Olasz autós német autót vett
Szöveges ítélet
Elmúlt a fiatal kori bohóság és az olasz autók irányába mutatott szűklátókörűség. Mire ide eljutottam számtalan Alfa és egy Fiat után, az olaszoknál nem volt értelmes alternatíva a kompakt kategóriában (Giulietta nem tetszik, 159 elöregedett, a Fiat 500X tesztvezetős hétvége után csalódás volt) másfelé nézegettem. Igazából semmi sem tetszett, de az F20 1es BMW-ken mindig megakadt a szemem valamiért - valószínű a fura arányai miatt, de nekem mégis kiadta, szeretem a formáját azóta is. Bő egy éve használom ezt a relatív jól felszerelt, megkímélt hazai példányt, azóta csalódást nem okozott.
Motor: a 116i nem egy sportos fajta, de elégséges dinamikát ad hála a turbónak. Országúti tempónál magabiztosan rövid előzésekre alkalmas, autópályán 140 felett elhervad. Ebben az automata váltónak is szerepe van, mert nagyon hosszúak az utolsó fokozatok, de így legalább 100 km/h-nál forog 1700at. Fogyasztása kellemes, rövid városi etapok 9 literrel, nyugis autópályás távok 7 alatti fogyival abszolválhatóak. A motorhang nem szép..
Extrák, amit ajánlok
- Automata váltó (egyedül lejtőn ereszkedésnél vált durvábban, egyébként észrevehetetlen és gyors)
- távfény asszisztens (megbízhatóan és gyorsan kapcsolja a világítást városba beérve vagy ha szembe jönnek)
- komfort bejutás: ez a kedvencem, nem kell előkaparni a kulcsot csak húzni a kilincset, plusz vezetői profilokat tárol (minden elektronikus beállítást betölt)
Extrák, amik jó ha vannak:
- kétzónás klíma (mondjuk nem túl izmos)
- ülésfűtés (gyors, derekat is melegít, 3 fokozatú)
- 4x elektromos ablak (kattanásig húzza mind a négyet fel és le, kulcs gombjaival is)
- xenon világítás
- tároló csomag
- professional rádió
- tempómat
- bővített BT csatlakozás
Ezek nélkül elég fapad az autó és nem túl élvezhető
Extrák, amiket érdemes belealkudni az árba:
- napfénytető (lehet élni nélküle, de ha már van, az legalább a tetőbe megy hátra és döntött állapotában a takaró rolón lévő rostélyok segítenek kiszívni a meleg levegőt - okos. 120 felett hangos)
Extra ami hiányzik:
- hővédő üvegezés (marhára melegszik az utastér amin a szellőzőrendszerben bennragadt meleg levegő sem segít, mert azt beleönti az utastérbe)
- sportülés (nincs sok oldaltartás az alapnak)
Extra ami fos:
- defekttűrő gumik (le is lettek cserélve)
----
Milyen az olasz autók után a BMW világa? Vállalható :) Nézzünk egy kis olasz vs német összehasonlítást.
Forma: ízlés kérdése, de nekem spec tetszik a BMW-k formavilága. Sok izgalom nincs bennük, de a részletekben megbújik egy kis rafináltság. Az olaszok hektikusak, sokszor elsül a kezük de néha nagyon bénák.
Vezetési élmény: Egyértelmű az olasz előny. Azt a varázst, amit akár egy kis olasz gyösz is adni tud, az nincs meg itt. Ellenben az 1es sokkal pihentetőbb utazóautó.
Ergonómia, kényelem: BMW előnyben. Szeretem azt a sok kis apróságot, amit beleterveztek. Ablaktörlőt, indexet nem kell külön kikapcsolni leállításnál, visszatérnek maguktól off állásba (olaszok nem csinálják), kis szatyorakasztó kampó is hasznos a csomiban, iDrive jól használható. Azt külön imádom, hogy a BMW a rádióvezérlő gombjait engedi egyedi funkciókkal felruházni (pl a 2. gomb átvált mobil kihangosítóra) és elég csak megérinteni hogy kiírja a funkciót a képernyőn.
Amiben az olaszok jobbak (általában, típus függő) az a klíma vezérlés. Nem szeretem a gombos megoldást, amit a BMW használ. Sokkal jobb és gyorsabb az olaszok megoldása, tekerős erősség állítás és dedikált gombok a befújás irányaihoz.
Start&Stop nem kikapcsolható egyiknél sem (memória beállítható rá kis hekkeléssel), BMWben nincs víz hőfokmérő illetve az hiányzik az olaszoktól, hogy azok gyújtás nélkül, ajtónyitásra kiírták a km állást, a BMW nem. Gumisnál pl jól jönne. Kényelemben hasonlóak.
Automata váltó: marha jó. Egy bibije van, hogy Y fordulóban végig kell ugrálni minden álláson: R-N-D vagy D-N-R. Az Alfa Giulia ugyanilyen ZF10es váltója picit ügyesebb, ott R-D és D-R között a gomb benyomással lehet ugrálni. Ez gyorsabb megoldás.
Amit még nem szeretek az automatában, hogy bekapcsolt tempómattal a mindig a lehető legnagyobb gyorsításra kapcsol és visszagangol két vagy több fokozatot, ha újra felveszi a tempót.
Alkatrészek: hasonló kategóriás olasznál nem drágább, csak a szerviz óradíj. ellenben nem cseszik el a költségeket egy-egy hülye méretű kopóalkatrésszel (fék és gumik standard méretűek, tehát jó áron vannak) ("szerettem", mikor a Panda 100HP-ra kellett nyári gumit venni R15 méretben, és annyit fizettem értük, mint a 17esekért most)
Minőség: érezhető különbség a BMW javára összeszerelés tekintetében. Egyesül a könyöklő kemény műanyag oldala hajlamos néha nyöszögni. Anyaghasználatban a BMW sprődebb, de nem okoz csalódást.
----
Közepes méretű, városban is használható, de utazásra is alkalmas autót kerestem, kis családnak. Eddig pipa. A tengerpartra nyaralni 4 főnek, babacsomaggal már kicsi, így lehet hogy nem lesz hosszú életű a kapcsolat.
Szóval egyáltalán nem bántam meg a váltást, eddig hiba nélkül hozza az elvárásokat. Más a két világ, de mindkettő szerethető. Olasz autósnak lenni elmúltam, BMWs nem lettem, csupán egy jó autó tulajdonosa.
Hibalista
- Még semmi, de az olajat csipegeti - tehát lehet, hogy lesz valami
Ide hordtam szervizbe
Rack Autó Budaörs
Értékelése: 7
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2012 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 45000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 20000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Fiat Panda 100HP, Alfa Romeo GTV, Alfa Romeo GT, Alfa Romeo 156 | Következő autója? | X1 |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.2/10) |
