A nyugalom szigete
Szöveges ítélet
98-ban gyártották a kicsikét; az E36-os sorozat egyik utolsó évjáratából való hiszen ebben az évben már forgalomba került az E46-os limuzinváltozata...én mindenképen
egy E36-ost kerestem, mert úgy gondoltam, hogy pályafutása végére csak-csak sikerül kijavítani az addigi hibáit, gyerekbetegségeit; egy későbbi E46-osnak meg
a pénztárcám vastagsága szabott határt. A kombi variálhatósága különösen jól jön mikor síelésre, vagy bármilyen kiruccanásra/kirándulásra kerül sor:)
Sok helyről hallottam, hogy a 25tds motornak különösen érzékeny a hengerfeje, amit nem tagadok, de úgy érzem (vagyis remélem...), hogy megfelelő odafigyeléssel
és karbantartással megelőzhető a probléma. Az autót Ausztriából hoztam be, vállalva az óriási, 900.000 Ft-os regisztrációs adót és az egész behozatali ceremóniát, mert
itthon képtelenség kifogástalan állapotú, törésmentes, végig szervizelt E36-ost találni, a dízelek ráadásul Isten tudja mennyit futottak. A sógoréknál rábukkantam erre a
325tds-re, megnéztem és kihagyhatatlan volt...1., idős (autómérnök) tulajdonos, végig fűtött garázsban tartott, 146.000 km (valós!!!) futásteljesítmény, végig vezetett
szervizkönyv, teljesen sérülésmentes múlt és persze az összes kulcs; még a legapróbb kőfelverődések is ki voltak javítva gyári festékkel! A próbakör még jobban meggyőzött,
semmi zörgést-nyöszörgést nem hallottam, abszolút minden működött, a motor meg gyönyörűen muzsikált...Aztán megnéztem a szervizkönyvet, az eladás előtt 1000 km-el volt
nagyszervizen, ahol pl. új féktárcsákat, kipufogó dobot, ékszíjakat, lengőkarokat, vízpumpát, nyári gumikat (Conti SportContact2 -225/50 R16) kapott a kocsi a szokásos
olajcsere-szűrők stb. cseréjén kívül! A kupplung mintha új lenne, szépen, ´lent´ fog. A kocsi fekete metál, ´M sportcsomagos´ -> ennek nagyon megörültem:). 192 centis
magasságomból adódóan különösen jól jöttek a kihúzható combtámaszú, nagyméretű, rendkívül kényelmes alcantara sportülések.
Még nem volt BMW a családunkban mert szüleimnek sosem volt egy szimpatikus márka, de még ők is elismerték a minőségét, több mint 8 éves kora ellenére nagyon ´egyben van´.
Az autó fogyasztását csak dicsérni tudom, pontosan kiszámolva 6,1 literre jött ki 100km-en (kb 40% autópálya tempomat 130; 40% országút tempomat 100-tehát
finoman hajtva-és 20% város), számomra eléggé hihetetlen volt, többször utánaszámoltam, de akárhogy is hitetlenkedtem, mindig ennyire jött ki...nem tudom mire olyan
büszkék az autógyártók az új közös csöves dízelek fogyasztásával kapcsolatban, nem hinném, hogy egy új, 1500kg tömegű, 150 lóerős dízelautó sokkal kevesebbet kérne!
A menetteljesítményekkel szintén teljesen ki vagyok békülve, alapjában véve inkább a nyugodt vezetési stílust kedveli, de a fordulatszámot 2500-4000/perc között tartva bizony
szép gyorsításokra képes. A futóművét nagyon eltalálták (hiszen BMW:), nem ráz, szépen kirugózik szinte mindent (igaz, most ´csak´ 205/60 R15 méretű téligumik vannak rajta,
a peresebb, 225ös nyári Contikkal valószínűleg más lesz a helyzet), de kanyarban érezhetően ´ott van´ és a hátsókerékhajtásnak köszönhetően teljesen semlegesen fordul
(bár a téltől előre is tartok kissé, még a kipörgésgátló és a menetstabilizáló ellenére is). A kocsi egyébként szinte teljesen fullos (a napfénytetőt- pedig ennek örültem volna,
az automata váltót és a hátsó elekromos ablakokat kivéve); vannak félbőr ülések, a bőrborítású M-es kormány-váltókar, 2 oldali, digitális klíma, ABS, ASC, ESP, tempomat,
4 légzsák, elől elektromos ablakok, fűthető, elektromosan mozgatható visszapillantó tükrök, fedélzeti számítógép, ködlámpák, valamint 2 garnitúra alufelni (16"os, karcmentes
BMW-k nyárinak és egyszerűbb, 15"ösök a télre). A tulaj ezeken kívül adott ajándékba egy 6 pár síléc tárolására alkalmas BMW tetőboxot eredeti kereszttartókkal, valamint
2 db BMW biciklitartót... A nagyon komoly, utólag- gyönyörűen- beépített MP3-as, ´4 utas´ Hifi rendszer (8 hangszóró+csomagtérben erősítő, valamint kivehető mélyláda)
már csak hab volt a tortán...ajándékba pedig ideadta az eredeti, Bavaria CD-s rádiót, mondván, hogy ő úgysem tud vele mit kezdeni.
A kocsival eddig semmi gond nem volt azon kívül, hogy a behozatalt követő első napon egy kamiontól felpattanó kavics megrepesztette a bal első ködlámpabúrát; dehát erről
szegény kocsi nem tehet...A műszakin még belekötöttek, hogy fehéren világítanak az indexek, ezért kénytelen voltam kicserélni az izzókat; ill. az izzítógyertyák gyengélkedtek,
én meg a közeledő tél miatti kellemetlen meglepetések elkerülése végett inkább gyorsan lecseréltettem őket. Most aztán tényleg gyönyörűen, azonnal indul.
A közeljövőt nézve tervezek egy Chiptuningot a motorba (sportlégszűrővel együtt, állítólag úgy hatékonyabb...~ 170-175 lóerőt és ~ 340-350Nm nyomatékot ígértek jelentős fogyasztásnövekedés
nélkül -> ezek nagyon kecsegtető értékek számomra), valamint egy Xenon-szettet illetve távirányító beszereltetését tervezem a központi zárhoz.
Nagyon remélem, hogy a későbbiekben sem fog csalódást okozni az autó, én minden törődést meg fogok adni neki, nagyon vigyázok rá, nem hajtom agyon, cserébe énis elvárom, hogy ´vigyázzon rám´ és lehetőleg
ne hagyjon cserben. Bármi változás lesz, illetve bővebb tapasztalatokkal fogok rendelkezni, mindenképen ki fogom egészíteni az irományomat. (az eddig eltelt 2000 km alatt sajnos nem tudtam több dolgot megfigyelni)
Eddig minden hozzá fűzött reményt beváltott és mindenkinek csak ajánlani tudom! Nem feltűnő autó, nem is mai konstrukció, de aki ezektől el tud tekinteni és egy nagyon szerethető, jó autóra vágyik és a váráslásnál nem az az első szempont, hogy a szomszédok irigykedjenek rá (erre nem nagyon fognak, hiszen ő csak egy 3 sorozattal ezelőtti picike 3-as BMW), szerintem nem fog csalódni. A helykínálat nem ér fel egy hajóéval, a csomagtér mérete-és kárpitozása pedig nem a nagybani piacra való, de minden pont jó, olyan mint egy nagyon kényelmes, passzentos öltöny amit direkt az adott egyénre szabnak...természetesen van akinek kicsi, van akinem nem tetszik, van, aki lenézi mert idős, biztosan akad, akinek gyenge, egyesek szidják, hogy túl szervizigényes, túl drága fenntartani meg hogy télen használhatatlan; én teljesen oda vagyok érte, szerintem megtaláltam az igazit:)! Imádom, egyszerűen lelke van!
Hibalista
- izzítógyertyákat kellett cserélni, valamint indexekben izzókat (a már említett ok miatt a műszakin, egyébként semmi bajuk nem volt)
Ide hordtam szervizbe
magán BMW specialista (Budapest)
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1998 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 146000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 2000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Volvo 740 GLE TD, Nissan Primera 2,0 16V SLX | Következő autója? | ha nem fog cserben hagyni és megtehetem, csakis BMW |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.3/10) |
