A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » BMW » 1 (2004-2011)

1 120i 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Skizó bakancs

Szöveges ítélet

Úgy hozta a sors, hogy a a gyári M csomagos E36 coupém családon belül elcseréltem egy szintén gyári M csomagos E87 ötajtós 120i-re. Az okokat hagyjuk, így történt és kész.
10 évet húztam le egy 318is-sel, nem mondom hogy nem hiányzik. Lehet pont emiatt kicsit összehasonlítás jellegű lesz az írásom, de szerintem a lényeg átjön.
Kezdjünk mindjárt egy alapvető ténnyel, hiába van a két autó között mindösszesen 8 év, érzésre inkább 20 év a különbség és az E46-nál is sokkal fejlettebb autónak tűnik. Részben ez volt a döntésem egyik lényeges indoka. Egy E36 inkább már csak hobbyautónak való, napi járásra már-már túl öreges, vagy én öregedtem igazán. Kettőt meg nem engedhetek meg magamnak.

Ami nagyon szembetűnő volt már elsőre is - pedig eddig is gyári M-es futóművem volt - hogy valami nagyon elgurult Münchenben, vagy rohadtul besauerkrautoztak a mérnökök, ugyanis a futómű ultra brutál. A szó minden értelmében. Ezt biztosan nem Magyarországon tesztelték mielőtt élesbe kiengedték az utcára. Ha jó az út - de hát nem jó - elképesztő mit művel kanyarban, kellett 100 km-t mennem vele először mire képes voltam megcsúsztatni. Igazából még most sem tudom hol a futómű tartalékának a vége, mert általában nem merem annyira neki nyomni :) őrület!! Van benne DSC, meg DTC ami nekem új, de hogy őszinte legyek sok hasznát eddig nem vettem. Annyira stabil, hogy szinte alig "nyúl bele", ahhoz már nagyon őrült módba kell közlekedni. Körfogalmakban vigyáznom kell, mert a többi résztvevő nem veszi észre annyi gyorsan átér a másik felére... volt már rá példa hogy vészfékeznem kellett a körforgalomban, mert bejöttek elém gyök2vel. Hogy őszinte legyek én aztán bírom a kemény autókat, sőt M futóművel E36-cal szocializálódtam, de ez túl sok utcára... El tudom képzelni, hogy a nem M-es futómű egy fokkal élhetőbb. Az nem elég, hogy átlag alsóbbrendű úton nagyon pattog (pedig 2.0 bar a nyomás a kerékben) sokszor akkorát üt a kerék a dobba, hogy komolyan elveszed a lábad a gázról, félted a kocsit és jól sem esik. Míg az E36-nál azt mondtam a kemény futómű több előnnyel jár, mint hátránnyal, itt egyértelműen kiöntötték a gyereket a fürdővízzel együtt.
Egy kicsit a motorról. 2 liter szívó négyhengeres még a régebbi N46B20 150 lóerővel. Igen erősebb, mint az M44B19 141 lóerőse. Érezhetően jobban gyorsul, mint egy 318is, de én úgy gondolom ez leginkább a váltóáttételek miatt lesz. Igen 6-os váltó :) mindig is ezt hiányoltam az E36-ból. A menetkultúra, az építési minőség, a bunkerkarosszéria és a 6-os váltó miatt, ezzel végre lehet autópályázni is. 150-nel nagyon kényelmesen elsuhan, itt olyan 9-10 liter között csipeget.
És nagyon csöndes, túl csöndes. Kis tempónál mikor motorfék is alig van és lassan mész néha azt hiszem leállt a motor. Nekem ez már egyértelműen nem jön be. De amúgy is tudathasadásos a gép, mivel valahogy sehogy nem passzol ehhez a futómű karakterisztikához a többi dolog. A motor nem rossz, de semmi extra. Már egy hét után éreztem, hogy ahogy az M44B19-ben ebben is kevés a kakaó. Ahogy már említettem nincs hangja, ez gondolom a szigetelés miatt is van. A gyári kipufogó is nagyon csendes. A túltoltan sportos futómű sehogy nem passzol a motorhanggal. Ezt tovább rontja az az érzés, hogy az autó egy kicsit sem játékos, ezzel aztán csúsztatgatni, játszani vele nem nagyon lehet. Így aztán van egy autónk, ami valószerűtlenül gyorsan megy kanyarokban, tök csendes hozzá és egyáltalán nem dobálja a seggét, viszont legalább az orrát túrja. Úgye mindenki tudja mi következik... Bár 15 km/h plusz átlagsebességgel tudok vele kényelmesen közlekedni az E36-hoz képest, elképesztően unalmas hozzá képest. És ez baj, el se tudom képzelni az újabbak még mennyivel unalmasabbak és sterilebbek lehetnek. (egy ideje már nem járok BMW-ket tesztvezetni)
Félreérték ne essék, ez egy sokkal modernebb autó és jobb is ez nem kérdés, de ebből a szempontból ez visszalépés. (Nem véletlen gondolom, hogy egy GT 86 lehet az igazán jó autó, az már új, de még játékos lehet, bár nem vezettem még sajnos).
188 cm magas vagyok, ezzel a magassággal inkább már ne vegyél 5 ajtós E87-t. Nem arról van szó, hogy nem férsz el elől. Elférsz, sőt ha valahogy sikerült beszállnod, nagyon-nagyon tuti a feláras sportülés. Gyakorlatilag ez van az 1M coupéban is. Nagyon tuti, hogy az oldaltámaszt lehet felfújni és leengedni. Ebbe egyből beleszettem :) A legjobb ülés amibe valaha ültem! Kényelmes is, kár hogy anno nem rendeltek bele ülésfűtést és deréktámaszt sem... Az ülésfűtés nagyon hiányzik, az E36-ban volt, ahogy tolatóradat is... Ebbe az sem jutott.
Tényleg szeretem ezt az autót, de 5 ajtóval ez ökörség, vagy 50 kilós csajoknak. Az ülés háttámlája bőven a B oszlop mögé esik ha beülök, így se kiszállni se beszállni egy kicsit sem kényelmes, pláne, hogy a földön ülsz a kocsiba (kb ugyanolyan mély mint az E36 coupé). A B oszloptól meg pont nem látsz ki oldalra :) Továbbá én már megszoktam a szép nagy coupé ajtókat, nagyon kényelmes ki-beszállni belőle, de ez az 5 ajtós verzió egyértelműen szűk nekem. Jó párszor nagyon bevertem a fejem ki-beszálláskor, nem mondom megszoktam, de nem szeretem. Arról nem is beszélve, hogy nem férek be magam mögé, míg az E36-ban ez simán ment. Oké tudjuk az ablakemelő kapcsolók átkerültek az ajtóra az E46 után, nekem ezt is szoknom kell, de az már ökörség, hogy mennyire nem esik kézre az én méretemhez. Annyira hátra kell nyúlnom, hogy vezetés közben már kifejezetten zavar! A könyököm az ülés hátlapjával egysíkban van, akkor tudom kezelni az ablakemelőt! Ezt nagyon benézték.
Én mindenképpen a 3 ajtós verziót preferálnám. Szebb is és megítélésem szerint praktikusabb is. De leginkább a 1-es coupét... Azon gondolkodok is a jövőre nézve, úgyse jár itthon vele szinte senki...
Sok olyan extra volt hozzá ami ebben nincs, ahogy mondtam ez egy racionális döntés volt, nem úgy vettem autót, hogy olyan legyen amilyet akarok. De legalább így látom, mi az ami kell/lesz a következőben.
A fékek végre olyanok amilyenekről már régóta álmodtam, nem említhetőek egy lapon a 90-es években készült fékrendszerekkel! Szépen stabilan fogják az autót. Ami nekem új volt és elsőre nagyon furcsa, hogy nagy sebességről íven fékezve az elektronika szépen (fékezve) igazítja az autó farát az ívre és stabilizálja az autót. Nagyon érdekes és biztonságos érzés egy analóg E36 után.
Sperrdifi nincs hozzá, amit nagyon szerettem az E36-ban :( bár amennyire tapad a fara, lényegesen kevesebbet tenni az élményhez.
Elsőre kicsit furcsa milyen gyorsan apad a tank, ez részben azért van mert csak 50 literes. Fogyasztásban egyelőre nem érzek nagy különbséget (súlyba és ccm-re is hasonló a két autó), egy kicsit többet eszik, bár gyorsabban is megyek vele és még viszonylag újak vagyunk egymásnak és nehezebb a lábam is és sokat pörgetem. Egyelőre olyan 9 liter köröl eszik, szerintem levihető 8-ra.
Mivel nem túl régen vagyunk együtt, még hibával nem találkoztam, eddig minden rendben.
Aki elolvasta ezt a hosszú írást biztos érzi, hogy kicsit savanyú a szőlő. Igen egy kicsit az, de ez egy nagyon jó autó ez nem kérdés. Komolyan tetszik, de soha nem lesz olyan szerelemgyerek, mint az E36 volt.

Hibalista

- Egyelőre semmi.

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2005
Kényelem (1) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 183000
Megbízhatóság (7) Vezetett km 4000
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 9 l
Előző autója? 318is coupé Következő autója? 125i coupé
Ennyire szerette (7) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (6.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

BMW 1 2004 (2004)

További ítéletek (53 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)