324d megérte? talán:)
Szöveges ítélet
Szép májusi napra virradt, egyik jó barátom felhívott, hogy megvenné az első BMW-met (e30 318). Pénz áll a házhoz, mivel sokat megyek, és szerettem volna "bio" üzemanyaggal járni, kicsit olcsóbban, ezért csak dízel jöhetett szóba, régi, de BMW, mindenféleképpen, tudjuk, a nagyzolás.
Tipikus autóvásár, nagyon olcsón, minél jobb autót venni, mint akkor is, ez most is szinte lehetetlen. Mikorra a pénz a kezembe került természetesen az összes normálisnak mondható autó elkelt. Percenként frissítettem a használtautót, hopp egy találat, műszaki van, nagyon olcsó (160 000Ft) e30 324d, semmi írás, egy aluljárós kép egy másik autóról. Ilyen hirdetést, ha nem hajt a tatár, meg sem néznék, de most, mivel akkor a legolcsóbb találat volt, mondom felhívom, de nem tudtam elérni, rossz volt a szám. Nyomozásba kezdtem. Jó…nem volt nagy ügy, ráhibáztam h 27 helyett 277 volt, elértem.
Rendes tulaj, mondja, hogy nem szép az autó, de menjünk le nézzük meg. Másnap elindultunk, 2 barátommal Pestre, 2 óra városban kóborlás után (GPS minek...ismerem Pestet) a tulajjal találkoztunk, elkísért az autóhoz, messziről meglátva ha én vezetek, összeesek és meghalunk.
Azt mondják, 10 percig nem szálltam kis a kocsiból, én nem is emlékszem. Nem számítottam jóra, de ez….csupa rozsda, sérült egy pár elem, tetőcsomagtartó, és téligumi szintén oxidálódott felniken, májusban. Én összeszedtem lelki erőm, és elkezdtem a tulajdonos kérdezgetni a szokott dolgokról, közben ketten támasztottak. Az tartotta bennem a lelket, ha már elköltöttem egy huszast, akkor már megyek vele egy kört. Ténylegesen hideg motor (mivel a tulajnak a szervnél volt a jogsia), egy izzítás, és kerr. Kicsit nagy kerr, mert dob előtt le volt szakadva még a kipufogó is. Beültem. Ugye kívülről lestrapált autó, belülről sem vár tőle sokat az ember, de itt a kék bőrön semmi hiba nem volt, gyári BMW gumiszőnyegek fogadtak, jó illat, mégiscsak 2. tulaj, az első az apja volt. Vezetésben meg hihetetlen…megy, indul megáll, futómű teljesen rendben, kormány, fékek, az előző kocsimnál sokkal jobb volt a hatás, közben kirakatban megláttam magam úristen…
A p”csába, most mit csináljak….kis gondolkozás után kérdezem a végét. 150. Mentünk haza. Megállít, azt mondja van hozzá pár kerék még meg gumik, meg ugye nem is kell átíratnom, mondjuk én alapvetően így kértem, máshogy nem érte volna meg. Számolgattam, még mindig nem jó, de legalább már nem kellett támasztani. 2 órán keresztül ültem a kocsi mellett, nézegettem, egész hátán tenyérnyi lyukak, elemek elől mind rosszak, kipufogó, úristen. Marci a heggesztő papírral ellátott enyhén karosszériásnak mondható barátom Dani ős BMWs cimborámmal együtt: „Lóri…egy hét és olyan autót faragunk belőle, szebb lesz mint az előző.” Ezt 3 percenként ismételték.
Elmondtam a tulajnak, ha nem akarja, hogy a tesók vegyék meg egy százasért, míg le nem jár róla a papír, akkor engedjen még. Még egy óra beszélgetés, 140. Megyünk haza, elköszöntünk.
Mentünk vagy 200 métert, kikanyarodtunk, mondja Marci: „ Lóri hívd fel, 120, annyiért visszamegyünk.”
És igen. 120, ennyiből egy család szokott vásárolni ennivalót, én meg vettem érte egy jónak korántsem mondható autót, ami műszakis, megy és nagy BMW logók emlékeztetnek a letünt korra, mikor még a Dr. apuka járt vele a családdal, hitvány zsigák és wartburg deluxeok között. 4 plusz gumival, 4 gyári alufelnivel, amihez szintén jártak gumik, nem rosszak, és a kocsi alatt lévő nagyon jó állapotú téliket sem szabadott elhanyagolni. A kocsi miután eladtam a plusszokat papírral, biztosítással volt benne, így csúnyán 100ba.
Hazahoztuk, 3 napig jártam vele így ahogy volt, hogy kiröhögtessem magam az előző elég jól sikerült e30 után, még azokkal az emberekkel is, akik hittek bennem. Beálltunk Daniékhoz, Marci ránéz, mondja nekem „ Ez jó, de el akarjuk mondani, hogy csak szivattunk, nem gondoltuk, hogy megveszed ezt a sz”rt”, közben röhögtek, utána már én is. Köszi srácok, akkor kezdjünk hozzá.
Egy napos hegesztés a hátfalon és a kocsi sárvédőívei alatt, egy tuskóból és egy gumicsizmából, (amit szöggel igényesen odafogattunk, utána meg szidott Marci apja, hogy befolyt a víz a csizmájába) gyártott padon az egyik első sárvédő kikalapálása után már csak az elejével kellett valamit kezdeni, mivel lökös is össze volt törve, szoknya meg még hírből sem volt. Csocsi barátomat felhívtam, számolgattam, 30-50 között csocsi ragyi, annyi épp még lenne is de kedv nincs annyit költeni. Hopp, megláttam a bontásra szánt e21 szoknyáját, faragjuk rá, az nem kerül pénzbe. VW indexeknek helyet vágtunk, meg a vonószemnek, középen ketté, ráhajtottuk, teszi a dolgát, egyedi tuning 0 forintból, leszereltem a tetőcsomagtartót, 2 doboz törtfehér fújósfesték, mehetünk.
5 napra rá egy lánnyal kocsikáztam, egy kisebb parkolói emelkedőbe, úgy hogy mellettünk rendőrautó ment el gyök2vel, kompletten leültettem a bal elejét egy szétszakadt gólyalábbal. Ez a stílus. Csocsit ismételten hívtam, van 10ért kettő. Ha már itt van, beleraktam. Jöhet az alufelni, meg az ültetés. Felnit neten találtam, nagyperemeset olcsón, pont ilyen kellett. Az udvaromon álló zsiguliból kiszedett gyári lada nyomtávval fel is ment előre.
Az ültetéshez 3db 115ös 1mm-es korongot vettem a helyi üzletben. Kicsit sok lett, de visszarakni ugye nem lehet, ezért is törtem 2 szer darabokra a kartert, 2x3 sörömbe került egy helyi cégnél dolgozó alumínium hegesztő embernél a hegesztés, másodjára szerintem előtte itta meg mert csöpögött néha azért. Borzasztó munka, még a váltó és lendkerék takaróját is levenni, olajpumpát kikötni, mivel a motort nem tudtuk felemelni, nagyon rossz. Működött az autó, a sok „bio” cucctól eltömődött a gázolajszűrő párszor, de okos keresgéléssel nem kellett márkához mérten 3500 forintosat venni, hanem egy univerzális is jó volt 820-1550 forint között. Szerettem, RAT találkozókon feeling volt, de eljött a nap. A műszaki lejárt. Így, hogy a lengőkar 4,7cm-re volt a földtől nem nagyon ment volna át, a kis cápa orról és a hanyag eldolgozásról, a tele matricázásról és a narancs fekete karbonos tetőről nem is beszélve, bepróbáltam kicsit a fekete területen is, de mondták, hogy: Ezt? Lehetetlen.
Helyi háztartási boltos vállalkozók szerethetnek, vettem nekik is már lassan egy kocsit a náluk hagyott összegből, most is vásároltam 3 kiló kittet, hígítót, papírokat, szalagot stb. Felhívtam Jocit, le tudná e festeni Daniék garázsában. Joci klíma és hűtőszervizes, a hűtők is fehérek, azokat is kompresszorral fújja, a saját Golfját is ő festette, nem lesz neki gond, belement, mondtam neki, hogy a festéket vegyük meg együtt. Eger, szombat este nagy multi= SUPRALUX fehér. Nem reklám, de ez van rajta.
Kezdődött az agyalás mivel fűtsünk, hát a gázégőre szavaztunk, oxigén kevés volt, de meleg annál több, bár a kúton hülyén néztem ki, ahogy egy piros bőrös Alfába tuszkolom bele a palackot. Sok meló volt azért előkészíteni, de eljött a festés napja. Mivel a nyílt láng és a hígító meg a festék nem barátok, szereztünk egy hősugárzót, annyi villanyt még kibírtunk.
Joci sietett egy vágóhídra, így a komplett garázstakarítás, maszkolás és agrárfóliából festőfülke kialakítás, és 2 rétegben lefújás nem tartott tovább 3 óránál, ami szerintem ilyen körülmények között rekord. Összeraktuk, még 2 szer ment el műszakira, de mindig volt valami vele, amiért nem engedték át, három, azaz 4 a magyar igazság meg megint Csocsi, aki adott egy műanyag lökös héjat amit felküldtünk rá, átment. Akksi kellett bele mert télen nem indult biztosan, ezért vettem is egy bérletet olcsóbb volt mint 80amperóra.
Most tartok ott, hogy annyiban van az autó, amennyiért el tudom adni, szintén egy barátomnak, ami jó teljesítmény. Amúgy teljesen meg vagyok vele elégedve, fogyasztása nagyon jó, 6,5-7 liter, városban kicsit nő, de mezítláb lehet tartani. Télen sem hagyott cserben, csak az akksi miatt, de az nem a motor hibája. Máshogy autózható mint egy 318, nekem ez télen kicsit jobban tetszett, mivel alul nyomatékosabb, bár a szervó hiányzott.
Összességében nem mondom azt, hogy jól jártam vele, sőt, de megmentettük, mi utolsó reményei. Tanultam belőle, de mikor beleülök azért jó érzés, mégiscsak BMW és a munkám, munkánk. Köszönöm, barátaim.
És neked is, hogy elolvastad.
Ui.:
Mostani állapotáról nincs még képem, majd lefotózom, addig is töltök fel az első két fázisról.
Hibalista
- Leírásban szerepel.
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1986 |
Kényelem | (3) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (3) | Km vásárláskor | 340000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 35000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | BMW e30 318i | Következő autója? | BMW e36 325i |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.4/10) |
