A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » BMW » 3 (1982-1994)

3 e30 320i cabrio 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Nem várt szerelem

Szöveges ítélet

Nem lesz rövid…
A javítások és minden csúnya anyagi vonzatú információk a végén olvashatók, ha valakit csak az érdekel. 

Gondolom sokan már nem napi közlekedési eszközként, hanem hobbi autóként tekintenek az e30-ra. A cabrióra ez fokozottan igaz, hiszen ez még egy más kor elvárásainak megfelelően készült. Eltűntek az utakról, ami nagy kár.
Miért vesz magának egy megrögzött Hondás Bmw cabriót? Paradoxon.
Mert a mindennapi praktikum mellé kellett valami, amire valójában semmi szükség sincs, de a képzeletbeli bakancslistán mindig is magasan vágyott volt. És nem a bajor gyár nimbusza miatt, hanem mert egy olyan korszak utolsó képviselője, ami végleg elveszett. A mai autók jobbak, kényelmesebbek, kevesebbet fogyasztanak és csendesebbek is. A gazdaságosság már más kérdés, ahogy a megbízhatóság is. De a fő ok, amiért végül egy akkor még 28 éves autó megvásárlása mellett döntöttem az a formája. A coupe is gyönyörű, de ha már felesleges autót állítunk be a képzeletbeli és valóságos garázsba, legalább egy minimális okot fel tudjunk mutatni. Ezzel győzött a ne legyen teteje elv. Süssön ránk a nap, és élvezzük a szelet a nyakunkon. (Itt lehet is háló nélkül, mert elég huzatos.  ).
Gondoltam meglesz 1-2 szezont és pipa. Most túl van a 32. évén, de nem tudok tőle szabadulni. Mindig elfog a bizsergés, ha beleülök a fekete bőrülésébe és felmordul pár fordulat után a 6 henger.
Mivel nem terveztem hosszú távra így nem a felső szegmensből válogattam, mert már akkor is bőven 4 milla felett volt minden tétellel együtt egy szebb példány megvásárlása és honosítása kintről. Itthon 1 évig néztem a kínálatot és nem volt semmi.
Ami nekem mindenképp fontos volt, hogy „kislámpás” legyen, mert az én egyéni ízlésemnek jobban fekszik, és 6 henger a hangja miatt. Mivel csak szezonban akartam gurulni vele, így nem érdekelt a fogyasztása. Továbbá már az új Motronic gyújtás rendszerrel, mert azt nem szidták annyian a kinti fórumokon. Ez pedig erősen beszűkített a lehetőségeket.
Amit még fontosnak tartottam, hogy ne legyen sok rozsda. Esztétikai hibák beleférnek, de legyen egy viszonylag jó egységes képe. Használni akartam, nem a garázsban félteni.
Végül itthon találtam egy közepes állapotú, de vállalható példányt. Két dolgot nem akartam, fekete autót, bőrüléssel.
Így lett fekete autóm fekete bőrüléssel. Hát igen, aki nem szán rá sokat az érje be ezzel. 
Ami különleges ezen a példányon, hogy gyári francia kivitel. Akkor nem is tudtam mennyire keresett a sárga fényszórója és ködlámpája. Viccesek egy német autóban a francia feliratok a visszajelző panelen.
Praktikus szempontok alapján én automatát kerestem és most is azzal venném, mert kényelmes vagyok és ráadásul ez az autó tető nélkül nem is nagyon alkalmas a vadulásra.
De nem ezzel az automatával…..
Mert ez bizony inkább kényelmes, mint sportos vezetésre lett hangolva. A 4 fokozat mellé jó lett volna még egy, úgy, hogy az első 3 közé kellett volna egy plusz fokozatot beiktatni. Az első nagyon rövid, a második meg túl hosszú. A negyedik meg a overdrive. Tehát nem ezzel fogunk gyorsulási versenyt nyerni egy átlagos családi autó ellen. Marad a kényelmes tető nélküli krúzolás, amiben viszont tökéletes partner a futómű a kormány és a fék.
Ha az ember elfogadja, hogy a 30+ autónál szinte minden futómű elemet cserélni kell vagy egyszerre, vagy szép sorban akkor most is ugyanazt a feszes érzést adja, mint amikor legördült a gyártósorról. A szervós kormány precíz, egészen más érzést ad mint egy mai korszerű autónál, pontosan érezni minden pillanatban, hogy mi is történik elöl. Ehhez nem is kellett más, csak egy teljes kormánymű felújítás….
A fék, szintén némi khmm.. pénz elköltése után fantasztikus, Jól fog, nemcsak egy 30+ autó elvárható szintjén, hanem mai elvárások alapján is. (Persze se ABS, se EBD).
Nem egyszer láttam a rémületet a mögöttem jövő arcán (és emiatt a sajátomon is), amikor egy-egy forgalmi helyzet miatt kellett a teljes autósornak durván visszalassulnia 130+ sebességről. Mert a Bmw mindig megáll. A hibátlan 4 tárcsafék és a prémium nyári gumi természetesen alap kel legyen egy hobbiautón. (A napi közlekedési eszközökön is) A fékeket jobban fogyasztja az automata miatt, mint a manuális, de ez elfogadható kompromisszum.
Különben megfelelő utazó autó lenne, csak a szélzaj brutális. A tető nem bélelt, csak egy vászon, mint a hintókon. Szerencsére a fűtés elég hatékony, így ha hidegben akarunk gurulni egyet, nem kell szkafander a túléléshez. Mondjuk abban bele sem lehetne ülni, mert az én 183 cm már erősen feszegeti a kicsi utastér képességeit. Teljesen hátratolt ülés mellett még éppen elfogadható a hely, 3-400 km ki lehet bírni benne egy fenékkel. De erősen akarni kellene ezzel elindulni egy lendülettel Európa másik végébe.
Pedig a tempó nem gond, érezhető, hogy az Autobahn-hoz hangolták. 140-150 utazó meg sem kottyan neki (Természetesen német honban) itt 3200-3400 körül forog a motor. A fogyasztása is teljesen elfogadható, érdekes módon nem több mint az országúti gurulás mellett. Igaz ott általában nyitva van a tető, ami erősen növeli a kúton elkölthető pénz mennyiségét.
Nem bántam meg, továbbra sem akarom tökéletes állapotúra felhozni, csak olyan patinás állapotban, amivel átmegy az OT vizsgán.
Úgy tűnik, hogy marad, a kisebbik lányom már kijelentette, hogy az övé lesz…
Reméljük akkor még lesz benzin a kúton és társadalom elfogadása egy olyan gyárilag katalizátor nélkül gyártott őskövülettel szemben, aminek minden gázfröccsére kéjes öröm ül ki az arcunkra, de a bébi fókák tömegesen elpusztulnak.
Kellett rá költeni?
Áááá alig…. És ezután sem kell majd.

Tehát a száraz tények:

Vételár 2 milla. (Félelmetes az, hogy elmúlt 4 évben úgy megdrágultak kint ezek az autók, hogy ennyi pénzért már roncsot sem nagyon találni).
Induló javítások - diesel óracsoport volt benne, jó óra EBAY-ról 60 ezer
Motor vergődött – Frankék Pátyon 50 ezerből megcsinálták. Hozzájuk hordom, mert közel vannak és profik.
Elkezdtük használni, jöttek elő a csontvázak.
Új kipufogó, futómű, fék felújítás, kormánymű felújítás, automata váló váltókar szivárgás orvoslása, elektromos gondok rendbetétele, folyadékok szűrök cseréje 450 ezer
Következő évben új gumik 120 ezer
Vizsga, és egyéb szükséges javítások 130 ezer
3. évben szezon elején 300 ezer a szokásos dolgok mellett vezérlés és pár apróság.
Szezon végén automata váltó felújítás 480 ezer
Ami még hiányzik, kell rá egy új tető, mert ez ha nem is gyári, de bőven 10+ éves. Már nagyobb esőben becsepeg.
Idén nem költöttem rá, csak a folyadékokat cseréltük, valamint töltögetem a benzint nagyon lelkesen.
Soha nem állt meg, de az elején volt, hogy csak éppen tudta hazavonszolni magát.
Fogyasztása:
Város 10-12l liter Úgy kell annak, aki Budapesten autóval akar menni bárhova….
Országút nyitott tetővel 8-9 liter
Pálya zárt tetővel 130-150 közötti utazóval 8,5-9,5 liter
Biztos lehetne lejjebb vinni a fogyasztását, de aki úgy akar autózni, az ne Bmw-t, hanem Prius-t vegyen. Ja abból nincs cabrió. :O
Biztos volt még pár apró tétel 30-50e Ft körül, de azokat nem számolom.
Én évi 2-4 ezer km megyek vele szezonban, amit egyre jobban tolok kifelé, amíg az idő engedi, mert nehéz eltenni hónapokra a garázsba. Hóban, sózott úton soha, esőben csak akkor, ha meglep egy zivatar. Ha esőt ígérnek, akkor marad tető alatt.

Megérte?

Talán azt a pénzt visszakapnám, amit eddig ráköltöttem, ha eladnám, de az élmény annyira egyedi, hogy nem lehet pénzre lefordítani.
Aki teheti próbálja ki, ha nem egy cabrióban, de legalább egy zárt tetős verzióban.
Nagyon lepusztult példányt nem ajánlok senkinek, annak semmi köze az eredeti örömteli autózáshoz.
Költeni meg nagyon sokat lehet rá.
Én is úgy számolok, hogy szezononként az extrák nélkül 250-500 ezer rámehet a benzinen kívűl.
Ha meg nem, akkor örülünk. Akinek ez nem gond, annak bátran ajánlom hobbi célra.
Csak most már a beugró összeg lett összemérhető egy pár éves autó árával….
Aki teheti most vegyen, mert később elérhetetlen lesz, ha már most nem az sokaknak……

Hibalista

- Minden, ami egy 30+ autón lehet. - Futómű, fék, kormánymű, váltó, gyújtás, automata váltó

Ide hordtam szervizbe

Fankék Páty

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 1989
Kényelem (6) Használati időtartam 4 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 190000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 10000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 10 l
Előző autója? Következő autója?
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

BMW 3 1982 (1993 - 1987)

További ítéletek (158 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)