318is - A legjobb kompromisszum
Szöveges ítélet
A legenda addig él, amíg éltetitek! Egy ilyen darab ma is móresre tanítja a hétköznapi felfújt fostalicskákat.
2003 májusában ültem bele egy 1985-ös E30 316-ba. Nagyon szerettem, fájó szívvel adtam el 2 év és 25e megtett km után. De már az autó megvétele után pár hónappal tudtam, hogy a következő autóm egy (1987/09 utáni) nagylámpás műanyag lökhárítós E30 coupe lesz. Egy BMW fórumos ismerősömnek volt is egy egész szép példánya. Mondtam neki, ha eladja feltétlenül szóljon, mert érdekel! Az autó egy 1991-es 318is volt megkímélt állapotban, 5 évet szolgált nála, ő is csak azért adta el, mert bővült a család egy kis jövevénnyel :), előtte egy idősebb korú orvos házaspáré volt :) szokásos. Garantált 180e km-t futott, gyári BMW 1990-es gyártású hátsó dobbal és katalizátorral (ami még ma is kiválóan működik! kop-kop), nagyrészt gyári fényezéssel, szóval tényleg nem széthajtott suhanc kocsi, egyszóval jó alap volt!
2005 májusában hozzám került. Miután megvettem rengeteg mindent kellett javítani rajta, hogy minél szebb és jobb legyen. (Fényezése kissé matt volt, ezért kapott egy teljes polírt. Fényező barátomnak köszönhetően olyan lett mintha újra fújtuk volna. Szerencsére 4 év után is hibátlanul néz ki. Vettem ebayen felni közepet mert 1db hiányzott majd felújítottam a gyári 14-es pókhálós felniket, igaz később 15-ös pókhálós felniket kapott új gumikkal, mert az sokkal jobban áll rajta és a komfort sem romlott, a tapadás viszont kiváló lett. Természetesen megkapta a hiányzó első „is” lippet, ami általában minden 18is-ről hiányzik sajnos, mert lopják. Elég horror az ára. Motorjában vezérműláncot cseréltem fogaskerekekkel megvezetőkkel feszítővel együtt. Gyári ködlámpákat szereztem hozzá. Időközben bekerült egy E36 kormánymű, sperr difi, nagy Board, xenon, Bilstein gátlók…stb. stb.)
„Top Styl Design” Az E30 design örök, a formája mára már klasszikus, szerintem a 8-as sorozat után a második legszebb BMW, amit valaha gyártottak, lehet kicsit elfogult vagyok :)
A BMW-k köztudottan híresek a jó futóműveikről, ez alól a 318is sem kivétel. Nagyon jó feszes sportos ///M technic futóműve van. (20mm-rel alacsonyabb egy normál E30-nál) Ezt főleg akkor érezzük majd, ha kicseréltük a kb. 16 éves repedezett szétszakadt futómű szilenteket Gyári újra.
Az autó menetteljesítményéhez képest elég takarékosnak mondható. Jobban fogyaszt, mint a régi karbis (2BE) 316-om. :) 80-90km/h – 6L, autópálya 130-140km/h 7.5-8L, város 9-10L Átlagfogyasztásom: 8-8.5L között, és nem szabad elfelejteni, hogy ez egy 1800ccm-es 140 lóerős autó. (Dupla vezérműtengely 16szelep, hengerenkénti leömlő és trafó) 180-as utazó könnyedén tartható vele, bár ekkor már azt hiszem olyan 4800-4900-at pörög a főtengely percenként gyári 4.1-es áttételű difivel. Mondjuk ez variálható, ha valaki sokat megy autópályán felrakhat hosszabb difit is, amivel lomhább lesz ugyan, de jóval kevesebbet pörög és fogyaszt majd. Óra szerint gyári méretű gumikkal 220km/h-ra képes az autó. Legalábbis az enyém. :) A kedvenc tempója egyébként 140-160km/h ilyenkor szinte magától megy.
Mára már nagyon megszerettem ezt az autót, most már nem bánom, hogy annak idején lecseréltem a jól szolgáló 316-omat. „Európa legnagyobb autósmagazinja a német Auto Motor und Sport szerint 88-89 után 90-ben is a 3-as, az 5-ös és a 7-es BMW-k voltak saját kategóriáik legjobb gépkocsijai a világon.”
Mindenkinek csak ajánlani tudom a típust –ezekben a sportos jelleg a kényelmi elemekkel párosult. Egyes vélemények szerint a többihez képest alacsony üzemeltetési költségű autó könnyű kezelhetőségével és szívós motorjával olyan konstrukció volt, amelyet a BMW azóta sem épített.
A lényeg az, hogy tényleg nagyon figyeljünk oda és legyünk tisztába azzal, hogy mit veszünk meg. Nagyon nehéz már rozsdamentes kasznijú E30-at találni, illetve van csak azok nem eladóak! :) Sajnos rengeteg a kókányolt, kotvány szar állapotú példány, nagyon nehéz jó autót venni -szerencsére nekem azért sikerült. :)
Viszont ha az ember egy ilyet rendbe tesz és rendben tart ÖRÖK darab! Ezeket még tényleg anyagból, és az öröklétnek csinálták. Talán ez volt az utolsó ilyen széria. Valószínűleg én most már megtartom és majd a fiamé lesz (annyit költöttem már rá :D )
TSR E30 318is
Hibalista
- -szelepfedél tömítés, termosztát, hűtő, vízpumpa, visco csere
- -4 féktárcsa fékbetét csere (ez az egy, ami nem gyári BMW, hanem "csak" egy Brembo tárcsa :) és egy ATE betét és nyikorog marhára idegesítő)
- -szűrők, olajak (diffi, váltó, motor, szervo, fék) cseréje ...
- -hengerfejen kívül motor összes tömítés csere
- -vezérműlánc, összes megvezető és fogaskerék, feszítő csere(130e), főtengely szimm. csere
- -lengőkar, hídház, stab rúd, stab bekötő, e-h szilentek cseréje egy szóval az ÖSSZES.
- -komplett kuplung szett és munkahenger csere
- -összes levegő cső csere
- -önindító felújítás
- -NA A 2 éves BOSCH SILVER akksi bezzeg tönkrement tényleg
-
- Szeretném felhívni a figyelmet arra, hogy ezek közül gyakorlatilag semmi nem romlott el csak én akartam egy jó állapotú új gyári alkatrészekkel ellátott E30-at építeni, mert a 16 éves szilentek tényleg már nem az igaziak, a gyári visco, vízpumpa párost sem érdemes megvárni amíg tönkremegy stb........
-
- "Original BMW Teile"
Ide hordtam szervizbe
oooo - Ő valószínüleg az egyik legnagyobb BMW guru, az egyik legjobb BMW szerelő Bp-en. Van egy GYÁRI ÚJ (Ő rakta össze! Vadi új kaszni, motor stb... Münchenből) E30 324Td-je, és egy E30 328i-je.
Értékelése: 7
Másik szerelő értékelése
Rol340i - Ő a másik legnagyobb BMW guru, és ami fontos megbízható pozitív tapasztalatok
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 1991 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 180000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 25000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | E30 316 Coupe | Következő autója? | E46 328i (2010-12 körül) |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.8/10) |
