Csak egy 1-es? Ilyet sem HALLOTTÁL még!
Szöveges ítélet
Az autót újonnan, 3 km-rel benne vehettem át. Az élmény egyedülálló. (Nyilván. Mi mást is várna az ember egy új autótól.) Eddig egy hónapot és 4200 km-t töltöttünk együtt. Elkezdem írni, hogy az első tapasztalatok alapján mi érte meg, s mi nem. Terveim szerint a leírást majd időnként frissítem.
Használatbavétel után jó döntésnek látom a csomagban kapható extákat (drive comfort csomag, advantage plus csomag, dohányzó csomag). A dohányzó csomagot ezek közül meg KELL rendelni, különben egy GPS-t sem lesz hova bedugni (gyári GPS meg kb 800.000-1.000.000 Ft lenne, így nem látom értelmét megrendelni.)
Kedvenc extrák, amit legjobban ajánlani tudok:
- xenon lámpa: elképesztően jó látási viszonyokat teremt, ráadásul olyan tekintete lesz tőle a kocsinak, hogy a tükörből valami nagy BMW-nek nézi mindenki, s autópályán nem győznek kimenni előle még akkor is, ha csak 120-szal gurulok
- harman/hardon hifi: kötelező minden zeneszerető embernek! Egy ilyen kis kocsiba nem hiszem, hogy ettől sokkal jobb hifit lehetett volna beépíteni úgy, hogy nem vesz el pl a mélynyomó helyet az amúgy nem túl tágas csomagtartóból.
- bluetooth telefon kihangosító: iDrive segítségével lehet a telefonkönyvben turkálni, kimenő, bejövő hívásokat kezelni
- zenelejátszás okostelefonokhoz: a telefon lejátszási listáit is látja és kezeli USB-n át az iDrive-val vezérelhetően
- tempomat: enélkül már kocsit sem nagyon vennék. A Renault Megane-okban már 6-8 éve is viszonylag elérhető extra volt, s megéri a pénzét a hosszú távon tuazóknak!
- lehajtható hátsó ülés: kicsit több csomaggal utazóknak erősen javasolt!
Ami nem jött be eddig:
- az első fejtámlák nem dönthetők: csak a magasságuk állítható. Így a nyakat pihentetni csak eléggé hátradöntött fejjel lehet, ami a vezetéshez nem ideális és nem is a legkényelmesebb
- széles középkonzol:a jobb lábam sokszor elgémberedik hosszabb úton, mert folamatosan kicsit balra kell tartani
- üléspozíció: úgy szeretek vezetni, hogy a bal könyököm az ablak szélén tartom. Ehhez ha eléggé fent van az ülés, akkor a fejem a tetőhöz ér, ha pedig annyira leengedem az ülést, hogy a fejem ne érjen a tetőhöz, akkor kellemetlenül magasan kell tartani a könyökömet, így a vállam hamar elfárad.
Ami viszont nagyon bejött:
- úgy áll a lábán, hogy már-már hihetetlen. --Zárt versenypályán-- egy 80-as tempóval ajánlott kanyart 140-nel magabiztosan vesz be. Minimális megdőlést is alig érez az ember. A 170 LE elég a kocsi mozgatásához minden helyzetben. Bár gyorsításkor nincs meg az az élmény, amit a 320d hirtelen toló diesel ereje adott, cserébe viszont bárhonnan gyorsul, s jobban, mint a 320d.
Ami meg mindenek feletti:
- pörgetve felváltáskor a turbó olyan hangot ad, mint kisebb koromban a Lancer EVO-knál hallottam először és oda voltam érte. Nem tolakodóan teszi ezt, de ha az ablakot lehúzza az ember, s kicsit nagyobb fordulaton vát fel, gyönyörködhet a sziszegésben minden gangoláskor. :) Nem lehet nem vigyorogni amikor így vezetsz!
Jó lett volna még megrendelni:
- dönthető fejtámla (ha elérhető egyáltalán)
- kijelző bővített tartalommal (hogy a pillanatnyi fogyasztást BMW szerűen mutassa, ne csak számokkal)
Felesleges volt pénzt adni érte:
- iPhone dokkoló (54000 Ft): karcolhatja egy kis gomb a telefon hátlapját, s nem ad plusz szolgáltatást ahhoz képest, amit a telefonnal egy USB kábelen meg lehet tenni
Hibalista
- Még csak 4000 km van benne, így sok dolog még nem romolhatott el. Viszont egy dolog már az első perctől kezdve rakoncátlankodik: a belső levegőt mozgató ventillátor kerregve jár.
Ide hordtam szervizbe
Wallis Duna - csak jót tudok mondani. Pontosak, készségesek. Nem is kértem, de kitakarították, lemosták a kocsit ajándékba, ha már be kellett vinnem.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2012 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 4200 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | 320d (E46 kombi) | Következő autója? | 3 |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.4/10) |
