Mar BMW, de abbol a belepöszint
Szöveges ítélet
Elsö sajat auto, kb 1000 hiredetes megnezese utan szerelem eslö latasra, a meglatas es a foglalo között 12 ora telt el :). Hofeher, 3 ajtos (keret nelküli coupe ablakok), facelift utani (143Le), servotronic, sportfutomü, tempomat, M kormany, M valtogomb, 17-es gyari alufelni. Szep :). Maganszemelytöl vettem, akkor volt a kocsi 1 honap hijan 3 eves, 38.000 km volt benne.
A külsö fantasztikus, szinte kifogastalan allapot (1-2 kavicsfelverödes + a kormany közelsö reszet fedi vmi eleg hülye "hartyaszerü müanyag folia", azon 1-2 karc, de az ember nem is a követlezö tulajnak tartogat 1 autot 3 evig hanem hasznalja.
Vezetni jo. A teljesitmeny rendben lenne, ha nem ültem volna mar brutalisan nagysagrendekkel erösebb autoban, de ez tenyleg csak szubjektiv velemeny. Normal közlekedesre egy 143 Le-s TD motor eleg kell hogy legyen. 4.-ik fokozatig kellemesen gyorsaul az auto, de 5.-ikben viszont drasztikusan fogy el. Elözni 5.-ben tenyleg csak nagyon tuti helyzetekben szabad nekiallni.
A kormanyzas viszont fantasztikus. Hala a sok komponensnek ezügyben. A sportfutomü nagyon stabilan tartja az uton az autot es nekem kellemesen sportosan kemeny, nem dülöngel a kocsi es a kormany reakcioi nagyon közvetlenek es pontosak. Biztonsagerzetet ad az auto viselkedese kanyarokban.
Dizelhez kepest az utasterben csendes, bar a keret nelküli ablak a "cool"-sagert cserebe szelzajosabb.
Az ülesek nagyon jok. Nem motoros igaz de vagy 5 parameter allithato rajta. Combtamasz is van söt meg az oldaltartas is allithato (1 kompresszor fujja fel/ereszti le a kis parnat benne)
A fogasztas varos-közut(100-110+elözesek)-autopalya(140) vegyesen 5.8 maximum ami sztem jo. A masik takarekossagi "feature" viszont idegesit...a START/STOP program. Nem vagyok tisztaban a hosszutavu következmenyekkel, de azert sztem nem tesz jot ha egy 500m-es szakaszon az auto 10 szer leall es ujraindul. Plane ne tegye egy 110-es közuti tempo utan pörgö turboval egy vasuti atkelönel valo megallasnal. A funkcio kikapcsolhato de sajnos inditasonkent ki kell.
Na es most a hofeher auto feketelevese
Az 1. problema a vasarlas utan 2 honappal jött. A kipufogo alacsony fordulaton csörögni kezdett. Miutan lattam aknabol sajat szemmel a BMW-konstrukciot alulrol (a kipufogo csakis 1 helyen, leghatul van rögzitve, elöl egy felxibilis csövön szabadon mozog) kicsit elcsodalkoztam...na mind1. A hiba oka a markaszerviz szerint: ez a felxibilis csö a ludas (rezonatorcsö). 180.000 a csere + munkadij. Megkerdeztem, hogy van-e ennek vmi oka...a valasz az volt hogy valoszinüleg sokat volt varosban hasznalva (sok allas alapjaraton). Ez elöfordul ennel a modellnel. Egy 3 eves autoban, ami egy atlagember szamara mar premiummarka (tudom, hogy ez a marka also kategoriaja) azert attol, hogy varosban van hasznalva lesz egy 180.000-es "kar"...1 elvileg nem kopoalkatreszben azert nekem sok(k) volt. Elarultak, hogy a problema csakis akusztikai azonban, semmilyen következmenye nem lesz kesöbb es semmilyen mentteljesitmenyt nem befolyasol. Ha a fülem nyugalma meger 180-at akkor csinaltassam meg....eldönthettem. A szerviz korrektsege volt, hogy javasoltak 1 alternativ megoldast aminek a vegeredmenye ugyanaz (nem zörög) es barmilyen szerelö meg tudja csinalni. Ez 1 masik szerelönel megvolt 15 perc alatt es 6600 Ft-ot fizettem.
2-es problema ami sajnos az auto pozitivuma hangsulyoz ki. Mint mondtam az auto utastere nagyon halk (lehetne) es pont emiatt hatvanyozottan hallani az utaster összes zörejet/recsegeset/nyikorgasat. Amiböl sajnos nagyon sok van. Legalabb 4-5 forrast azonositottam mar, amiböl (igy hogy az auto 3,5 eves) döccenes vagy adott fordulastszamtartomany függvenyeben elötör a szamomra elmondhatatlanul idegesitö zaj. Azert vettem dragabb autot mert remenykedtem benne, hogy az ilyen dolgok ebben nincsenek, de ezek szerint a müanyag az müanyag.
1 hete a turbotartomanyban jön egy nagyon apro alig hallhato zörej a motorbol (nekem feltünik mert eddig nem volt). A markaszervizben elöször nem hallottak, par perc utan valamennyit erzekeltek belöle de azt mondtak, hogy ez semmi. Ha esetleg sokkal erösebb lenne akkor lehetne vmit keresgelni.
Nem vagyok autohipochonder, de a zörejek sajnos zavarnak :S :(
Szoval összegezve. A vezetes, a kenyelem, a külsö es az egesz "BMW-faktor" nagyon jo es magaval ragado, a fogyasztas böven jo. A teljesitmeny közlekedni böven eleg, de ez nem is egy versenyauto.
A hibak viszont zavaroak es meg1szer hangsulyozva tudom, hogy ez a belepöszint a "BMWzesbe"....de sztem a felsorolt hibak akkor sem meltok a marka nevehez plane az arkategoriajahoz. Ezek egytöl egyig csalodasok szamomra!
Hibalista
- kipufogo-rezonatorcsö - BMW-arajanlat 180.000 + munkadij - a belsö ter horrorisztikusan idegtepö zörgesei
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 38000 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 12000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.0/10) |
