópár népautó kategóriába tartozó márkánál, opel, vw gruppe. Sőt az autómata váltó szürő szett szürővel, tömítésekkel szettben 16 ezer, míg opelék 40 ezret kérnek csak egy szürőért. Háát´ ne is panaszkodjunk, mert egyáltalán nem horribilisek az összegek.
Összességében amire kitalálták, arra tökéletes autó. Azoknak ajánlom, akik tisztában vannak azzal, hogy egy autóra költeni kell, akkor is ha egy bmw embléma van a motorháztetőn és akiknek fontosabb, hogy a futómű, motor, valamint ezzel együtt szürők, olaj meglegyen az autóban, nem pedig navira, cd-tárra és tizénnyócas´ felnire költik a pénzüket. Mondhatnám úgy is ez mindegyik autótípusra vonatkozik és akkor béke lesz autó és gazdája között.
Hibalista
- Eddig semmi, csak szokásos dolgok cseréje.
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 133000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 0 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.5/10) |
