A leértékelt köztes megoldás
Szöveges ítélet
Hat igen, skodabol ultem at almaim autojaba. Eg es fold a ketto. Sokan mondtak hogy oreg autot ne vegyel fiam mert ramegy a gatyad meg minek neked a bejemve miert nem jo a felicia (skoda). Hat mert mindig is tetszett es ha holnap beadnam a kulcsot akkor legalabb kiprobaltam amit mindig is szerettem volna ! Es akkor meg gyerekszobam is volt. A masik dolog hogy nagyvarosba sohasem vennek uj autot, az a legnagyobb hulyeseg amit ember megtehet. Szetverik, ellopjak, meghuzzak, nekem meg nincs ahhoz idegzetem hogy allandoan ezen jarjon az agyam.
A vas megbizhato, hutovizet meg sosem kellett utanaonteni, olajat 10K km alatt csak 1.5 litert, szervoolajat 1x felontottem, azota is tart, valtoszekreny olaj szinten tart. Minden ami cserelve lett rajta tart es mukodik.
Eleg szar allapotban vettem, sok mindent kellett cserelnem rajta, a legrosszabb az elektronika, azt neha meg a szaki sem vallalja akihez jarok.
A vetel utan olaj, szurok, gyertyak, fekfolyadek, hutovizcsere, uj gombfejek, csapok, ablaklehuzo elektronika, fenyezesek ahol mar pedzette a rozsda, fekbetetek, kuplung, lamella csere, klimatoltes.
A baleset utan (az elejet horpasztottam) ujrafenyezesek, szilentbokkok csereje (a motor elment setalni - 25km/h-nal!!!), klima azota nem megy.
Miutan rakoltottem a vetelar 1/3-at, minden rendben van rajta es boldogan hasznalhatom azota is. Az egyetlen dolog amire sosem jottem/jottek ra hogy miert gyullad fel idonkent a belso vilagitas, akkor is ha a kocsi all es senki sincs a kozeleben. Tan meg egy ajtokapcsolo csere segit ezen.
Az autonak egyetlen igazi hibaja van, hogy fekete es azonkivul hogy szivja a napot raadasul minden kosz, karcolas meglatszik rajta.
Es hat a lenyeg : miert nem vesz senki 318i-t ? A gyorsulas, a nyomatek, a fogyasztas ? (vegyel ecsem 318is-t, az 150 lojero)
A gyorsulassal meg vagyok elegedve, ahol mas nem megy en 3-4 kocsis sort merek elozni. Igaz 3000 alatt szinte semmi de 3-3500-tol azert elkezd huzni szepen. A fogyasztas atlagban belefer 9-be, ebbol 1/3 varos 2/3 kinti, es van neki nyomva rendesen. Varoson kivul 120-nal a fogyasztasmero 4-6 litert jelez allando sebessegnel, kerdes hogy mennyire megbizhato. Sokan lenezik a 318i-t mert gyengenek tartjak. Az is, de kello tapasztalattal ebbol is tobbet ki lehet hozni. Sajnos ma egyre tobben mar csak az auto erejeben biznak, ugy kozlekednek, nem figyelik az utat kilometerre elore, nem kepesek kiszamolni mikor er mellejuk a szembejovo gepjarmu, egyszoval nem tudnak vezetni. Az ilyen embernek a 318i kevesnek tunhet. Aki skodan tanult vezetni tudja mirol beszelek, a tobbieknek pedig csak ajanlani tudom.
Megemlitenem meg a komfortot, a 13 eves automban a borulesen kivul minden benne van ami csak (nekem) kellhet, beleertve a konyoklot is.
Es ami a legfontosabb : a BMW nem auto, a BMW eleterzes. Egy virus ami gyorsan fertoz, ures penztarcat es mamoros "filinget" hagyva maga utan :-)
Ha barki ilyet akar venni ne azert vegye hogy keveset fogyaszt vagy jol gyorsul hanem mert BMW, mindegy hogy 316, 320, 4 henger vagy 6.
Hibalista
- gombfejek,csapok
- fekbetetek
- szilentblokkok (4x - baleset)
- kuplung,lamella (sosem volt elotte cserelve)
- motorhazteto,hutoracs egyengetes, fenyezes (baleset)
- elso sarhanyo, soforoldali ajto fenyezes (rozsda)
- ablaklehuzo elektronika
- klimafeltoltes
-
- plusz a szokasos, olaj, gyertyak, szurok, fekfolyadek...
Ide hordtam szervizbe
ismeros szaki, nagyon erti a dolgat, neki is e36-a van, kulonben nem tudnam fenntartani
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 1992 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 159000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 10000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | 105L | Következő autója? | E36 320/325 |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.5/10) |
