A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » BMW » 3 (1982-1994)

3 324 TD Touring 

Az ítélet értékelése
5,0(1 db)

Szivatós TD

Szöveges ítélet

Ennek az autónak az elmúlt 3-4 éve elég hányatottra sikeredett,megpróbálom röviden leírni.
Tavaly Szeptemberben vettem,elég elhagyott állapotban.A piaci árához képest fillérekért.Az autó már előtte állt motorhiba miatt.Vezérműszíj szakadt volt az extulaj szerint,majd a szerelője(aki elbafta a szíjcserét)felajánlotta,hogy egy újabb 2.5 TDS motort tesz a 2.4 TD helyére.
Ahogy az lenni szokott,beletört a bicskája(majd Soltvadkertre is lekerült,de ott se sikerült életet lehelni bele)..Félkészen abba maradt..Állt a műhelyben és várta jobb sorsát..
A tulaj közben túltette magát rajta és pontosan nem tudom mennyi idő múlva(jó sok),de meghirdette.Én elég gyorsan lecsaptam rá,és elmentem megnézni.
Hát kívülről szépen egyben volt,de mikor megláttam a motorteret és a belsejét...háát mellbevágott na:D
Utastérben ami egyébként szinte hibátlan állapotban volt,több centis műhelypor volt mindenen..szőnyeg tele szeméttel mindenféle alkatrészekkel.
Csomagtartó fullra pakolva mindenféle cuccal,amit csak kiszedtek belőle az mind ott volt..
Motortérben kábelek széthúzgálva,szétvagdosva..még visszagondolni is rossz:)
Nem húzom tovább,megegyeztünk és elvittem egy ismerősömhöz,hogy majd ő kidobja belőle a TDS motort,én meg gyorsan szerzek egy gyárit.
Nagyjából így is volt,de motorberakáson kívül mást nem tudott megcsinálni.Pedig ígért fűt,fát..
Sokadszorra is saját kézbe kellett vennem a dolgokat,mert még azóta is ott állna az autó.
Szereztem egy jó barátomtól garázst és nekiálltam egy villanyszerelő barátommal átnézni az egész autót.Mit hagytak épen,vagy épp vagdostak szét az előző barbár szerelők.Miután urrá lettünk a káoszon és kivettünk 50 méter felesleges kábelt,nagyjából letisztult mi is kéne,vagy épp nem.
Egy nagy hátrányunk volt,hogy ehhez a 2.4TD-hez semmi,azaz semmilyen kapcsolási rajz nincs.Egy-két kisebb izzítási rajzon kívül,nem találtunk semmit.Ez komoly fejtörést okozott.Ezúton szeretném megköszönni a segítségét az index e30,és bmwpower fórumozóinak.Sokan megmutatták az autóikat,sőt még el is jöttek ránézni,hogy miben segíthetnek.
Lényeg,hogy szépen alakult a dolog és nemsoká az első indításon is túl voltunk.
Innen egy új korszak köszöntött be..Az adagolók korszaka.Sajnos nem volt ismeretem az adagolók terén(azóta proff vagyok:D )és emiatt eléggé sok időt vesztegettem el.. Nem részletezem,de nagy nehezen rájöttünk az elektromos adagolóban vmi kuka..csak nem mindig volt kuka..Hosszas szopóka után találtam egy adagolóst(ami higgyétek el,nem egy gyakori dolog)akire rámertem bízni az autót.
Szereztem egy mechanikus adagolót ami már vagy 4 éve száradt egy ismerősöm garázsában..Beletettük,de nagy hiba volt.Belül szétrohadt a szó szoros értelmében.Gázolajjal feltöltve kellett volt eltenni..
Működött az autó vele,de sajnos folyt belőle a nafta ahol csak tudott.
Isten tudja hány liter gázolajat forgattunk át rajta,de dőlt belőle a rozsda iszap..
Szerencsémre ingyen(igen ilyen is volt) szereztem egy másik mechanikus adagolót és kompletten felújíttattam.Ezzel szépen muzsikált és porszáraz volt:))
Már csak egy rejtélyes indítási problémán kellett urrá lenni,és kész is lett.A probléma nem is egy volt..ráadásul egyszerre.
Az üa szűrénél lévő kézi tápszivattyúnál(nyomogatós bizb@sz)falsot szívott.Igenám,de közben a tankszellőzésem elvolt dugulva.Vákum volt a tankfele.Egész egyszerűen a gázolajat visszaszívta a tankba és mivel falsot tudott szívni,lelevegősödött az egész rendszer..és ez dízel egyik rákfenéje.
A sok köszörültetés miatt sikerült egy önindítót is kifektetni.:(

Kicseréltem a rossz alkatrészeket és azóta szépen muzsikál a TD.Indul hidegen,melegen ahogy kell.Hamar-gyorsan levizsgázott,átírtam és bele is tettem 1500-kmt:) Egy-két apróság előjött rajta,de ezek mind a sok állás miatt vannak.Megtörtént az olajcsere,szűrőcsere,fékcsere is..
Nagyon jól megy.116 lovas papíron(225Nm) és érződik is annyinak.Szépen halkan muzsikál a sorhat.Az olajcsere óta a turbó is csak diszkréten fütyül.Csak épp annyira,hogy az ember elmosolyodjon:)
Tervezem az intercoolert beépítését is,de sajna ahhoz kevés vagyok.Keresnem kell egy szakembert hozzá.Mivel elég érzékeny a 2.4TD hengerfeje,sürgősen cselekedni kell.
A belseje is szépen összeállt.Gyári sport ülései nagyon kényelmesek és piszok jól tartják a hátat.A combtámaszról nem is beszélve:) A csomagtartója hatalmas és nagyon jól pakolható.
Futóműve meglepi volt,mert hibátlan.:D Nem ráz,nem kotyog..
Fékei kiválóak a négy tárcsaféknek köszönhetően.
Hosszú utat jártam be,mire elkészült.Elég jól megismertem a típust ennek köszönhetően.
De nem ajánlom senkinek,hogy így vegyenek autót.Lehet,hogy nagyon olcsó volt,de rengeteg utánajárás és szívás járt vele,mire üzembiztos lett.Csak azért bírtam ki,mert fanatikus vagyok:) Ez az 5ik e30-am...de az első touring.

Írok majd folyamatosan,hogy miként alakul a közös jövőnk:) Meghálálja e sok belefektetett időt és munkát...remélem igen!:)

2010 07 20

Egy-két dolog történt a kocsival az írás óta.A motor eddig kiválóan vizsgázott.Mivel nagyon kíváncsi voltam,hogy hogy bírja a strapát,ezért még a budira is kocsival mentem.Belekerült kb 5-6 ezer km és nagyon színpatikus.Ebben a mostani forróságban is jól megy és nem melegszik,bár érezhetően gyengül a cooler hiánya miatt.Sajnos ezt még nem sikerült belerakni,de dolgozom rajta.
A motor egy csepp olajat nem fogyaszt és el sem csöpögteti..por száraz.
Átesett egy lakatoláson is,mert azt vettem észre,hogy vizes a szőnyeg..Több helyen jött be a víz az utastérbe.Fütésbox tömítése volt elporladva és jobb oldalt az ablakmosó tartály mögött részen volt átrohadva.A két taposót is megcsinálták,így most jöhet majd a tél.
Ami most jön,az hátsó futómű rendbetétele.Hídszilentek cseréje a stabpálcák cseréje és alákerül a sperr diffi is:)

2010 09 06

Na hát alakul a verda.Történt egy-két dolog a múltkori írásom óta.Alá kerültek a kemény szilentek és a sperr diffi is.Sajna a diffi másnap ki is került alóla,mert sajna búgott-zúgott és vinnyogott is,viszont nagyon jól zárt.Maholnap kész a felújítása és mehet vissza alá.Ki kellett cserélni a kinyomó csapágyat,két motortartó bakot,kardán felfüggesztő csapágyat,váltó tartó bakokat is és egy viszkót.Ezek mind még gyáriak voltak tehát már ideje volt ezeket kidobni alóla.Már túl vagyok a 8 ezredik kilóméteren vele és nagyon megszerettem.Gyorsan az olajat is ledobtuk belőle..8000 km alatt 3 decit töltöttem utána és 10w-s olajat használok..ez több mint jó egy 21 éves motortól.
Kíváncsian várom a telet:)

2010 10 11

A nagy szerelések közepette,gondoltam a hűtésemet is felújítom.Egy TD-nél ez szerintem alapkövetelmény.De ez sem ment könnyen.Vettem egy vadi új (wahler 80fokos) termosztátot és egy új Behr viszkót.Sikerült mind a kettőből kifogni egy gyári hibásat :D Nem akartam elhinni,hogy amikor összeraktuk elkezdett finoman melegedni,főleg alacsony sebességnél.
A termosztát csak 87 foknál kezdett kinyitni ha épp kedve volt hozzá,a viszkó meg melegen alig tekert..egy ujjal letudtam fogni..Azt hittem a ideg szétkúr..Másnap újra szét és egy másik új (GATES) termosztátot raktunk bele,és ha már ott voltunk egy új vízpumpát is.
A régi ám de jó viszkót visszarakva minden hibátlan lett.Hegyen fel s le 81-82 fokos a víz..ennyit a gyári minőségű új alkatrészekről.

folyt köv..

Hibalista

- Elektromos adagoló,machanikus adagoló(rossz tárolás miatt),önindító,termosztát,kinyomócsapágy,váltó szimering..

Ide hordtam szervizbe

Megpróbáltam egy ismerőssel...kár volt.Magamnak kellett befejezni,de jobban jártam vele.

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 1989
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 280000
Megbízhatóság (7) Vezetett km 1500
Szerviztapasztalat (1) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? 324d Következő autója? valami kombi.
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

BMW 3 1982 (1993 - 1987)

További ítéletek (158 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)