Megbízható társ, ami elvisz A-ból B-be
Szöveges ítélet
2019-ben vettem, alig 16000 km-rel. A cél egy megbízható, keveset fogyasztó dízeles autó volt, mivel sokat ingázok Németország és Magyarország között. 3-ast azért nem vettem, mert egyszerűen nem volt szükség az 1-esnél nagyobbra és olcsóbb is fenntartani az 1-est.
Szinte új volt az autó még, alapvetően hibátlan állapotban. Az első dolog, amit az autóval csináltam, hogy kicseréltem a kijelzőjét egy olyanra, ami használható is valamire, így került bele egy gyári 8,8 colos BMW kijelző egy G szériás fejegységgel, ez került nagyjából 400e Ft-ba. Így lett benne Apple Carplay és a gyári navigációt és tudom bármikor frissíteni. Így máris használhatóvá vált az autó.
Kényelem: lehetne jobb is. 180 cm vagyok, tehát átlagos, előtte egy 6-os Golfom volt, annak sokkal kényelmesebbek az ülései. Összességében nem rossz, de lehetne jobb is.
Fogyasztás: A gyári 3,4-3,8 liter mese. Szerintem ember nem létezik, aki valaha látott volna ilyen értékeket. Vegyes felhasználásban kb. 5,4 liter télen-nyáron. Autópályán is ennyi, városban még hozzá lehet számolni plusz 2dl-t, tehát szinte mindegy neki. Én ezt alapvetően jó fogyasztásnak tartom és ezért vettem.
Teljesítmény: három henger, 1.5 L, 116 ló. Nem tépi le a fejed. Elvisz A-ból B-be és mivel dízel ezért alul van nyomaték. Nem volt más elvárásom. Ha neked több kell, olyat válassz, amiben 200 fölött vannak a lovak.
Megbízhatóság: 4 év alatt a kötelezőkön kívül csak a kipufogó oldali lambda szonda romlott el, melynek cseréje 404,02 EUR volt (kb. 161.000 Ft). A vibrációtól egy idő után elmállnak a műanyag motortakaró elem gumiharangjai, amit érdemes 2-3 évente cserélni. Ennek darabja kb. egy-két ezer forint és négy kell belőle.
Illetve visszahívás keretében cserélték benne az AGR Kühler-t (kipufogógáz visszavezető hűtő vagy valami ilyesmi a neve magyarul), ami így ingyen volt.
A konklúzió az, ha egy viszonylag keveset fogyasztó dízeles kisautóban gondolkodsz, akkor nem fogsz csalódni. Az egy lambda szondán kívül nem volt vele probléma a 4 év és 60e km alatt. Meghálálja a törődést.
Ha veszel egy ilyet cseréld le benne a gyári fejegységet és kijelzőt valami használhatóra. Az ülések lehetnének kényelmesebbek is. Egyébként meg az autó jól néz ki. Én ajánlom.
Hibalista
- A vibrációtól egy idő után elmállnak a műanyag motortakaró elem gumiharangjai, amit érdemes 2-3 évente cserélni. Ennek darabja kb. egy-két ezer forint és négy kell belőle. - Kipufogó oldali lambda szonda, melynek cseréje 404,02 EUR volt (kb. 161.000 Ft). - Visszahívás keretében cserélték benne az AGR Kühler-t (kipufogógáz visszavezető hűtő vagy valami ilyesmi a neve magyarul), ami így ingyen volt.
Ide hordtam szervizbe
BMW Niederlassung NürnbergMax-Ottenstein-Straße 1, 90441 Nürnberg
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2017 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 16000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 60000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | VW Golf 6 1.4 TSI, 122 LE | Következő autója? | 3-as BMW, esetleg 4-es vagy Audi, még elválik |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.3/10) |
