A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » BMW » 1 (2011)

1 116i 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Olasz autós német autót vett

Szöveges ítélet

Elmúlt a fiatal kori bohóság és az olasz autók irányába mutatott szűklátókörűség. Mire ide eljutottam számtalan Alfa és egy Fiat után, az olaszoknál nem volt értelmes alternatíva a kompakt kategóriában (Giulietta nem tetszik, 159 elöregedett, a Fiat 500X tesztvezetős hétvége után csalódás volt) másfelé nézegettem. Igazából semmi sem tetszett, de az F20 1es BMW-ken mindig megakadt a szemem valamiért - valószínű a fura arányai miatt, de nekem mégis kiadta, szeretem a formáját azóta is. Bő egy éve használom ezt a relatív jól felszerelt, megkímélt hazai példányt, azóta csalódást nem okozott.

Motor: a 116i nem egy sportos fajta, de elégséges dinamikát ad hála a turbónak. Országúti tempónál magabiztosan rövid előzésekre alkalmas, autópályán 140 felett elhervad. Ebben az automata váltónak is szerepe van, mert nagyon hosszúak az utolsó fokozatok, de így legalább 100 km/h-nál forog 1700at. Fogyasztása kellemes, rövid városi etapok 9 literrel, nyugis autópályás távok 7 alatti fogyival abszolválhatóak. A motorhang nem szép..

Extrák, amit ajánlok
- Automata váltó (egyedül lejtőn ereszkedésnél vált durvábban, egyébként észrevehetetlen és gyors)
- távfény asszisztens (megbízhatóan és gyorsan kapcsolja a világítást városba beérve vagy ha szembe jönnek)
- komfort bejutás: ez a kedvencem, nem kell előkaparni a kulcsot csak húzni a kilincset, plusz vezetői profilokat tárol (minden elektronikus beállítást betölt)

Extrák, amik jó ha vannak:
- kétzónás klíma (mondjuk nem túl izmos)
- ülésfűtés (gyors, derekat is melegít, 3 fokozatú)
- 4x elektromos ablak (kattanásig húzza mind a négyet fel és le, kulcs gombjaival is)
- xenon világítás
- tároló csomag
- professional rádió
- tempómat
- bővített BT csatlakozás

Ezek nélkül elég fapad az autó és nem túl élvezhető

Extrák, amiket érdemes belealkudni az árba:
- napfénytető (lehet élni nélküle, de ha már van, az legalább a tetőbe megy hátra és döntött állapotában a takaró rolón lévő rostélyok segítenek kiszívni a meleg levegőt - okos. 120 felett hangos)

Extra ami hiányzik:
- hővédő üvegezés (marhára melegszik az utastér amin a szellőzőrendszerben bennragadt meleg levegő sem segít, mert azt beleönti az utastérbe)
- sportülés (nincs sok oldaltartás az alapnak)

Extra ami fos:
- defekttűrő gumik (le is lettek cserélve)

----

Milyen az olasz autók után a BMW világa? Vállalható :) Nézzünk egy kis olasz vs német összehasonlítást.

Forma: ízlés kérdése, de nekem spec tetszik a BMW-k formavilága. Sok izgalom nincs bennük, de a részletekben megbújik egy kis rafináltság. Az olaszok hektikusak, sokszor elsül a kezük de néha nagyon bénák.

Vezetési élmény: Egyértelmű az olasz előny. Azt a varázst, amit akár egy kis olasz gyösz is adni tud, az nincs meg itt. Ellenben az 1es sokkal pihentetőbb utazóautó.

Ergonómia, kényelem: BMW előnyben. Szeretem azt a sok kis apróságot, amit beleterveztek. Ablaktörlőt, indexet nem kell külön kikapcsolni leállításnál, visszatérnek maguktól off állásba (olaszok nem csinálják), kis szatyorakasztó kampó is hasznos a csomiban, iDrive jól használható. Azt külön imádom, hogy a BMW a rádióvezérlő gombjait engedi egyedi funkciókkal felruházni (pl a 2. gomb átvált mobil kihangosítóra) és elég csak megérinteni hogy kiírja a funkciót a képernyőn.
Amiben az olaszok jobbak (általában, típus függő) az a klíma vezérlés. Nem szeretem a gombos megoldást, amit a BMW használ. Sokkal jobb és gyorsabb az olaszok megoldása, tekerős erősség állítás és dedikált gombok a befújás irányaihoz.
Start&Stop nem kikapcsolható egyiknél sem (memória beállítható rá kis hekkeléssel), BMWben nincs víz hőfokmérő illetve az hiányzik az olaszoktól, hogy azok gyújtás nélkül, ajtónyitásra kiírták a km állást, a BMW nem. Gumisnál pl jól jönne. Kényelemben hasonlóak.

Automata váltó: marha jó. Egy bibije van, hogy Y fordulóban végig kell ugrálni minden álláson: R-N-D vagy D-N-R. Az Alfa Giulia ugyanilyen ZF10es váltója picit ügyesebb, ott R-D és D-R között a gomb benyomással lehet ugrálni. Ez gyorsabb megoldás.
Amit még nem szeretek az automatában, hogy bekapcsolt tempómattal a mindig a lehető legnagyobb gyorsításra kapcsol és visszagangol két vagy több fokozatot, ha újra felveszi a tempót.

Alkatrészek: hasonló kategóriás olasznál nem drágább, csak a szerviz óradíj. ellenben nem cseszik el a költségeket egy-egy hülye méretű kopóalkatrésszel (fék és gumik standard méretűek, tehát jó áron vannak) ("szerettem", mikor a Panda 100HP-ra kellett nyári gumit venni R15 méretben, és annyit fizettem értük, mint a 17esekért most)

Minőség: érezhető különbség a BMW javára összeszerelés tekintetében. Egyesül a könyöklő kemény műanyag oldala hajlamos néha nyöszögni. Anyaghasználatban a BMW sprődebb, de nem okoz csalódást.

----

Közepes méretű, városban is használható, de utazásra is alkalmas autót kerestem, kis családnak. Eddig pipa. A tengerpartra nyaralni 4 főnek, babacsomaggal már kicsi, így lehet hogy nem lesz hosszú életű a kapcsolat.

Szóval egyáltalán nem bántam meg a váltást, eddig hiba nélkül hozza az elvárásokat. Más a két világ, de mindkettő szerethető. Olasz autósnak lenni elmúltam, BMWs nem lettem, csupán egy jó autó tulajdonosa.

Hibalista

- Még semmi, de az olajat csipegeti - tehát lehet, hogy lesz valami

Ide hordtam szervizbe

Rack Autó Budaörs

Értékelése: 7

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2012
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 45000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 20000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Fiat Panda 100HP, Alfa Romeo GTV, Alfa Romeo GT, Alfa Romeo 156 Következő autója? X1
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

BMW 1 2011 (2011)

További ítéletek (9 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)