BMW, nein danke!
Szöveges ítélet
Céges autóként kaptam. VW Caddyt 4motion-t kértem, 1-es bmw lett belőle sajnos. Kritikus sorok következnek ami ugyan szubjektív de kíméletlen igazságot hordozza magában. Az autó arra a célra melyre kaptam tökéletesen alkalmatlan azonban az ex-jugó főnököm hisz a márkában és nem hisz a fizikában. A jobb érthetőség kedvéért: építésvezetőként dolgozom Ausztriában egy távközlési cégnél és az építési helyszíneket kell felkeresnem országszerte.A mobil tornyok azonban nem csak a városokban vannak hanem úgy kb mindenhol. Arról nyilván nem a bmw tehet, hogy a főnököm nem ismeri a fizikát azoban sok minden másról igen.
A helykínálat az egyáltalán nem kimagasló 180cm-es termetemhez képest is szűkös. Ugyan az ülést hihetetlen módon hátra lehet tolni de a fejem így vagy úgy de a tetőkárpittól pár centire van mindig. Klausztrofóbiám már kialakult emiatt. A fejtámla dőlése továbbra sem állítható. Az ülés hossza jó de oldaltartása kevés és állítható-deréktámasz ebben a modellben nincs. A pedálok jobbra vannak tolva ezért hosszú úton megfájdul a jobb térdem. A kupplung nagyon mélyen fog ezért az ülést extrém közel kell húzni. Ellenkező esetben hangos reccsenéssel tudtaja a váltó az elégtelen lábmunkát.Azonban a baromság csimborasszója a középkonzol. Nincs ugyanis könyéktámasz van helyette egy mélyedés a kézifék mögött. Ezt körben 2cm vastagságú vagy inkább vékonyságú műanyag perem határolja ami éppen a könyék magasságába esik.Amikor megláttam nem tudtam, hogy sírjak vagy nevessek. Rá is kérdeztem rögtön a szalonban, hogy ezt hogyan lehetne orvosolni. A válasz lényegében az volt, hogy sehogyan. Ugyanis túl sok mindent kellene cserélni (középkonzol, i-drive vezérlő stb.) Azaz ezer eurós nagyságrendű lenne a beavatkozás.
A váltó pontos és jól el van osztva. A fék jól adagolható, nem fárad el szerpentinen sem de mocsok módon kopik. Az azonban vezetési stílustól is függ. A motor jól húz ahhoz képest, hogy 3 hengeres. A virbáció azonban rettenetesen zavaró. Mintha egy wartburgot vezetne az ember. Alapjárot minden vibrál. A start-stop rendszert minden indításkor ki kell kapcsolni újra és újra. A fedélzeti computer menürendszere jól átgondolt, egyszerűen használható.
Tükör mérete jó ám a hátsó ablak inkább lőrés méretű. Tolatáskor nagy a holttér ezért esélyes a sérülés akaratlan "beszerzése".
A hátsó oldalsó ajtó nagyon dizájnos kinyúlása az ablaknál ugyan esztétikai élményt nyújt annak aki erre vevő azonban szűk helyeken való pakoláskor meghiúsitja a tevékenységet (pl:áruház parkoló). A kiszállás pedig kb lehetetlen. Apropó kiszállás: nagyon mélyen ülsz bárhogy állítod az ülést így a ki és beszállás gokartos élménnyé avanzsálódik. Maminak, papinak és úgy 40 felett mindenkinek bünti.
A kanyarsebessége és úttartása kiváló kivéve havas, sáros, vizes úton. Hiába az elektronika azért meglepett párszor és ilyenkor dobja a farát amíg újra tapadást nem talál. Azonban elektronika nélkül egyenesen életveszélyes lenne a nem ideális időjárási körülmémyek között. Szóval a menetstabilizátor teszi a dolgát de ettől még nem lesznek a fronthajtásúhoz hasonló tulajdonságai.
A csomgatartó kicsi de hát maga az autó is kicsi, Istenem ez van. A hátsókerék-hajtás miatt az autó hátulja lesz legelőször koszos.
A külső és belső tér formaterve letisztult és átgondolt, igazából szépnek mondanám.Rendszeresen hármasnak nézik az elöttünk haladók a nagy lámpái miatt.
Az SOS gomb szerintem hatalmas ötlet. Vészhelyzeti hívás gomb, minden autóba kellene! Ez csillagos ötös. Az átlag azonban így is elég alacsony lesz legalábbis szerintem.
7 hónap alatt majdnem 50eKm-t tettem bele de nem sikerült összebarátkozni. A közeljövőben azonban elválnak útjaink és ez szerintem mindkettőnknek jobb lesz.
Városi autó, nem hosszű vezetésekre való.Takarékos ám zajos motor, fizikai méretéből adódó korlátozott helykínálattal.Drága de gondolom sokan éppen ezért veszik :)
UPDATE 18.10.2017: Már 97000 km van a kocsiban, sokfelé jártam vele. A cserejármű még nem érkezett meg sajnos. Motortartó bakot cseréltek mert állítólag elszakadt. Annyi biztos, hogy az utóbbi pár ezer km alatt eléggé erős lett a vibráció. 2 hetes svájci hegymászsás alatt azért elérte korlátait. Már nem volt olyan fürge de az igazat megvallva meg is volt pakolva. A tempomat helyett beleszerelt limiter egy valóságos büntetés ilyen hosszú utakon. Inkább ne lenne benne semmi de ez egy vicc komolyan. Téli gumikkal bizonytalanabb az úttartás első érzésre. Továbbra sem kényelmes sajnos, sokszor fáj a hátam benne és a kiszállás sem elegáns művelet. Nem lehet mindig gokartos-at játszani. Út tartása bmw-s, azaz szinte oda van ragasztva legalább is amíg van tapadás. Durva a kanyarsebesség és szerintem emiatt repül el vele sok eszement gazdi. Magabiztossá tesz de egy pillanat alatt kész a baj ha nem ideálisak a körülmények. Egy fronthajtású autónál érezni ha kezdi elhagyni az ívet, kvázi több időt ad a korrekcióra. (A 4x4-et most direkt nem említeném, az eleve másik liga) Itt ez pillanatok alatt történhet meg. Az izzókat eszi de csak elöl. Szélvédőt cseréltettem benne mert egy teherautó látható nyomot hagyott. A felverődéskor azonnal egy 2€-os méretű üreg keletkezett. Gyári zene eléggé alap de ezen segítettem saját magam így most perfekt. Egyenlőre más baja nincs. Főnököm kezdi belátni, hogy nem ez lesz az ideális baustellewagen.
Hibalista
- Még semmi, új autó. Kétszer azonban indítás után rögtön le is állt a motor.
Ide hordtam szervizbe
Wien, Denzel Erdbergstrasse
Értékelése: 4
Képek az autómról
Fenntartási költség | (1) | Évjárat | 2016 |
Kényelem | (1) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 5 |
Megbízhatóság | (5) | Vezetett km | 47000 |
Szerviztapasztalat | (3) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | XC70 | Következő autója? | Caddy 4 Motion |
Ennyire szerette | (1) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (2.1/10) |
