Szeretjük...
Szöveges ítélet
Kicsit későn szereztem jogosítványt, de első autónak mindjárt egy biztonságos fiatal autót szerettünk volna, nem egy "papírrakétát". Én dízelt szerettem volna, mivel egy dízel corsá-n tanultam vezetni, tetszett a nagyobb nyomaték, alacsony fogyasztás... Több típust is megnéztem, köztük pl. dízel Golf-okat: ezekről még egy laikus számára is üvöltött a lelakottság, csak borzalmas példányokat találtam vagy kettőből összerakottat, vagy számomra megfizethetetlenül drágát. Majdnem vettem egy XC30-as Volvót is, már nem is emlékszem, miért is maradt ki végül. Fel sem merült bennem, hogy BMW-ket nézzek, azt megfizethetetlen luxusnak gondoltam...
Az autópiacon sétálva véletlenül láttam meg egy egyes-t, az árcédulája csak egy kicsivel volt a keretünk felett. Persze jött hozzá a marketing szöveg is: ez bmw, ez sosem romlik el, láncos motor=örök élet, stb.
Kis tétovázás következett, amiért le is maradtam a megtekintett 120d-ről, végül ezt a 118-at ajánlotta a kereskedő. A kocsi németországi, ahogy lejárt a garancia (2 év), azonnal túladtak rajta. A két év alatt futott 135000 km valószínűleg valós volt, hisz ennél többet nehéz lenne beletenni egy kocsiba 2 év alatt (az a típus taxinak nem alkalmas). Ami vigasztalt, hogy ezen kilométerek nagyrésze valószínűleg autópálya-üzem volt. Végül megvettük.
A "szabvány" 2 literes motor ebben a típusban eléggé le van szabályozva (125le, facelift után 143le?), de összességében a teljesítmény a dinamikus autózáshoz elegendő. Autópályán még 150-ről is megindul, ha kell, de persze nem fog belepréselni az ülésbe a gyorsulás:)
Ami tetszik: A hosszú áttételezésű váltó: 60-nál a négyest csak akkor érdemes bekapcsolni, ha már csak gurulás van, így városban alig kell négyest kapcsolni, ha betartod az 50-es korlátozást. A hifi a közepes (business?), ez már elfogadhatóan szól, az alap bmw "hifi" tényleg borzalmas.
A futómű eléggé feszes, debálós, de ez gumifüggő is egy kicsit.
Nagy gond nem volt vele az elején: amit észrevettem, hogy néha mintha nem húzott volna annyira, néha meg egész virgonc volt a 125 lóerősre visszafogott motorhoz képest... Ezt valószínűleg a már ekkor rakoncátlankodó Egr szelep okozta.
Ez még a facelift előtti példány a régi, (jól bevált) M47 motorral. A korai N-es motorokkal sok baj van ahogy hallom.
200000 körül több hiba is bejött: a kuplungot cserélni kellett, mert a kinyomócsapágy búgott és a lendkerék is rángatott, alig lehetett vele normálisan elindulni. Ez legalább nem okozott nagy meglepetést. A legrémisztőbb a főtengely-jeladó hiba volt: eleinte csak lámpánál várakozásnál ált le a motor, de azonnal újra lehetett indítani, majd egy párszor menet közben is. Szerencsére az akkori szerelőm látott már hasonló jelenséget és a jeladó-csere meg is oldotta a dolgot. Ez a hiba a mostani szerelőm szerint amúgy nem jellemző a típusra, de még a márkára sem, én viszont kifogtam...
A gyári AMG? akksi 6 éves koráig bírta, persze ennek megvan az ára is, kb. 60 pénz (lenne) egy ilyen. Most jászakkuval nyomulok, remélem, ezt a telet még kibírja.
Elvileg 200000-nél cserélni kellett volna a részecskeszűrőt (300k?), de csak tisztítva lett. A mérések szerint a kipufogógáz-nyomás így is teljesen rendben van (a kocsi ezt méri, a komputeréből ki lehet olvasni).
A korai 118d-k típusbetegsége (120d nem érintett, abban másféle van), hogy a differenciálmű-csapágy alulméretezett. Ráadásul ilyen áttételezésű diffi semelyik típusban nincs, így bontó, stb. esélytelen. Már éppen készítettem magam lelkileg egy új diffi megvételére (~300k), amikor véletlenül találtam egy srácot Kecskeméten, aki felfedezte ezt a piaci rést és cseréli a diffi-csapágyat. Azóta már vagy 50000 gondtalan kilométer beleszaladt a diffibe.
200000 környékén cseréve lett az összes ékszíjvezető görgő és az ékszíj, mert már elég durva hangja volt a görgőknek.
Legutóbb az Egr-szelep volt cserélve, azóta sokkal jobban megy, és a vákuum sem szivárog, mint azelőtt (azt onnan tudod, hogy pár fékezés után felkeményedik a fék és iszonyat erővel kell taposni, eléggé rémisztő érzés).
A bluetooth vezérlő doboz sajnos megdöglött, 130 ezer egy ilyen... Ennyiért inkább veszek bele egy Dension cuccot, akkor lesz vinyóról/pendrive-ről mp3 lejátszás, mert ez a verzió csak cd-ről tud mp3-at lejátszani, de eddig még nem került rá sor.
Nemrég azt tapasztaltam, hogy az idrive nyomógomb nyomásra nem mindíg reagál. Youtube-on kiokosodtam, hogy ez forrasztási hiba, sajnos eléggé gyakori. A szerelőmmel kiszedettem a modult és saját kezűleg megforrasztottam az opto-vezérlőt, azóta hibátlanul működik.
Tél elején hidegben háromhengeresen indult. Az izzításvezérlőt cserélni kellet.
Mostanság amíg hideg a motorolaj, hallani a turbó süvítését. Valamint az intercooler-csőben olajat találtunk. Lassan fel kéne újíttatni a turbót gondolom. Ez nem is csoda 240 ezer megtett kilométer után.
Most ennyi jut eszembe, majd ápdételek...
Az elmúlt 6 év és 100000 km alatt elfogyott 2 szett nyári és egy szett téli gumi, 1 szett első, 2 szett hátsó féktárcsa, kitudja hány szett fékbetét, de ezek a normális kopásból adódó dolgok.
A fogyasztása városban dinamikusan haladva 6.5-7l, főúton 4.5-5l, autópályán 6-6.5l. Ha jól tudom, az újabb motorral szerelteké ettől kevesebb,
Összességében azt gondolom, egy ilyen kis Bmw fenttartása semmivel nem kerül többe, mint egy bármilyen fiatal középkategóriás használtautóé. Csak ajánlani tudom mindenkinek, aki ebben az kategóriában gondolkodik. Egy jó szerelőd azért nem árt, ha van...
Update 2017 márc:
2015-ben 250 ezer km környékén mevolt a turbófelújítás a Wizard-turbónál, azóta nincs gond vele (kopp-kopp). Mivel nyilvánvalóan olajozási-hiányosságok voltak patapasztalhatók, azóta átálltunk a 15000-kénti olajcserére (a gyári periódus tudomános-fantasztikus 30000, én 20000-ként cseréltem).
A 2016-os év egész eseménymentesen telt, az egyik első lengéscsillapító megadta magát, így mindkettő cseréve lett, plusz az egyik hátsó kerékcsapágy kezdett búgni, az is cseréve lett.
Most (2017-ben kb. 285000 km-nél) a generátor-csapágy lett cserélve és a szíjtárcsa - erről azt kell tudni, hogy részben gumiból van a vibrációcsökkentés végett, emiatt viszont egy idő után szétesik.
Az utóbi időben mind gyakrabban jelezte a részecskeszűrő hibát ebből arra következtettünk, hogy valószínűleg nagyon kormol és nem tudja kiégetni a kormot. (Kívül ebből semmi sem látszik, a kipufogóból enni lehetne.) Elvittem egy injektor-diagnosztikára és az egyik injektor már nagyon kopott volt. Ebben még mágnesszelepes BOSCH rendszer van, ennek az injektorait fel tudják újítani, úgyhogy fel is lett mind a 4 újítva. A kocsit mintha kicserélték volna - sokkal jobban megy és eddig úgy tűnik, hogy most nincs gond a korommal sem.
Hibalista
- Xenontrafó: 35000ft (utángyártott, az eredeti 80000ft!) - Főtengely-jeladó: 15000ft - Kéttömegű lendkerék+kuplungszett: 200000ft - Kormányösszekötő?: 30000ft - Vákuumpumpa újratömítve. - Szíjvezető tárcsák, ékszíj: 40000ft kb - Differenciálmű-csapágy: 85000ft-ért cserélve - Egr-szelep: 55000ft - Kisegítő fűtésszivattyú: 45000ft - Turbó-felújítás: 125000ft - Turbó-ki-be, olajozócső, tömítések, kartergázszűrő, stb. 100000ft - Izzításvezérlő: 45000ft - Első lengéscsillapítók: összesen 55000ft - Váltóalaj-csere: 26000ft - Kormányösszekötő megint: 30000ft - Generátor-felújítás: 24000ft - Szíjtárcsa: 63000ft - Porlasztók felújítása: 250000ft - Kopó alk.: - Fékbetétek, féktárcsák, kartergáz-szűrő, olaj, szűrők
Ide hordtam szervizbe
Bmw szerviz illatos út
Értékelése: 6
Másik szerelő értékelése
Bayer autó Bmw szerviz, Pomázi út
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 8 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 135000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 150000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | 320d? |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.0/10) |
