Ezt olvasd el,ha ilyen autót akarsz venni!!!!!
Szöveges ítélet
Hol is kezdjem,nekem kettő ilyen BMW is volt,az egyik az M10-es motorral 1,8ccm injectoros volt,a másik az M-20-as mocival és 2,0-motorral szerelt kétajtós kivitel volt!
Sajnos nagyon kevés olyan példány van ebből az autóból az országban amelyik jó műszaki állapotnak örvend!Mert amikor ezeket gyártották,akkor még nálunk nem forgalmaztak Nyugati-Kapitalista autókat.Ezért a legtöbb ami most fut az útjainkon Nyugat-Európai gépkocsi volt,és magánúton került az országba.A 90´-es évek elején még viszonylag fiatalok voltak ezek a gépek,és volt esély arra,hogy egy jobb állapotnak örvendő példányra szert teszünk.De napjainkban már kiöregedtek ezek az autók,és legtöbbjük romhalmazzá vált,vagy ahoz közeli állapotában használják!
Az a kevés amelyik még szép,és megbízható műszaki állapotban van,az meg NEM ELADÓ,nem fogja a gazdája eladni,mert amit adnának érte annyit neki is megér!
Ezzel elmondtam,hogy milyen nehéz,és reménytelen ebből jót venni manapság,de aki mégis vesz egyet,az készüljön fel arra,hogy atomjaira szét kell szedni a gépet,és újból felépíteni ahhoz,hogy megbízható,és jó legyen!De ha ezt megteszi,akkor egy nagyszerű élményautóra tett szert!
Sajnos a kocsi legnagyobb ellensége a KORRÓZIÓ,nem találni már ép példányt,amit ne kezdett volna ki a rozsda!De ami ennél is rosszabb,hogy a legtöbb ilyen E-30 BMW-t szakszerűtlenül kontár módon tartották életben,működésben.Így sok bosszúságot okoz például az elektromos rendszer javítása is,mertr sok sok vezeték össze-vissza lehet kötözve! Egyszerüen ezeket a kocsikat sokan fillérekből szeretnék üzemeltetni de ez nem működik abban a formában!
A BMW egy szervízigényes autó,sajnos nagyon érzékeny a ,,belenyúlásokra",és azzal bosszulja meg az ilyen ,,olcsó-szakemberek" javításait,hogy MEGBÍZHATATLAN lesz! Az üzembiztonsága nagyban romlani fog!
Ne tévesszen meg senkit az,hogy párszázezer forintért meg lehet venni,az még csak azt jelenti,hogy az udvaron áll egy ,,romhalmaz",ami éppen működik.Arra még legalább a vételének az árát rá kell költeni ahhoz,hogy jó autó váljék belőle!Ezért is nehéz hozzá olyan szakembert találni aki szívesen foglalkozik vele!Mert az olcsó szerelők legtöbbször kontár munkát csinálnak,és bár hangoztatják,hogy nem nagy ügy,megcsináljuk,mégsem így van mert nem értenek hozzá megfelelő képpen!
Azok a SZAKEMBEREK akik valóban értenek a BMW tipusaihoz,azok meg nagyon drágán dolgoznak,és nem kispénzű embereknek valók!Ezért zsákutca az egész!Amúgy az autó nagyon jó vezetési élményt ad,még a kicsi és gyenge 4 hengeres erőforrással is élvezhetően autózható!A futóműve nagyon eltalált,a súlyelosztása kitűnő! A 6 hengeres motorok közül érdemes választani,nekem már a ,,kishatos" is nagyon rokonszenves volt.Igaz nem a menetteljesítményei miatt,mert nem egy gyorsuló bajnok még a 2000ccm-es 6 hengeressel sem! de az az elemi nyomaték ami benne lakozik,és a HANGJA, a hangja az csodálatos,egyszerüen leírhatatlan! Amikor elforgatja az ember,az valami álomszép,démoni,félelmetes!
Nekem nagyon bejött!Sajnos a menetteljesítményei egy kissé szerények a 2.0-nek ,mert a 129 ,,gyári bajor lóerő ménes",nem varázsol aszfalt torpedót a kocsiból,de ahhoz már elég,hogy látványosan,és élvezetesen tudjunk autózni a hátsó kerékre!Az 1800ccm 4 hengeres még nagyon vérszegény,azzal inkább csak a hátsókerék meghajtás vezetési technikáját lehet elsajátítani,de aki azzal megtanul vezetni,utánna nyugodtan beleülhet egy sokkal nagyobb teljesítményű hátsókerék meghajtású autóba!
Az E-30 320i menetteljesítményei:
végsebesség óra szerint 210Km/h!
De negyedik fokozatban is bőven 200Km/h fölé sikerült kihúzatni a motort!
Harmadik fokozatot 170.....180Km/h sebességig lehet kihúzatni,de én célszerűen 150Km/h nál javaslom azt,hogy váltsanak feljebb.
Kettes fokozatban 120......130Km/h-ig lehet menni vele,de 90Km/h-nál érdemes elváltani!
Mindez attól is függ milyen a differenciálmű,és a sebességváltó áttételezési aránya,mert én vezettem olyan E36-ost 320i-ben,ami csak 95Km/h ment kettes fokozatban!
Az enyém ezeket az értékeket tudta!
A Fogyasztás úgy alakul,hogy a legkedvezőbb a 10L/100Km, ennél kevesebb üzamanyaggal nem lehet kihozni a fogyasztást!De ha valaki nagyon állat módon kezeli a gépet akkor hamar 15....20L/100Km-re ugrik a fogyasztás!
olyan vegyen lyen autót aki megszállot,mert ez nagyon drága hobby,és sok pénzt követel,de ez mellett legyen egy olyan autója tartalékba,amivel olcsón,és megbízhatóan eltud jutni oda ahova éppen menni akar!
Mert akárhogy osztom-szorzom,akkor is egy öreg autó ez,és soha nem lesz olyan megbízható mint újkorában!Bár a BMW soha nem a megbízhatóságáról,és olcsó üzemeltetéséről volt híres,mindig inkább a VEZETÉS ÉLMÉNYE volt az,amiért az ember beleült egy bajor autóba!
Hibalista
- Ezt a rovatot nem szívesen töltöm ki mert akkor nagyon hosszú lenne a levelem!
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (1) | Évjárat | 1984 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (3) | Vezetett km | 0 |
Szerviztapasztalat | (1) | Átlagfogyasztás | 11 l |
Előző autója? | Coupe | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (6) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (3.5/10) |
